Beantwoord

Internet Thuis Instap en ISDN

  • 20 March 2019
  • 9 reacties
  • 377 keer bekeken

Situatie kantoor aan huis. Wij hebben een ISDN aansluiting, zoals bekend komen deze aansluitingen te vervallen per september. Qua bellen stap ik geheel over op een andere aanbieder. Voor internet gebruiken we "Internet Thuis Instap". Is dit pakket gekoppeld aan het bellen via ISDN? M.a.w. kan ik van dit internet thuis instap-pakket nog gebruik maken na het opzeggen van het ISDN.
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 March 2019, 09:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen delcourt, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Voor mij is het lastig inschatten, omdat ik geen gegevens van je hebt en dus geen dingen kan controleren. Ik kan wel een voorspelling doen, maar het kan dus zijn dat dit niet voor jouw situatie geldt. Dus voordat ik het een en ander ga zeggen, ontvang ik graag in ieder geval je naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Dan kan ik dingen uitzoeken en met zekerheid antwoord geven 🙂 Je kan de gegevens aanvullen in jouw Forum profiel! Geef je even een seintje wanneer je het ingevuld hebt?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo delcourt,

Ik heb precies dezelfde situatie, en heb ervoor gekozen om voor bellen en internet over te stappen naar een internetabonnement van XS4ALL. Deze provider ondersteunt namelijk modems waarop ook ISDN-telefoonapparatuur kan worden aangesloten, zoals de Fritz!Box 7490 of 7590. Je kunt dan eventueel je huidige ISDN-telefoonapparatuur blijven gebruiken. Als je gebruik maakt van analoge telefoons is dit natuurlijk niet van toepassing. Je hebt dan de keuze uit alle providers.

Overigens stopt KPN op 1 maart 2020 ook met de levering van DSL over de huidige ISDN-aansluitingen. Je huidige Internet Thuis Instap-abonnement komt dan ook te vervallen. Houd daar rekening mee als je kiest voor een nieuw abonnement.

Zie alhier: https://www.kpn-wholesale.com/kpn-wholesale/nieuws/nieuws/end-of-life-wba-adsl_isdn-en-adsl2_isdn-per-1-maart-2020.htm.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Piet.
Hallo Susan,
Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.
Dank Piet voor de reactie. XS4all werkt toch via de kabel, of het ik het dan mis?
Hier staat "alles" :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kpn-stopt-met-isdn-welke-provider-levert-modem-met-isdn-aansluiting-467660#post722608
Reputatie 7
Badge +9
XS4ALL werkt ook via het netwerk van KPN. Sterker nog: KPN is eigenaar van XS4ALL. En nóg sterker: over enige tijd vervalt XS4ALL als apart merk van KPN, en wordt onderdeel van KPN zelf. Maar de huidige dienstverlening gaat dan gewoon over van XS4ALL naar KPN, zo is de verwachting.

Zelf ben ik perfect geholpen door XS4ALL bij de overstap vanaf KPN. Ze maken de beloofde dienstverlening volledig waar. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ook KPN prima heeft meegewerkt met de overstap.

Succes met het maken van de keuze!

Piet.
Reputatie 7
Badge +9
Nog even aansluitend:

omdat XS4ALL over enige tijd opgaat in KPN, heb ik beide providers voorgesteld om klanten die nu overstappen van KPN naar XS4ALL hun huidige KPN-e-mailadressen te laten behouden. Hiermee wordt voorkomen dat deze klanten hun KPN-mailadressen kwijtraken, vervolgens een e-mailadres van XS4ALL krijgen, en straks weer een KPN-mailadres krijgen. Ik heb begrepen dat dit momenteel intern bij beide providers wordt bekeken.

Wie overstapt van KPN naar Solcon, ook een KPN-dochter, kan nu ook al de KPN-mailadressen behouden.

Piet.
Reputatie 7
Badge +21
@delcourt, dankjewel! Een late reactie van mij, excuses. Ik was een paar dagen afwezig! Als ik de gegevens erbij zoek, zie ik een Internet Instap Thuis abonnement. Daar zit geen vast nummer bij. Op het adres zie ik nog wel een ISDN nummer, maar dat is een zakelijk nummer en staat dus ook op een bedrijfsnaam. Het is dus niet gekoppeld, waardoor je gewoon met je vaste nummer kan overstappen!

Verder heb je natuurlijk ook de optie om nog bij KPN te blijven met je vaste nummer. Je kan jouw ISDN nummer laten verplaatsen naar je Internet Instap abonnement, en gebruik maken van VOIP. Dit kan niet met je huidige Internet pakket, omdat je nog op een 'verkeerde' lijntype bent aangesloten. Stel, je blijf bij KPN, dan kan je kiezen voor een nieuw Internet pakket mét een vast nummer. Kosten zullen dan ongeveer uitkomen op € 47,50. Dit is Internet met 50/5MBit/s (€ 41,50), KPN veilig (€ 4,99) voor 5 apparaten en een vast telefoonnummer (€ 1,00). Hier zitten nog niet de gesprekskosten bij, maar je kan kiezen voor een bundel voor het bellen. BelOnbeperkt Altijd voor € 16,50 per maand of BelOnbeperkt Avond & Weekend voor € 9,50 per maand. Bij een wijziging naar dit pakket, krijg je de eerste 3 maanden ook nog € 12,50 korting!

Hierbij komt dat je dan overgezet wordt naar een snellere lijntype. Er is VPlus en Bonding mogelijk! Dit kan je ook nakijken op Fourstack.

Uiteraard kunnen de mogelijkheden besproken worden, ik kan ook voor je navragen of je hier even over gebeld kan worden door een collega indien je dat wil! ;)
Reputatie 7
Badge +21
@delcourt, heb je aan bovenstaande informatie wat gehad? Of blijf je toch nog zitten met vragen?

Reageer