Beantwoord

Internet snelheid te laag dan waarvoor ik betaal! Internet valt ook weg

  • 15 January 2022
  • 3 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik betaal voor 30mb/s en krijg 15mb/s vaak valt internet ook helemaal weg!
Graag wil ik gewoon mijn normale snelheid waarvoor ik betaal!

icon

Beste antwoord door Jose_ 17 January 2022, 20:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @kpn_User18 ,

Niet overal in Nederland kun je een even goede internetverbinding krijgen. Er zijn voldoende plaatsen waar je inderdaad maar bv 15 Mb/s kunt krijgen. Vaak in de zogenaamde buitengebieden.  

Overigens is het goedkoopste abonnement bij KPN gebaseerd op 50 Mb/s en niet op 30 Mb/s. Maar je bent afhankelijk van wat op jouw locatie mogelijk is. 

Hopelijk wordt er in de toekomst bij jou glasvezel aangelegd en dan ben je van het probleem af. 

misschien heb je nog een oud abonnement @kpn_User18 .

hier kan je kijken of je in aanmerking voor sneller internet buitengebied komt,Dan word 4G en DSL gestapeld. 

Meet je die 15mbps bekabeld of via wifi?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @kpn_User18, welkom op het forum!

Vervelend dat je problemen met je internetverbinding ervaart. Ik zie dat je al wat handige tips hebt gekregen en dat er goede vragen gesteld worden!

Het kan inderdaad zo zijn dat je een abonnement hebt tot 30 Mbit/s maar dat er op jouw adres maximaal 15 Mbit/s mogelijk is. Dan haal je niet meer snelheid dan 15 Mbit/s. Daarnaast is het belangrijk om te weten of je de snelheid meet via bekabeld internet of via de wifi-verbinding. De snelheid via bekabeld internet (dus een laptop/pc rechtstreeks met een internetkabel aangesloten op de Experia Box) is leidend. Wat zijn de uitkomsten van een snelheidstest via de bekabelde verbinding? Op deze pagina vindt je de snelheidstest: Speedtest voor internet. Ervaar je de wegvallende verbinding ook over bekabeld internet of via de wifi-verbinding?