Beantwoord

Internet storing na aansluiting wifi-versterker

• 9 november 2016
  • 7 reacties
  • 420 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een week geleden de Wifi versterker DualBand van KPN gekocht. Op de dag van aankomst heb ik de versterker direct geïnstalleerd op de plaats waar ik verwachtte dat hij het meest tactisch zou staan.
Want niet overal in het huis had ik goed bereik met Wifi.

De verbinding tussen de Wifi-router en de Wifi-versterker is via een (normale )internet kabel . (Geen platte internetkabel, als dat iets uitmaakt)

Ik heb de instructies gevolgd die in het handboekje staan.
Maar na de wifi verbinden uit te proberen kom ik op een paar problemen:
- Om de circa 10 seconden moet mijn mobiel opnieuw inloggen op het wifi netwerk van KPN. (gebeurde voordat ik de Wifi versterker had geplaatst niet)
- Als ik in de woonkamer zit valt de verbinding soms weg. (terwijl de verbinding in de woonkamer voordat ik de Wifi versterker geplaatst had wel gewoon goed was)

Kabel internet doet het wel goed, net zoals het bereik, want als ik verder van de (oorspronkelijke) internetbron ga staan, dan heb ik meer streepjes. Maar ook hier, om de circa 10 seconden valt mijn verbinding weg.

Weten jullie een oplossing?
icon

Beste antwoord door kritischemeneer 17 november 2016, 16:24

Laat je me weten of dit lukt?

Ik heb de wifi versterker gereset, toen alle stappen die in de handleiding stonden gevolgd.
Daarna ben ik naar de webinterface gegaan, en heb ik iets veranderd aan de instellingen van de wifi versterker.

Blijkbaar stond de Wifi versterker op 'repeater' modus, waardoor het internet in de woonkamer slechter werd....

Maar nu doet alles het prima.
Bekijk origineel

7 reacties

Kabel internet doet het wel goed, net zoals het bereik,

Hiermee bedoel ik het bereik van de Wifi.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi kritischemeneer, welkom op het forum! Vervelend dat je problemen hebt met je WiFi signaal. Heb je deze problemen alleen op jouw mobiel? Of ook op andere apparaten?

Ook ben ik benieuwd of je verbonden bent met de WiFi Versterker of met de Experia Box. Wellicht dat je 1 van beide (tijdelijk) een andere naam kunt geven. Laat je me weten wat dat oplevert?
Tablet, laptop en telefoon maken verbinding met netwerk, en binnen no time is de Wifi verbinding weg.
Experia Box zendt blijkbaar geen Wifi signaal meer uit, want als ik in de woonkamer zit (waar eerst 4 streepjes wifi was) Is daar ineens 0 streepjes verbinding.

Wifi versterker is verbonden met internetkabel vanuit Experia Box.
Geen idee hoe ik ze een andere naam moet geven, maar ik ga de handleiding maar eens goed doornemen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi kritischemeneer, goed dat je hiermee aan de slag gaat. Op onze website wordt uitgelegd hoe je inlogt in de webinterface van de WiFi Versterker. Ook wordt uitgelegd hoe je de netwerknaam verandert.

Ik heb de wifi versterker gereset, toen alle stappen die in de handleiding stonden gevolgd.
Daarna ben ik naar de webinterface gegaan, en heb ik iets veranderd aan de instellingen van de wifi versterker.

Blijkbaar stond de Wifi versterker op 'repeater' modus, waardoor het internet in de woonkamer slechter werd....

Maar nu doet alles het prima.
Reputatie 7
Toch is dat appart als je de WiFi Versterker met een kabel aan de ExperiaBox hebt aangesloten. Het zou kunnen dat je de eerste installatie niet helemaal volgens het boekje hebt uitgevoerd of dat daarbij iets is mis gegeaan, maar wellicht was er ook iets anders. Gelukkig dat het nu opgelost lijkt. Ik hoop dat je net zoveel plezier van de WiFi Versterker hebt als ik.
Reputatie 7
Badge +22
Fijn dat het nu allemaal goed werkt!

Wel wat vreemd inderdaad dat de WiFi Versterker op repeater modus stond ingesteld. Ik denk, net als Henk, dat er bij een vorige installatie iets niet helemaal goed is gegaan.

Reageer