Beantwoord

Internet snelheid over draadloze verbindingsset

Een maand geleden hebben wij onze oude verbindingsset (DVS200) omgeruild voor een nieuwer model, de "DVS650",

Na te hebben gebeld met de klantenservice werd mij verteld dat de maximale internetsnelheid over de DVS650 niet hoger gaat dan 180mbit/s. Met onze internetsnelheid van 100mbit/s zou dat geen probleem zijn, echter hebben wij ons abonnement opgehoogd naar 500mbit/s. Dit is dus een snelheid die niet te behalen is over onze huidige verbindingsset.

Mijn vraag is nu: Zijn er verbindingssets met een hogere snelheid? Zo ja, hoe zouden wij deze kunnen krijgen?
icon

Beste antwoord door wjb 7 oktober 2016, 13:09

Er zijn verbindingssets die theoretisch hogere snelheden aan zouden moeten kunnen. De praktijk is echter een stuk weerbarstiger. De kwaliteit van het lichtnet is al snel onvoldoende waarbij interferentie er voor zorgt dat de snelheid lager wordt.
Daarnaast is het zo dat er tegelijkertijd maar tussen twee adapters gecommuniceerd kan worden. Dan betekent dat bij het gebruik van een derde adapter de maximale snelheid gehalveerd is, bij vier adapters blijft er nog maar éénderde over en bij vijf adapters nog maar 25%.

Toen ik mijn Internet verbinding opwaardeerde naar 500Mbps heb ik mijn Netgear HomePlugs de deur uitgedaan en overal in mijn woning Cat6 bekabeling aangelegd. Daar heb ik absoluut geen spijt van ookal was het éénmalig wel wat werk..

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Er zijn verbindingssets die theoretisch hogere snelheden aan zouden moeten kunnen. De praktijk is echter een stuk weerbarstiger. De kwaliteit van het lichtnet is al snel onvoldoende waarbij interferentie er voor zorgt dat de snelheid lager wordt.
Daarnaast is het zo dat er tegelijkertijd maar tussen twee adapters gecommuniceerd kan worden. Dan betekent dat bij het gebruik van een derde adapter de maximale snelheid gehalveerd is, bij vier adapters blijft er nog maar éénderde over en bij vijf adapters nog maar 25%.

Toen ik mijn Internet verbinding opwaardeerde naar 500Mbps heb ik mijn Netgear HomePlugs de deur uitgedaan en overal in mijn woning Cat6 bekabeling aangelegd. Daar heb ik absoluut geen spijt van ookal was het éénmalig wel wat werk..
Reputatie 7
Badge +11
Die 500 mbit ga je inderdaad waarschijnlijk nooit halen over z'n setje.
Reputatie 7
Badge +30
annedijkstra2 schreef:

Die 500 mbit ga je inderdaad waarschijnlijk nooit halen over z'n setje.

Reageer