Internet snelheid wordt niet behaald

• 12 juli 2012
  • 7 reacties
  • 9851 keer bekeken

Hallo,

Begin dit jaar ben ik overgestapt op KPN alles in één standaard. 

Ik had al internet van KPN, met 8mb/s. 

Omdat ik toch wat sneller internet wilde, besloten om te gaan voor de toen nog 20mb/s.

Dit haalde ik al niet en hij bleef steken op 10mb/s.

Nu is dit inmiddels verhoogd naar 40mb/s en nog steeds blijf ik steken op 11mb/s.

Download:  10908 Kbps.
Upload:  1032 Kbps.

Ook valt soms de internetverbinding weg, of is deze nog trager.

Ik hoop dat hier een oplossing voor te vinden is,

want nu houdt ik maar 25% over van het beloofde.

Dat ik de 40mb/s niet zal halen begrijp ik ook,

maar 20-25mb/s moet te halen zijn toch?

Met vriendelijke groet.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Zou je eens in het modem willen kijken. Ik denk dat je nog op ADSL2+ zit ipv VDSL. Laatstgenoemde heb je nodig om in de buurt van 40 mbit te komen.

Hallo wimroel,

Het ligt er aan hoe ver je van de wijkcentrale afzit,als het meer dan 1500 meter is zal je snelheid rond de 17mb/s zijn.Ook al zit je op VDSL2.

Reputatie 6
Badge +9
VDSL2 kan tot maximaal 1600 meter snelheid leveren die hoger is dan ADSL2+ op die afstand. Dus bij meer dan 1600 meter vanaf het verdeelpunt zal je snelheid ongeveer gelijk lopen aan ADSL2+

De zogeheten afstandsmetingen van speedtest.nl en BBned gaan bij VDSL en VDSL2 niet op trouwens. Namelijk die meet de afstand tot de wijkcentrale. Bij VDSL2 loopt er meestal vanaf de wijkcentrale glasvezel naar de straatkasten, en van daaruit koper naar je huis. De afstand die dus overblijft voor koper kun je niet meten.

Bijvoorbeeld, ik zit 2615 meter van de centrale volgens BBned, maar heb met mijn 40/4 abbo toch 36/4 aan snelheid.

Zie ook:

VDSL snelheden

Mooi die theorie van jou,maar de praktijk wijst anders uit.

Reputatie 2
Badge +1
BBned meet de afstand niet goed  ik zit gemeten 250 meter van de wijkcentrale en via

BBned zit ik 2500 meter van de wijkcentrale

Als je het echt wil weten de afstand is  moet je gewoon bij de KPN zijn die kunnen je het

zo vertellen.

Reputatie 6
Badge +9
@Nico5nogwat....

Vertel, waarom klopt het niet? Onderbouw jezelf eens, want iemand theorie bekritiseren kan ik ook, maar dan wel goed met een goede onderbouwing ;)
@Radka2

Dat de afstand een benadering zijn dat weet ik, zit bij tot nu toe alle bekende meettools rond de 2500-2650 meter.

Bij VDSL gaat het verhaal van de wijkcentrale en die afstanden niet meer op omdat bij VDSL aparte VDSL centrales worden geplaatst in de straatkasten en wijkcentrales (ook wel fiber to the curb genoemd) Zoals gezegd gaat dus je signaal dan over kleine afstand koper, waardoor het snelheidsverlies ook lager blijft.

Wellicht meet KPN dan dus die afstand voor je? Dat weet ik verder ook niet.

Ik denk niet dat het probleem in de modem zit. eerder een te lange en of platte en dus ongetwiste telefoonkabel naar de hoofdaansluiting. of een ongebruikte aftakking op die lijn. of de aanwezigheid van een oude ADSL splitter. Overigens belooft KPN geen 40mbit aan snelheid. Bij uw abonnement dient de snelheid tussen de 8 en de 40mbit te liggen, afhankelijk dus hoever u van de wijkcentrale woont. Kpn levert daar waar mogelijk VDSL tot ongeveer 1800 meter van de wijkcentrale als er inderdaad geen glas tot aan het streetcabinet ligt. VDSL kan echter niet overal binnen die straal geleverd worden. De wijkcentrale dient voorzien te zijn van ISAM kaarten. Woont u bij een ASAM centrale, dan kunt u nog geen VDSL aansluiting krijgen. Tevens gaat VDSL en ISDN niet samen. Dat laatste geldt dus ook als u van ISDN overgestapt bent naar internetplusbellen. Uw ISDN abonnement is weliswaar niet meer actief maar uw aansluiting zit dan nog wel op een isdn poort in de wijkcentrale.

Reageer