Beantwoord

Internet snelheid Hoorn

  • 8 April 2021
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Mijn internet van KPN blijft met een Experiabox V10 hangen op max 25mbit op hele goede moment en meestal 12-15 Mbit op de beneden etage van mijn woonhuis. Er is enkel koper internet beschikbaar. Helaas is de coaxkabel verbinding in mijn huis kapot waardoor ik niet bij Ziggo kan gaan. Met wifi extender haal ik net 8-12 mbit op zolder maar als er door mijn partner ook thuis wort gewerkt of wat bekeken blijven mijn vergaderingen hangen. 

Is er spoedig glasvezel voorzien in Hoorn 1625 of geeft de nieuwe experiabox12 beter bereik in huis? Volgens de specificaties komt er max 39mbit binnen. We hebben recentelijk abonnement omgezet omdat we nooit de 50mbit halen zoals 2 jaar geleden afgesloten. 

Mvg
Maarten

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 10 April 2021, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @maarten78, als ik het goed begrijp heb je de speedtests via Wifi gedaan en gebruik je het ook vooral op die manier, klopt dat? Zou je het ook eens via een kabel kunnen proberen, om te kijken hoeveel je dan haalt? Met de kabel krijg je een realistisch beeld van wat er daadwerkelijk op de Experia Box binnenkomt, met Wifi kan er verlies optreden doordat het door de lucht gaat en gevoelig is voor omgevingsfactoren. 

Voor de Wifi kan je ook de Wifi Manager doen, die helpt met het instellen van de Wifi en kan aan het einde alternatieve suggesties geven.

Dank! Kabels gaat helaas niet in de praktijk..

Reputatie 7

Lukt een kabel ook niet om het tijdelijke te testen en te vergelijken? Die meting kan ons een goed beeld geven zoals ik al noemde. En had je de Wifi Manager die ik in mijn vorige bericht noemde al gedaan?