Beantwoord

Internet snelheid te laag

  • 21 May 2019
  • 5 reacties
  • 1492 keer bekeken

Sinds enkele weken is mijn internet snelheid te laag. Ik kom niet meer boven 20 Mb download. Dit was tot voor kort nog 60 Mb.
Wat is er loos met het KPN netwerk. Ik heb een V9 Modem en een VDSL verbinding. Mijn upload snelheid is wel goed. Ongeveer 30Mb. Duidt dit op overbelasting van het netwerk of ben ik ten onrechte in snelheid teruggeschroefd.
icon

Beste antwoord door broekhua 23 May 2019, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @broekhua . Dat is nogal een daling! Als je niks aan je abonnement hebt gewijzigd lijkt me dat de oorzaak ergens in de verbinding gezocht moet worden.
Meet je bedraad of via wifi? Bedraad is de enige manier om met zekerheid vast te stellen of er iets met het binnenkomende signaal is. Zou je dit eens kunnen testen?
Liefst via deze site. Als blijkt dat de snelheid dan te laag is, kun je dan je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan duik ik er gelijk voor je in.
Mocht de snelheid alleen via wifi te laag zijn dan is het verstandig om de wifi tuner eens te doorlopen: Laat je weten hoe het afloopt?
@Erwin_
Bedankt voor je reactie.
Snelheid bedraad is 61,4/30,5 Mb
Oke. Volgens abonnement

Via Wifi maar dan met de WiFi tuner meet ik 60 Mb
Met de app speedtest van ookla meet ik slechts 19 Mb download.
Vreemd maar ik merk op dat deze app recent is ge-upgraded.
Gr, Arie
Ah, dan zou ik even meerdere speedtests met verschillende websites doen. Uiteraard ook die van ons. Als het elkaar allemaal blijft tegenspreken wil ik dat graag weten :-)
Heb je los van de afwijkende metingen ook last dat website traag openen of dat youtube veel buffert?
@Erwin_
Beste Erwin.
Met Youtube en Netflix heb ik geen last. Speedtest opent automatisch met Worldstream.BV.
Als ik dit verander in XS4All dan meet ik mijn snelheid hoger nl. ruim 51 Mb.
Novoservice Doutichem haalt 60 Mb.
Het ligt dus aan de opgebouwde verbinding lijkt wel. Bedankt voor het meedenken.
Zie te zien is mijn verbinding met KPN in orde en is er sprake van enkele overbelaste netwerken.
Gr, Arie
Graag gedaan, Arie! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je mij te vinden! 🙂