Beantwoord

Internet snelheid verschilt per apparaat

  • 11 December 2019
  • 6 reacties
  • 1036 keer bekeken

Badge

Als noob snap ik iets niet. Als ik op mijn iPad via KPN mijn internet sneldheid test dan krijg ik 200mb. Op mijn PC (zelfde plek op bureau) krijg ik 70mb, zowel down/up. Waar kan dit aan liggen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 December 2019, 21:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @rpmeier , heb je dit bekabeld gemeten? Alleen dàn krijg je een betrouwbare meting.

Test 3x achtereen met korte tussenpozen en neem dat het gemiddelde van de 3 metingen.

Draadloos meten is zinloos.

 

Badge

Nee, iPad kan ik niet bedraad meten. Ik vind het alleen vreemd, 2 apparaten via wifi liggen naast elkaar met behoorlijk verschillende metingen. Waarbij de pc altijd beduidend minder is.

Hallo @rpmeier , dan moeten beide apparaten welke via gelijke WiFi-instellingen gemeten worden,

als je de één op 5.0-band meet en de ander via de 2,4-band krijg je zulke verschillen zoals je weergeeft.

De 2,4 komt dan bij de 70Mbit/s uit en de 5.0 bij de 200Mbit/s.

 

Reputatie 4
Badge +3

ligt dan aan je laptop. hoe dat komt kan niemand uitleggen.

soms haalt niet elke apparaat de snelheid die ze moeten halen. zelfs als je op de 5 ghz zou zitten dan zou je theoretisch max 200 moeten halen. maar als je wifi ontvanger van je laptop niet zo sterk is haal je nooit boven de 100. en ja zelfs als je laptop nieuw is. 

Hoi @rpmeier . Welkom op het forum.

Het kan aan de wifi ontvangers liggen op die twee verschillende apparaten. Daar zit veel onderling verschil in. Ik sluit me ook aan bij de theorie van @Jan-D , dat het wel eens aan het verschil tussen 2,4 en 5Ghz kan liggen. Heb je op de pc een dongle zitten om wifi op te pikken? Ondersteunt die dongle ook 5ghz? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.