Beantwoord

Internet thuis zo snel geworden sinds 7 maart dat een nieuwe router nodig is die er over vier weken pas geleverd zal worden??

  • 12 March 2019
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste mensen !

Sinds 7 maar vroeg in de ochtend is de vaste internetaansluiting voor mij niet toegankelijk.
Met een IPad 2 weet ik ook dat langzamer gaat. Mijn nieuwe is al lang niet meer nieuw
maar een apparaat die niet het net op gaat heeft natuurlijk zijn voordelen heeft me ooit
een fotograaf verteld.

Voor de dagelijkse internet perikelen is een afdankertje voldoende. Dus ik dacht dat ik nu
te lang gewacht heb het apparaat nog voor lichte taken te gebruiken kunnen.
Maar ik tik er nu nog op. Dus zal ik voor het eerst in tien jaar mijn mobiele data echt op maken

Daar is een smart toestel ook voor. Om te bellen zou ik een apparaat voor een tientje wel genoeg
vinden.. Dus het apparaat met simcard had ook een wifi verbinding en dat gaaf aanlijding
tot het vermoeden van een netstoring.

Helaas de laatste mail van 191 aanbiedingen die ik sinds 2009 van KPN mocht ontvangen,
geen bericht onthouden omtrent een storing. Het is een verbetering voor mij en kost me niets
werdd me om 3 uur 30 medegedeeld op 7 maart.
Mijn taalvermogen doet hier nu onrecht aan, wellicht kan ik beter een textvoorbeeld uit het bericht
van de klantenservice toevoegen ter illustratie, meer ter verduidelijking.

Hier onder een deel uit het originele bericht:


Deze aanpassing heeft geen gevolgen voor de producten die u afneemt of uw maandelijkse kosten. Wij passen uw verbinding aan omdat is vastgesteld dat deze aanpassing de kwaliteit van uw verbinding verbetert.

Mogelijke dienstonderbreking
Het aanpassen van uw verbinding heeft in sommige gevallen helaas een onderbreking van de dienst tot gevolg. Het is daardoor mogelijk dat uw verbinding op 7 maart 2019 uitvalt. Dit duurt maximaal 15 minuten. De verbinding herstelt zichzelf weer. U hoeft hier niets voor te doen.
Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:


Downloadsnelheid: 50 Mbit/s
Uploadsnelheid: 5 Mbit/s


Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van WiFi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid.
De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.


Straks, morgen dan zal ik hier graag een of meer technische vragen stellen over de aard van het netwerk .
20 jaar geleden kwam het signaal via de telefoonlijn binnen om in te bellen.
Om moverende reden ben ik dat enkele jaren later gaan veranderen in een adsl met WiFi router.

Wat voor soort signaal heb ik nu en waarin verschilt dit met het signaal war er sinds 7 maart beschikbaar zou zijn.?

Als het nu te vergelijken zou zijn in verhouding als wisselstroom tot gelijkstroom dan lijkt mij logisch dat er een ander router
nodig is.

War er in die "aanbiedingen" en op de site te vinden is lijkt mij Jip en Janneke taal. Daar schiet ik te kort want pas in mijn
twentiger jaren heb ik de Nederlandse taal leren verstaan. Als ik weet welk signaal er nu geleverd wordt dan
is daar aan ook te koppelen welk modem en/ of router nodig of wenselijk wenselijk is..

Mogelijk is het vdls ik heb geen idee. Al me iemand had gezegd dat het glasvezel is had ik het ook geloofd.
Maar nu wordt toch echter naar mij gecommuniceerd dat men al die inspanningen doet met de kapaciteitsverhoging
als of het is om mij te mazzelen om dat men mij zo'n aardige vent vindt.

Groeten,

d
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 March 2019, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Dig It, welkom op het forum.

Ik zie inderdaad dat er een upgrade plaats heeft gevonden op jouw verbinding zodat er een hogere snelheid kan worden gehaald. Er valt mij gelijk 1 ding op, je huidige modem. Klopt het dat dat een THOMSON SpeedTouch 716 v5 WL is? In dat geval gaan we deze snel omruilen voor een nieuwe, dat verklaart namelijk waarom je verbinding offline is. De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant. Dit zou bij de Gamma, Primera of Jumbo in Vlissingen kunnen. Als je vanmiddag nog reageert kan ik het morgen daar al krijgen en anders vrijdag.

Ik hoor graag van je.
Hallo Alex,

Dank voor reactie. Echter had ik al via de link in de mail besteld. De klantenservice wilde meteen een monteur sturen.
Vier weken wachttijd leek mij tijd genoeg om het na te trekken welk soort signaal ik heb

In de hoop dat het geen onzivnraag zo als bij voorbeeld naar links-of rechtsdraaiende benzine.

Is het dsl of vdsl ?

Groeten
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat de modem onderweg is. Je verbinding is inderdaad VDSL geworden. Verder ben ik niet van plan om je onzinvragen te stellen. Laat het me weten mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen.