Beantwoord

Internet snelheid te traag

  • 3 February 2019
  • 11 reacties
  • 1338 keer bekeken

Ik heb een abonnement tot max 50mb internet in het pakket, nu haalt de wifi verbinding van mijn laptop en/of tv maar 12mb wat kan ik hier aan doen om dit op te lossen.
Laptop en Tv zijn nog recent aangeschaft en zouden meer aan moeten kunnen.
Volgens de papieren moeten jullie minsten 75% bieden van het geadverteerde aantal mb's in het contract.....
Graag een passende oplossing of verklaring want ik ga geen geld weg blijven gooien voor iets wat ik niet krijg.

Gr. Eric
icon

Beste antwoord door Eric1981 4 February 2019, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Welke snelheid zou je volgens fourstack op jouw adres moeten halen dan en welke snelheid meet je bedraad?

Wat betreft die 75%, dat is 75% van de maximale download- en uploadsnelheid dat op jouw adres haalbaar is.
Dus niet 75% van 50Mbit.

Geadverteerde download- en uploadsnelheid
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd op o.a. kpn.com bij het gekozen pakket.
De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres. Je meet deze snelheid dus op dezelfde manier als de maximale snelheid.

Maximale download- en uploadsnelheid
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres.
Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. 90% van de maximale snelheid moet tenminste in een van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.

Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid
85% en hoger van de maximaale download- en uploadsnelheid.
De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.

Minimale download- en uploadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.
Reputatie 2
Badge
Ik had het zelfde probleem . Ik zit bij xs4all en heb de helpdesk gebeld en kreeg terstond de nieuwste fritzbox router . Wat bleek nu dat de oude fritzbox te oud was . Ik hanteer qua instelling wifi als band breedte 5 GHz . Nu Max up en download snelheid via WiFi .
@Dennis-L

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
MDF
Wat
FttH
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
27 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
55 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

is wat terug komt via die link,
Reputatie 6
Badge +9
Dan heb ik misschien wel een beetje goed nieuws, maar dat zal een webcare medewerker even moeten nakijken/bevestigen.
Je hebt nu waarschijnlijk een verbinding over 1 aderpaar maar er is een 2e aderpaar bij jou aanwezig welke is afgewerkt (bonding).
Als het goed is dan zal een webcare medewerker een monteur kunnen inplannen die bij jou thuis wat kleine werkzaamheden zal uit gaan voeren waarna je via bonding verbinding maakt en heel dichtbij de 50Mbit gaat komen of deze misschien zelf wel gewoon haalt.

Maar hiervoor moet je wel even je klantnummer e.d. invullen in je forumprofiel zodat een webcare medewerker direct jouw gegevens erbij kan pakken en zo één en ander na kan kijken en mogelijk in gang kan gaan zetten,

Ik zie bij jou bij Distributiepunt(en) nu nog MDF staan, dit betekent dat jouw DSL signaal nu nog uit de wijkcentrale komt i.p.v. uit een straatkast.
KPN NetwerkNL is bezig om straatkasten te plaatsen of om straatkasten om te bouwen naar zogenaamde actieve straatkasten.
Bij actieve straatkasten komt het DSL signaal uit de straatkast en omdat deze vaak dichterbij staan dan de wijkcentrales wordt de afstand van de lijnen flink verkort zodat er nog hogere snelheden beschikbaar zijn.
Als er zoiets staat te gebeuren dan kan je dat terugvinden op op fourstack (hier worden de upgrades getoond die binnen 2 maanden plaats gaan vinden) of je kan je aanmelden op de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, dan word je op de hoogte gebracht van werkzaamheden in jouw buurt.
Hoe krijg ik een van de webcare medewerkers te pakken?
Ik heb mijn abonnement nummer en adres gegeven ingevoerd in ieder geval

Gr Eric
Reputatie 6
Badge +9
Die komen vanzelf "langs" 🙂
@Eric1981 Daar ben ik al! Ik heb je lijn gelijk doorgemeten en wat mij opviel is dat jouw aansluiting reeds op twee aderparen draait. Ik meet ook tot het modem zo'n slordige 55 Mbit.
Om dit zeker te weten wil ik je vragen (tijdelijk) een pc/laptop met een kabel aan te sluiten en een snelheidstest te doen: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Als daar ook ongeveer 50 - 55 mbit uitrolt zit het met de toevoer van het signaal wel goed. Dan is de volgende stap om je wifi te onderzoeken en te optimaliseren. Dat kan via deze tool: https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Mocht de verbinding bedraad nu onder de maat zijn, laat het mij weten! Dan gaan we je aansluiting nader onderzoeken.
Bedraad komt hij uit op:

PING

32
ms

JITTER

1
ms

DOWNLOAD

43,1
Mbps

UPLOAD

10,3
Mbps

Wifi Tuner loopt nu op de achtergrond, is bezig met instellingen in de experiabox
Met de wifi tuner krijg ik de snelheid niet boven de 14mb, zelfs niet na het stappenplan te doorlopen van de tuner. (bereik van het wifi signaal is overigens prima in de woonkamer)
Ik kan een afspraak maken met de wifi monteur, denk dat ik het daar eens mee ga proberen, misschien dat hij optie heeft,...
Dat lijkt me een prima plan! Ter plekke is er vaak nog wel een en ander te verbeteren!
2 maanden geleden contact gehad via het forum over de trage wifi verbinding, er is ook een monteur geweest hierna was de verbinding even rond de 17mb, nu blijft hij echter weer steken rond de 12mb.
Nu krijg ik bericht dat de prijzen omhoog gaan van mijn abonnement, maar ik ben eigenlijk nog altijd niet tevreden over de snelheid die ik op dit moment haal.
Zijn er nog mogelijkheden om hier wat aan te verbeteren?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic