Beantwoord

Internet snelheid te traag na upgrade

• 13 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Badge
Afgelopen weekend eindelijk vdsl upgrade gekregen. Helaas halen we niet de snelheid die kpn adverteerd aan de hand van netco en de website zelf.

De monteur heeft een meting op locatie gedaan en komt op ongeveer 1200 meter uit. Ik haal dan een 17m/bit down en 2.5 upload. Op zich vele malen beter als wat we daarvoor hadden (ADSL 8m/bit).

Hetgeen wat alleen dus heel jammer is, is dat de netco tool 31 aangeeft en op de website van kpn zelf ook 31 m/bit word aangegeven op het adres. Als ik inlog in mijn kpn staat er bij opties "Op basis van u profiel zal u 30 m/bit down en 3 m/bit up halen als snelheid). Dit word dus helaas niet gehaald.

Kan kpn hier nog iets in betekenen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Reinder_ 20 augustus 2018, 17:44

Wij zijn gebeld maar na een heel lang verhaal gaat kpn de netco pagina aanpassen omdat we aan de max snelheid zitten. Wat erop neerkomt dat max 17.5 mbit mogelijk is.

Tevens komen we niet in aanmerking voor bonding en of 4g modem gezien we geen buitengebied zijn.

De glasvezels 50 meter verderop in de straat is alleen voor ftto. Dus als we een bedrijf starten en 300 euro per maand neertellen kunnen we wel 100+ mbit krijgen.

Beetje teleurstellend moeten we het hier maar mee doen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemorgen @Reinder_. Wat vervelend dat je een trage internet verbinding hebt. Ik heb zojuist ook even bekeken wat er mogelijk is op jouw adres, Dat is inderdaad 31 Mb/s. Op dit moment meet ik zelf ook een snelheid van 18 Mb/s. Omdat dit een lagere snelheid is die over de lijn gaat dan wat wij er van verwachten gaan we daarom verdere analyse op de verbinding uitvoeren. Binnen 48 uur wordt je teruggebeld door een achterliggende afdeling van KPN. Je ontvangt een sms ter bevestiging hiervan. Laat je ons weten hoe dit verder afloopt? 😉
Reputatie 7
Badge +19
Dag Reinder. Omdat Vikash van een welverdiende vakantie geniet neem ik het stokje even over. Ik was even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Is er inmiddels contact geweest?
Badge
Wij zijn gebeld maar na een heel lang verhaal gaat kpn de netco pagina aanpassen omdat we aan de max snelheid zitten. Wat erop neerkomt dat max 17.5 mbit mogelijk is.

Tevens komen we niet in aanmerking voor bonding en of 4g modem gezien we geen buitengebied zijn.

De glasvezels 50 meter verderop in de straat is alleen voor ftto. Dus als we een bedrijf starten en 300 euro per maand neertellen kunnen we wel 100+ mbit krijgen.

Beetje teleurstellend moeten we het hier maar mee doen.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Reinder. Dat zal inderdaad niet het nieuws zijn geweest waar je op hebt zitten wachten. Mijn welgemeende excuses voor de gang van zaken.
Badge
Het word nu nog gekker. De netco tool geeft een nog hogere snelheid aan 36 m/bit. Dit was voor het weekend 32.

De buren 10 meter verderop met nummer 2 kunnen nu 72 mbit krijgen door bonded vdsl. Kan kpn die kabel vanuit daar niet doortrekken dan.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is inderdaad wat vreemd, Reinder. Ik zie ook dat dit is gewijzigd en ik heb de vraag gesteld naar de reden daarvan Die lijn kan, zo begrijp ik, niet worden doorgetrokken ben ik bang,

Reageer