Beantwoord

Internet snelheid verlaagd tot kwart normaal

  • 21 June 2021
  • 6 reacties
  • 139 keer bekeken

Hallo,

Tot heden heb ik geen problemen gehad met internetsnelheden op mijn huisadres, altijd 120Mbit down kunnen halen (maximaal van abbonement).
Jammer genoeg heb ik vandaag gezien dat de snelheid nog maar een kwart is van normaal en bij gebruik extreem veel packet loss heeft.
Op de modem DSL Link Information kan ik zien dat ik ook “Bonding Total Rate(Up/Down) 5106/39452 kbps” heb in plaats van veel hoger.
Ook zie ik dat de Line Attenuation(Up/Down) van ongeveer rond de 12dB naar over de 40dB is geschoten.
Is dit een extern probleem bij KPN of een probleem in de DSL kabel? (DSL is met een dikke CAT6E kabel verlengt door monteur, niet verder aangeraakt)

icon

Beste antwoord door NHendriks 24 June 2021, 20:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Bel morgen 0800-0402 Gratis nummer van de klantenservice.  Zij kunnen meteen met je meekijken want er lijkt iets niet goed te gaan.

@lamens : Is dit opgelost? Wat is de status van het probleem?

Internetsnelheid is nog steeds erg laag.
Een monteur komt morgenochtend langs, maar ik ben bang dat het probleem buitenshuis ligt aangezien er wegwerkzaamheden zijn.

Ik begrijp dat je samen met een collega hier al naar gekeken hebt en er een monteur voor het probleem komt? Dan heb ik er vertrouwen in dat deze monteur het monteur gaat (laten) oplossen. Mocht het met de buitenbekabeling te maken hebben kan hij er voor kiezen om de ondergrondse aan te sturen. Even afwachten, dus.

De monteur is langsgekomen en heeft vast gesteld dat het probleem in de buitenbekabeling ligt, niet gek wanneer er wegwerkzaamheden zijn op de plek waar de buitenbekabeling loopt.
Om zeer onduidelijke reden moet er iemand aanwezig zijn thuis wanneer er buitenshuis naar de buitenbekabeling wordt gekeken, waardoor 5 Juli pas de eerst mogelijke dag is wanneer er iemand (18+) de hele dag thuis is.
Toch erg gek wanneer meeste buren er ook last van zouden moeten hebben (aangezien beide 2 lijnen in snelheid zijn afgenomen). Ik hoop dat dit sneller geregeld kan worden.
Internetsnelheid is nu nog lager dan eerst, van 120Mbps naar instabiel 18Mbps.

Reputatie 7
Badge +11

De reden dat er iemand thuis aanwezig moet zijn heeft te maken met metingen, het opleveren van de lijn en precies traceren van het defect. Zodra reparaties gedaan zijn moet er een meting gedaan worden om zeker te zijn dat het goed zit. Voor zover ik weet zorgt VolkerWessels er dan ook voor dat de lijn werkend achtergelaten wordt. De reden dat het iemand van 18 jaar of ouder moet zijn heeft te maken met de VCA-regels.

 

Het is zeker aannemelijk dat er meer aansluitingen last hebben van storingen, echter kan het door een hele hoop redenen niet allemaal tegelijk bij onze servicedesk terecht komen, bijvoorbeeld als er buren zijn die diensten bij T-Mobile afnemen of bijvoorbeeld Online.nl. Deze gaan dan eerst naar hun eigen servicedesk en waarschijnlijk sturen zij eerst zelf een monteur aan. Ook kan het zijn dat buren niet thuis zijn, de problemen niet waarnemen of gewoonweg geen gebruik maken van het netwerk van KPN omdat deze bijvoorbeeld bij Ziggo hun diensten afnemen.