Beantwoord

Internet Thuis Standaard naar Hussel Internet 50 Mbit

  • 12 October 2019
  • 20 reacties
  • 1753 keer bekeken

Hallo,

Ik heb op dit moment Internet Thuis Standaard met een snelheid van 14 Mbit met een eigen modem ADSL2+. Nu zie ik dat ik naar een Hussel Internet 50 Mbit optie kan overschakelen. Op mijn adres kan DSL/Koper 66 Mbit maximaal.

Ik neem aan dat als ik overschakel, dat ik nog niet klaar ben maar een modem moet kopen voor VDSL om de 50 Mbit snelheid te halen i.p.v. de huidige ADSL2+ modem waar 14 Mbit gehaald wordt?

Bij het overschakelen, krijg ik een modem van KPN of kan ik een eigen modem aansluiten?

Het gaat hier alleen om een Internet verbinding, zonder andere opties zoals TV of telefoon.

Groeten,
Paul
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 15 October 2019, 11:09

Bekijk origineel

20 reacties

Daarvoor hoef je niet direct je abonnement aan te passen.

Er kan nooit meer snelheid geleverd dan de lijn aankan. Wat het maximum is op je adres kan je via Fourstack even checken. (postcodecheck)

Als dat voor DSL 14 Mb/s is wordt het met KPN Hussel natúúrlijk ook niet sneller dan dat.

Heb je nog een heel oud modem danwel is je lijn nog ADSL ipv VDSL dan kan dat zonder wijziging van abonnement veranderd worden.
Is je modem geen V9, V10 of V10A dan lijkt het met zaak dat die omgewisseld wordt.

Dit alles kan geregeld worden door een KPN-er (moderator) van het forum! Wacht even tot één van hen hier reageert. Vul je voor hen vast je gegevens in in je forumprofiel? Dan kunnen ze direct even in het systeem kijken naar wat je nu hebt!

Bij KPN krijg je een modem ter beschikking; dat hoeft niet aangeschaft.
Daarvoor hoef je niet direct je abonnement aan te passen.

Bedankt voor je reactie.

Er kan nooit meer snelheid geleverd dan de lijn aankan. Wat het maximum is op je adres kan je via Fourstack even checken. (postcodecheck)


Zoals ik al schreef, is op mijn adres 66 Mbit beschikbaar. Dit zie ik via de postcodecheck.

Als dat voor DSL 14 Mb/s is wordt het met KPN Hussel natúúrlijk ook niet sneller dan dat.

Heb je nog een heel oud modem danwel is je lijn nog ADSL ipv VDSL dan kan dat zonder wijziging van abonnement veranderd worden.
Is je modem geen V9, V10 of V10A dan lijkt het met zaak dat die omgewisseld wordt.


Ik had nog een modem die ik ooit bij MxStream gekregen heb (meen een SpeedTouch). Die ging jaren geleden stuk en toen heb ik een regulier ADSL2+ modem/router aangeschaft.


Dit alles kan geregeld worden door een KPN-er (moderator) van het forum! Wacht even tot één van hen hier reageert. Vul je voor hen vast je gegevens in in je forumprofiel? Dan kunnen ze direct even in het systeem kijken naar wat je nu hebt!

Bij KPN krijg je een modem ter beschikking; dat hoeft niet aangeschaft.


Prima, dank voor de informatie.
Je zal dus nog met die Speedtouch in de administratie staan. Ik neem aan dat je die niet meer op zolder hebt liggen, dus zal bij omruil (door de mod) aangegeven moeten worden dat er bij levering van het nieuwe modem (wsl V10A) geen retour kan en zal plaatsvinden.

Verder zal je lijn omgezet moeten gaan worden. Maar meer dan waarschijnlijk zul je met een nieuw(er) modem sowieso meer snelheid krijgen.

Bovenstaande kan (en zal) door een moderator geregeld worden.
Even geduld. Het is weekend. De bezetting is dan lager. Minimaal 24 uur.

Gegevens alvast in je profiel gezet?
I.i.g. naam, postcode, huisnummer, klantnummer vast internet.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Paulie2015. Welkom op het KPN Forum
Bij het overschakelen, krijg ik een modem van KPN of kan ik een eigen modem aansluiten?
Ons systeem ziet dat je op dit moment een verouderde ExperiaBox hebt en stuurt automatisch een nieuwe op. Als er toch niet in de bevestiging staat dat je een nieuw modem ontvangt, dan hoor ik dat graag van je. Ik zal dan alsnog een nieuw modem toesturen. 🙂
Ik had vroeger officieel een Alcatel Speedtouch Home, een ExperiaBox heb ik nooit gehad. De Speedtouch Home heb ik niet meer, deze ging jaren geleden kapot.

Wordt er iets met mijn internet verbinding gedaan? Welke bevestiging?
Reputatie 7
Ik had vroeger officieel een Alcatel Speedtouch Home, een ExperiaBox heb ik nooit gehad. De Speedtouch Home heb ik niet meer, deze ging jaren geleden kapot.
Alle modemrouters, ook jouw Speedtouch worden door KPN Experia Boxen genoemd.
Dat je die niet meer kunt retourneren is geen enkel probleem.
OK, Prima. Bedankt voor all jullie antwoorden 🙂
Hoi @Paulie2015. Welkom op het KPN Forum

Bij het overschakelen, krijg ik een modem van KPN of kan ik een eigen modem aansluiten?Ons systeem ziet dat je op dit moment een verouderde ExperiaBox hebt en stuurt automatisch een nieuwe op. Als er toch niet in de bevestiging staat dat je een nieuw modem ontvangt, dan hoor ik dat graag van je. Ik zal dan alsnog een nieuw modem toesturen. 🙂


Beste Vikash,

Ik heb zojuist een bevestiging gekregen voor de wijziging naar Hussel 50 Mbit en ik zie het ook terug in MijnKPN. In de bevestiging staat niks vermeld over een KPN Experia Box. Krijg ik deze alsnog opgestuurd?
Reputatie 7
Badge +21
In dat geval zal ik alsnog een nieuw modem toesturen. Je kan het pakketje a.s. maandag ophalen bij het dichtstbijzijnde Servicepunt, Primera in Voorburg. Zodra het pakket is afgeleverd, blijft het twee weken liggen bij het servicepunt. Ik heb aan onze logistieke afdeling doorgegeven dat je de oude Alcatel Speedtouch niet retour kan sturen.

Beste Vikash,

 

Ik heb de modem vandaag ontvangen, bedankt voor de snelle service!

Kon hem bijna niet ophalen want er werd een retour modem verwacht terwijl ik aangegeven heb dat ik deze niet meer heb. Maar, ik kon de modem toch meekrijgen. Hij is aangesloten en werkt.

Nog even een vraag, ik zie dat de Experia Box v10a nog steeds via ADSL2+ verbindt (Overview > DSL Status) met ongeveer 15 Mbit snelheid. Dit is ongewijzigd gebleven vergeleken met mijn vorige modem. 

Is het mogelijk om de lijn over te zetten naar VDSL? Misschien kom ik dan dichter bij de Hussel 50 Mbit snelheid. De wijkcentrale geeft 66 Mbit DSL aan. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat je de ExperiaBox hebt ontvangen. Ik heb zojuist in ons systeem aangegeven dat jouw verbinding moet gewijzigd worden naar een VVDSL verbinding. Volgens ons systeem is deze wijziging op 24 oktober afgerond. 

Reputatie 7
Badge +21

Is het gelukt @Paulie2015? Heb je al een snellere internetverbinding?

Bedankt voor je berichtje.

Nog, niet. Ik werd gebeld door KPN dat de vaste telefoon ook omgezet moet worden omdat in de huidige situatie Internet niet goed kan werken. Dus, krijg ik voor 2 EUR meer, de vaste telefoon ook erbij aangesloten (waarschijnlijk via de ExperiaBox 10A). Hierdoor wordt de aansluiting ietsje later gerealiseerd (28ste).

De vaste telefoon is nu via een ADSL-splitter aangesloten. Wordt in de nieuwe situatie, de vaste telefoon via de ExperiaBox 10A aangesloten (zit een RJ11 connector) ?

Trouwens, de ExperiaBox 10A die ik nu enkele weken heb, heeft veel minder mogelijkheden dan mij vorige Draytek routermodem. Ook valt de WiFi verbinding vaak weg om vervolgens paar seconden later weer opgezet te worden. Ik denk een beetje dat ik een nieuwe eigen VDSL routermodem aanschaf, weet eigenlijk ook niet of dat met de vaste telefoonverbinding ook compatibel is (als de telefoon ook via de modem moet). Ik wacht even af.

Ik meld me weer als ik de snelheid heb gekregen.

Reputatie 6
Badge +8

Je telefoon moet straks op de ExperiaBox aangesloten worden. Je kunt ook niet meerzomaar zelf een andere modem/router plaatsen want dan heb je geen telefonie.

Is het gelukt@Paulie2015? Heb je al een snellere internetverbinding?

Ik heb vandaag een snellere Internetverbinding gekregen. De vaste lijn is ook op de ExperiaBox 10A aangesloten. Alles werkt zoals beloofd en op tijd. Top!

Ik heb nog wat vragen:

1). Ik betaal nu voor vaste telefonie. Nu is het omgezet naar vaste telefonie via de ExperiaBox 10A voor EUR 2,-. Klopt dat de vorige vaste lijn abonnementskosten komen te vervallen?

2). Ik snap dat ik een eigen VDSL2 modemrouter aan kan sluiten i.p.v. de ExperiaBox 10A. Is het mogelijk om de vaste telefoonlijn via een ATA Grandstream HT802 (verkrijgbaar bij de KPN Shop) https://www.kpnwebshop.com/zoeken/grandstream-ht802-ata te laten lopen?

Reputatie 7
Badge +24

Punt 1: ja uiteraard.

Punt 2: nee. Voor telefonie heb je nog steeds de Experiabox nodig.

Punt 1: ja uiteraard.

Punt 2: nee. Voor telefonie heb je nog steeds de Experiabox nodig.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Jammer dat je nog steeds de ExperiaBox nodig hebt voor een vaste lijn i.p.v. een klein doosje die je makkelijk ergens wegwerkt.

Maar in ieder geval, ik heb nu snel internet :-) 

Die ATA is bij de webshop voor zakelijk gebruik te koop omdat daar VoIP apart wordt geleverd.
Bij de consumententak is het ook VoIP maar werkt het alleen via de Experiabox, omdat bij de consumententak de SIP gegevens (nog) niet vrijgegeven worden.

Overigens heb je met zo'n ATA nog steeds de modem (Experiabox) nodig, omdat ie op een ethernetpoort moet.

Reputatie 7

Overigens heb je met zo'n ATA nog steeds de modem (Experiabox) nodig, omdat ie op een ethernetpoort moet.

Dat hoeft dan alleen geen Experia Box meer te zijn.

Overigens zal het niet lang meer duren totdat het mogelijk wordt om de telefonie op een eigen VoIP ATA te configureren.

Overigens heb je met zo'n ATA nog steeds de modem (Experiabox) nodig, omdat ie op een ethernetpoort moet.

Dat hoeft dan alleen geen Experia Box meer te zijn.

Overigens zal het niet lang meer duren totdat het mogelijk wordt om de telefonie op een eigen VoIP ATA te configureren.

Ik hoop het. Even afwachten.

Reageer