Vraag

Internet storingen na plaatsing Experiabox v10a

  • 18 January 2019
  • 3 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1
Eerst gisteravond ineens alle verbindingen weg. Weer aan de gang gekregen, zie ook het topic over spontane reset van de experiabox v10a.

Nu vanmiddag (ong 16:30) was ineens de internetradio stil en was ook niets meer op te zoeken op de PC, TV gaf "geen zender" en de telefoon meldt geen buitenlijn te hebben. Snel de router-status bekeken en gezien dat hij geen IP meer had (Geen van de 3 "wan-index"-posities). Een eerste reboot herstelde dit niet, het lampje bleef rood. Pas na de tweede reboot kreeg hij weer mijn IP-adres toegewezen en had ik weer internet en telefoon, en een minuutje later een groen lampje en ook weer TV. Dit is intussen de derde keer in een paar dagen dat ik naar de gangkast moet omdat het er helemaal mee ophoudt.

Allestoringen.nl meldt "mogelijke storing KPN", KPN zelf zegt op mijn locatie geen storing te kennen en de lijncheck komt er niet uit en verwijst mij naar de klantenservice. Maar daar kom je er niet tussen... en de "automatische" check die daar wordt aangeboden doet eerst weer een linecheck om mij te vertellen dat er iets fout ging en ik de klantenservice moet bellen. Waarmee het cirkeltje rond is.

Ik begin hier nou toch wel een beetje moe van te worden. Ik heb intussen al vele jaren - en echt: met tevredenheid - alles bij KPN en had tot de plaatsing van de Experiabox v10a bijna geen problemen. Ook kan ik best wel begrijpen, dat er zo af en toe 's wat zou gebeuren. Maar dit goede gevoel is zo langzamerhand helemaal weg.

Als u mij nou uit kan leggen wat er nu dan weer aan de hand was, kan er misschien wat begrip ontstaan.

3 reacties

Reputatie 1
Oké... in de ontwikkelingen van de laatste weken was deze storing een druppel.

Intussen heb ik mogen vernemen, dat vrijwel heel mijn woonplaats vrijdagmiddag jl, rond 16.15 zonder internet zat. De winkels klaagden dat de pin niet beschikbaar was en ook kennissen in het dorp meldden mij wegvallende TV, geen telefoon en internet.

Dus lijkt de door mij hierboven gemelde storing niet in verband te brengen met de nieuwe Experiabox v10a en daar ben ik stilletjes eigenlijk wel een beetje blij mee.

Nu - na weer 's twee storingsvrije dagen - komt er wel weer wat gevoel bij! Toch jammer dat ik nergens iets kon vinden over deze vermoedelijk in de lokale "centrale" opgetreden storing.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ufovolvo Allereerst dank dat je je verhaal hier op het Forum hebt gedaan. Een wegvallende verbinding is nooit prettig. Ik kan me voorstellen dat na meerdere van dit soort problemen de storing van enkele dagen geleden de spreekwoordelijke druppel voor je is geweest. Ik kan nu niet goed meer bekijken wat er afgelopen vrijdagmiddag precies heeft plaatsgevonden en waarom deze storing niet duidelijk vermeld was. Het is in elk geval fijn dat het nu weer goed werkt.

Hoe is het nu met je verbinding? Is het stabiel? Hoe heb je het één en ander eigenlijk aangesloten? Is dat bekabeld, of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset?
Reputatie 1
Voorzichtig optimistisch na een storingsvrij weekeinde is de stand mbt de verbinding. Maar ik had het vrijdagmiddag inderdaad even helemaal gehad met "jullie" (niet persoonlijks bedoelend).

Ik werk binnenshuis met vaste lijnen (nas en PC) en wifi (smart TV, soundbar en de diverse telefoons en tablets) voor internet, alleen de beide settopboxen worden via een KPN (ik noem het maar:) Devolo 650 bediend, In de woonkamer omdat daar waar de TV staat niet op een fatsoenlijke wijze met een kabel kan worden gewerkt, de ander op de bovenverdieping omdat daar nog niets bekabeld is. Dit heeft op zich altijd feilloos gewerkt, zelfs toen ik (omdat de Experia V8 geen 5G wifi geeft) er nog een aparte router voor het internetverkeer naast had staan. Juist nu de nieuwe Experia v10a wel (en zelfs een redelijk goede, bij ons in huis tenminste) 5G wifi biedt, heb ik alles weer via die router lopen. Ik kan het daarmee redden, maar de toch nog aanwezige bugjes in de v10a geeft mij nog wel wat beperkingen... zie daarvoor in andere topics.

Reageer