Internet snelheid na overstap op KPN UHD valt tegen

  • 4 June 2019
  • 18 reacties
  • 345 keer bekeken

Vandaag overgestapt van een glasvezelabonnement 100/100 naar een UHD glasvezel abonnement 150/10.
Echter haalde ik voorheen makkelijk 90mb download sinds de overstap heb ik nog maar 60mb download.
Terwijl ik juist een hogere snelheid richting de 150mb verwacht. En nee er stond geen TV of iets anders aan. Moet er iets aan de instellingen van het KPN modem worden veranderd.
Wat gaat er fout?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24
HI Moupie, welkom hier.

Ik zie dat er nog een handeling in de centrale plaats moet vinden dat nu niet in gang is gezet waardoor snelheden tot 500 Mbps haalbaar worden, dat had automatisch moeten gebeuren bij de overstap naar je nieuwe pakket. Ik ga voor je bezig om te achterhalen waarom dit niet is gebeurd en dit eventueel alsnog in gang zetten. Ontzettend sorry voor dit ongemak.
Hoi dank. Ben je er al achter wanner dit gaat plaatsvinden?
Reputatie 7
Badge +24
Nee, nog niet. Ik heb het doorgezet voor onderzoek om te kijken waarom dit geweigerd is. In het beste geval is het een systeemfout, ergste geval een capaciteitsprobleem. Zodra ik iets weet zal ik het hier laten weten, ik ga ervan uit dat dit volgende week zal zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Update: Het is nu in behandeling genomen en ze zijn het aan het onderzoeken. Ik blijf het in de gaten houden.
Is er al iets meer bekend? Ik betaal wel gewoon voor de hogere snelheid maar krijg deze niet.
Reputatie 7
Badge +24
Dat komt helemaal goed, de kosten voor de extra snelheid ga ik nog voor je berekenen en vergoeden zodra ik een oplossing heb. Tot nu is de de enige update dat het bij de netwerkbeheerder ligt, zodra ik meer weet laat ik het hier ook weten.
Reputatie 7
Badge +24
Update: De oorzaak is gevonden en we gaan het oplossen, het profiel en de centrale worden aangepast zodat je de volle 150 Mbps zult kunnen halen ongeacht het verbruik van de televisie. Dit zal op 9 juli rond zijn, ik wacht even met af of dit dan inderdaad ook het geval is. Daarna zullen we dit afronden en kan ik ook het verschil van snelheid vergoeden.
Dank. Heb een melding dat ik binnenkort een nieuw modem toegestuurd zal krijgen. Zal deze vanaf 9 juli aansluiten.
Reputatie 7
... zodat je de volle 150 Mbps zult kunnen halen ongeacht het verbruik van de televisie.
Ik dacht dat sinds 1 juni de standaard bandbreedte van het 4K abonnement opgetrokken is naar 200Mbps. Ik zou dan dus ook verwachten dat @Moupie 200Mbps geleverd gaat krijgen.
Reputatie 7
Badge +24

... zodat je de volle 150 Mbps zult kunnen halen ongeacht het verbruik van de televisie.Ik dacht dat sinds 1 juni de standaard bandbreedte van het 4K abonnement opgetrokken is naar 200Mbps. Ik zou dan dus ook verwachten dat @Moupie 200Mbps geleverd gaat krijgen.


Dat klopt, hij bleef echter hangen op 100 Mbps omdat die centrale niet volledig aangepast was kwam ik achter. Administratief stond hij wel 150, kreeg echter maximaal 100. Dat wordt nu gedaan en vanaf 9 juli gaat hij over naar de 150 Mbps.
Reputatie 7
... zodat je de volle 150 Mbps zult kunnen halen ongeacht het verbruik van de televisie.Ik dacht dat sinds 1 juni de standaard bandbreedte van het 4K abonnement opgetrokken is naar 200Mbps. Ik zou dan dus ook verwachten dat @Moupie 200Mbps geleverd gaat krijgen.Dat klopt, hij bleef echter hangen op 100 Mbps omdat die centrale niet volledig aangepast was kwam ik achter. Administratief stond hij wel 150, kreeg echter maximaal 100. Dat wordt nu gedaan en vanaf 9 juli gaat hij over naar de 150 Mbps.
Dus nogmaals, vanaf 9 juli mag @Moupie dus een download snelheid van 200Mbps verwachten, niet van 150Mbps. Ik denk dat KPN heel snel die 150Mbps uit de vocabulaire moet slaan immers die bestaat sinds 1 juni 2019 niet meer.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb je verkeerd begrepen. Je hebt gelijk, ik bleef hangen op 150 Mbps. Scherp en terecht @wjb. Het is 200 inderdaad sinds juni.

Het verloopt nog niet helemaal soepel. Twee weken geleden ontving ik bericht dat ik een nieuw modem zou krijgen dat dan vanaf 9 juli zal werken. Direct daarna kwam er een mail dat een monteur deze zou gaan installeren. Dat leek mij niet nodig omdat ik dat zelf wel kan. Was ook alleen mogelijk als ik inlogde op ma-di en woensdag. Dagen die voor mij onmogelijk zijn. Dus gebeld met de klantenservice, de medewerker wist mij te melden dat de monteur helemaal niet nodig was en zou deze melding annuleren. Wat schetst mijn verbazing, gisteren een sms van KPN dat ik direct contact met ze moest opnemen want ik moet een afspraak met een monteur maken. Blijkt dat het kastje, daar waar mijn glasvezel het huis binnenkomt moet worden aangepast, en dat kan alleen door een monteur gebeuren. Maar kan ook op andere dagen van de week. Eerste mogelijkheid voor mij 19 juli.
Al met al slechte onderlinge communicatie bij de KPN en tegen die tijd al 2 maanden niet op de beloofde download snelheid. Op mijn vraag of dit financieel wordt gecompenseerd antwoordde men dat wanneer het geregeld was ik maar weer contact moest opnemen met de klantenservice. Grrr.
Ben benieuwd of het nu wel goed gaat lopen en jammer dat de ene afdeling niet weet wat de andere doet/wil.
Reputatie 7
Badge +24
Grrr.


Inderdaad Grrr. Met die medewerker ga ik nog een goed gesprekje voeren, ik vermoed een nieuwe collega. De monteur is nodig om de centrale en je aansluitpunt gereed te maken, dat moet gewoon. Kan ik niet omheen, jij helaas ook niet. Ik zie wel dat er al eentje is ingepland op 19 juli. De financiële compensaties is nogmaals geen issue, dat gaan we hier regelen zodra alles goed is aangesloten en werkend is opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +24
Moupie, is alles nu gelukt? Heb je zojuist telefonisch geprobeerd te bereiken, helaas zonder succes.

Ik hoor graag van je.
Ja alles is gelukt. Ik was op vakantie en ben net weer terug.
snelheid 200 Down en 30 Up.
Helaas waren er wel wat perikelen met mijn laatste alles in een rekening. De verrekende korting was weer bij mij in rekening gebracht. Heeft me een uur aan de telefoon gekost voordat ze er achter waren dat er een fout bij KPN is gemaakt. Moet komende week nog zien of het op mijn volgende rekening is opgelost.
Over de financiële compensatie krijg ik,van jou,nog wel bericht neem ik aan. Dank.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen dat alles nu goed werkt. Ik heb het verschil afgerond naar 2 maanden en volledig vergoed tussen het normale en het 4K pakket. Dat is € 10.- per maand dus in totaal € 20.-. Dit bedrag ga ik in mindering brengen op 1 van de 2 volgende facturen. (afhankelijk van de verwerking) Tevens zie ik dat de resterende korting door de collega ook juist is ingevoerd. 🙂
Top. Ben ik blij mee.:)