Internet storing

• 30 september 2015
  • 10 reacties
  • 277 keer bekeken

Sinds gisteren ongeveer 15 uur 's middags hebben wij geen internet verbinding op 9712 TR. Resetten van de modem en de wireless hadden geen effect, bovendien hadden beide alle lampjes op groen. Network Diagnostics gaf aan dat Wi-Fi, Wi-fi settings, Network Settings en ISP allen werkten, maar Internet en Server niet.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke lampjes branden op de Experiabox? (Of heb je glasvezel? ik zie dat je VDSL gebruikt)

Zou je tevens je huisnummer kunnen verwijderen uit je eerste post?

Robin

Reputatie 7
Werkt geen enkel apparaat meer via je eigen wifi?

Een tijd geleden werkte bij mij ook internet niet meer op mijn enige pc (heb geen smartphone). Bleek na enig geklooi te liggen aan een virus op de pc die met alle browsers internetverkeer onmogelijk maakte.

Vindt het namelijk wel vreemd dat alle lampjes op je modem groen branden, dan zou het toch goed moeten zijn lijkt mij.

Broadband = groen?

Internet = groen?

Wireless = groen?

Alles (4 lampjes) brand & is groen (ik ben er nu niet bij, want ik heb thuis geen internet 😞 )

Verder: twee laptops en een tablet doen het alledrie niet, dus het ligt niet aan de hardware, ook omdat ze het op andere wireless netwerken (op het werk), wel doen.

Reputatie 7
Ik denk dat je mijn reactie/vraag gemist hebt: KLIK

Reputatie 7
Badge +30
Welke Experiabox heb je? Ik ken zo 123 niet één met 4 lampjes

Kan je een laptop of PC met een kabel aansluiten? Kijken of dat wel werkt?

Robin
Ik weet zo niet zeker welke Experiabox het is, maar het is wel en oude. Als ik even naar de KPN pagina kijk, dan lijkt het op een ST780 of TG787

Reputatie 7
Badge +30
Oh, dan zou ik de KS (0800-0402, gratis) bellen en vragen om een nieuwe. Volgensmij kan je dan zelfs nog een snelheidswinst krijgen, maar dat kan WebCare (reageert binnenkort) wel bekijken.

Robin
Ik heb intussen drie keer met 0800-0402 gebeld (eerste keer was het advies om de reset op het modem in te drukken, had geen effect, de tweede keer konden ze me helemaal niet helpen). Hoewel het niet duidelijk was wat het probleem was werd als oplossing een nieuwe modem gesuggereerd, die ik morgen zal ontvangen. Ik had zelf niet de indruk dat het modem het probleem was, maar ik wacht het af.

Reputatie 7
Badge +30

NielsTaatgen schreef op 1 okt '15 om 09:42u

Ik heb intussen drie keer met 0800-0402 gebeld (eerste keer was het advies om de reset op het modem in te drukken, had geen effect, de tweede keer konden ze me helemaal niet helpen). Hoewel het niet duidelijk was wat het probleem was werd als oplossing een nieuwe modem gesuggereerd, die ik morgen zal ontvangen. Ik had zelf niet de indruk dat het modem het probleem was, maar ik wacht het af.

Klopt, ik ook niet. Maar als het zo'n oude modem is, kan je op den duur zeker meer problemen gaan verwachten

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Niels,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je zonder internetverbinding zat! Is het probleem inmiddels opgelost? Als dat onverhoopt niet het geval is ontvang ik graag een reactie van je op het privébericht dat ik je zojuist gestuurd heb! Ik help je dan verder.

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer