Beantwoord

Internet snelheid zeer laag. Wat is de minimum snelheid die ik zou moeten zien bij 1Gb glas,

  • 5 June 2023
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb 1Gb glas, maar ik kom met speedtest niet boven de 500Mb uit. Getest met een bekabelde verbinding (Speedtest en via de tool op mijn Deco AP). Netjes alle stappen op de self service troubleshooter uitgevoerd (herstart en reset van de Box12), maar geen enkele verbetering.

Ik ben niet de moeilijkste, maar ik betaal nu voor iets dat maar voor de helft geleverd wordt. Hoe krijg ik dit opgelost?

icon

Beste antwoord door Joep1965 5 June 2023, 22:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Natuurlijk hoor je zo rond de 930 uit te komen.  Heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur? En zou je willen meten met de Ookla app die je in Windows kan vinden.

Reputatie 1

Beide gedaan (bekabelde pc en Ookla Speedtest App in Windows). Resultaat is hetzelfde. Soms is de upload wel rond de 900MB, maar de download niet/nooit.

Badge +19

Nieuwe kabel geprobeerd? Glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald? Meer kan je niet doen dus wordt het bellen met de klantenservice 0800-0402. 

Reputatie 1

Ik ga morgen nog 1 ding proberen en dat is het modem direct op het glas kastje aansluiten. Loopt nu via een UTP naar de meterkast waar de box12 hangt. Dan sluit ik in ieder geval de bekabeling uit als mogelijke oorzaak. Wordt vervolgt.

Badge +19

Is dat een kabel met aangegoten stekkertjes of zelf aangezet?

Reputatie 1

Het is een CAT6 kabel met professioneel gemonteerde connectoren. Dus geen Gamma stekkertjes, maar het goede werk. Ik ga in ieder geval het modem met een ‘echte’ CAT6 netwerkkabel (ja, met aangegoten stekkers) aansluiten op het glas kastje. Als het resultaat in Speedtest gelijk is, dan weet ik ook meteen dat er geen issue is met de UTP bekabeling in mijn huis.Â