Beantwoord

Internet splitten verschillende apparaten

  • 12 July 2019
  • 6 reacties
  • 294 keer bekeken

Is het mogelijk om mijn internet te splitten over de verschillende apparaten?
Nu heb ik het probleem dat als ik iets zwaars aan het uploaden naar bijvoorbeeld YouTube dat ik geen internet heb voor al mijn andere apparaten. Zou mooi zijn als ik zeg maar 40MB vast zou kunnen toekennen aan de verschillende apparaten zodat iedereen gewoon internet heeft.

Ik heb Internet en TV Basis met Sneller Internet tot 200/20.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 July 2019, 22:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Op sommige software kun je bij de instellingen de uploadsnelheid beperken. Ik weet niet welke software jij gebruikt om te uploaden? Gewoon de webbrowser? In de Experiabox kan het niet, maar met een goede router kan je van alles...
Hallo @IschaGast een eigen router er achter plaatsen die Qos ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +24
Quality of service. Ik heb het in mijn apparatuur ook, maar ik heb me er nog nooit in verdiept...
Hmmmm jammer, dan bestel ik wel gewoon dubbel internet.
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden 🙂
Hallo @IschaGast , wat is er jammer???
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Ischa, welkom hier. Qos lijkt mij ook een prima oplossing. Zo te lezen gebruik je maar 1 apparaat om zwaar te uploaden. Je pc of laptop? Je kunt ook software zoals https://www.netlimiter.com/ gebruiken op je pc en daarmee een limiet instellen aan de download- of uploadsnelheid, dat geldt dan alleen op pc waarop dit is geïnstalleerd. Er zijn ook gratis alternatieven, daar heb ik echter geen ervaring mee.

Aan jou de keuze waar je het liefst in investeert. Een 2e verbinding via COAX lijkt mij de minst aantrekkelijk oplossing, maar dat laat ik aan jou over.