Beantwoord

Internet traag, fon werkt niet in buitenland

• 17 april 2017
  • 24 reacties
  • 389 keer bekeken

Ons internet is bijzonder traag, we hebben al een monteur gehad, men heeft van alles geprobeert, maar het blijft huilen met de pet op. Dit terwijl je betaald voor snel internet. Ook zijn we overgestapt naar KPN om in het buitenland Fon (Fonera) te kunnen gebruiken. Ook dit werkte niet, zelfs niet na twee maal een nieuwe inlog te hebben gekregen. Wij balen ontzettend van KPN.. Om op mijn KPN te komen had ik vanmorgen ruim een kwartier nodig.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Koen_1 20 april 2017, 12:03

Hoi @mslingen, bedankt voor je privébericht waarin je aangeeft dat je WiFi nu perfect werkt met de nieuwe Experiabox! Wat betreft FON: heb je de mogelijkheid indien het inloggen in het buitenland nog steeds problemen geeft vanaf de locatie in kwestie contact met ons op te nemen? We kunnen dan bekijken wat er precies misgaat 🙂
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Welke snelheid zou er volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl mogelijk moeten zijn op jouw adres?
140 Mbit/s
iTV
2 HD

Dus voldoende snelheid, KPN verkoopt ook snel internet op dit adres. Alleen de wifi is bijzonder slecht.
Reputatie 7
Badge +30
Ik vind dit persoonlijk een gek verhaal en ik vermoed dat er ergens iets goed mis gaat qua DSL verbinding.

Welk pakket neem je af?
Welke Experiabox heb je?
Welke snelheid haal je bedraad?
Welke snelheid haal je via wifi?

Robin
De monteurs van KPN vinden het ook vreemd, maar kunnen het niet verhelpen. Bedraad kom ik aan de beloofde mb's, maar als je 2,5 meter van de experia box af bent is het internet bijzonder traag. Ik heb KNP alles ineen, betaal extra voor 100 mb.
Reputatie 7
Als je een Android telefoon of tablet hebt, installeer daarop dan eens de Wifi Analyzer en meet de veldsterkte (dBm) eens op verschillende plekken. Hoeveel dBm meet je vlak bij de Experia Box en op een plek waar Internet traag is?
Kijk ook eens naar de overlap van jouw Wifi met de van anderen.
Dat heb ik al meerdere malen gedaan, wij hebben geen overlap met anderen, wonen buitenaf. De wifi varieert van -80 tot -60 bij de box. Ook met een versterker blijft het internet slecht. Alleen bekabelt werkt het goed. Naar mijn mening is de experiabox niet goed, maar de monteurs zeggen dat hij prima is.
Reputatie 7
-80dBm tot -60dBm vlak bij de Experia Box is veel te laag.
Vlak bij de Experia Box zou je een veldsterkte tussen de -30dBm en -40dBm verwachten.
Als je je bedenkt dat elke 3dBm een halvering van de sterkte betekent, kan je ook uitrekenen dat er bij -80dBm nog maar weinig over is.
Vraag is nu waarom je maar -60dBm meet.
Welk type Experia Box heb je?
Wat is het merk en type van het apparaat waarmee je de meting hebt gedaan?
Ik heb de meting gedaan met zowel een Samsung tablet als met een ipohe 5. Ik meet wel vaker omdat ik tijdens reizen wifi antennes test. Het is inderdaad veel te laag. De Box is een V 10.
Reputatie 7
Ondervind je deze problemen zowel op 2.4GHz als op 5GHz?
Ik neem aan dat je verder geen wifi accespoints of wifi repeaters in gebruik hebt, klopt dat?

Zelf hebben wij ook een V10 en de veldsterkte op zo'n drie meter is bij ons zowel op 2.4GHz als op 5GHz ongeveer 45dBm.
Voornamelijk op 2.4 GHz alhoewel het op 5GHz ook erg laag is. Nee geen accespoint of repeaters.
Reputatie 7
Je zou dan bijna gaan denken dat de wifi op jouw V10 op halve kracht draait of dat er een antenne defect is.
Persoonlijk zou ik KPN vragen om die V10 eens om te ruilen.
Okay, ja dat is denk ik de beste oplossing. Ga het proberen. Bedankt voor de reacties.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @mslingen, welkom op het forum! Vervelend om te lezen dat je WiFi verbinding zo traag is. Het lijkt mij op dit moment zoals @wjb ook aangaf raadzaam om je Experiabox om te ruilen voor een nieuwe. Stuur je een reactie op m'n privébericht ? Dan help ik je hier verder mee! Wat betreft het FON probleem: kun je helemaal geen verbinding maken met FON hotspots, of alleen in het buitenland niet?
Ik heb fon alleen in het buitenland geprobeerd. Dat lukt voor geen meter. Ik kon wel inloggen met mijn oude fonera adres, maar niet via KPN. Ook niet nadat men nieuwe inlog gegevens had aangemaakt. In Nederland via de smartfone werkt wel.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @mslingen, bedankt voor je privébericht! Ik heb je zojuist een nieuwe Experiabox opgestuurd. In een reactie op je privébericht heb ik de verdere logistieke details gestuurd 🙂 Het FON probleem: ik zie dat het toegangsgebied van je FON account op internationaal ingesteld is, hiernaast zijn er geen blokkades op actief. Staat KPN Fon actief in de webinterface van je Experiabox? Je kunt dit vinden onder 'WiFi' en dan 'Public WiFi'.
Waar vind ik de inloggegevens van de webinterface. Nooit op ingelogd, het is hier foor KPN aangelegd.
Gevonden en ja dat staat aan.
Waar vind ik de inloggegevens van de webinterface. Nooit op ingelogd, het is hier foor KPN aangelegd.Gevonden en staat en stond goed.
Nu heb ik op de pc's helemaal geen Wifi meer. Kennelijk ligt het 2.4 Ghz er uit en alleen 5 Ghz aan. Heel vervelend omdat ik met mijn websites bezig ben.
Reputatie 7
Badge +21
Hi @mslingen, kun je zodra je de nieuwe Experiabox in gebruik hebt genomen KPN FON eens uit- en vervolgens een tijdje later weer aanzetten in de webinterface ervan? Mogelijk is FON ondanks dat het in het systeem goed lijkt te staan niet goed gekoppeld waardoor het op dit moment niet werkt in het buitenland. Lastig dat je nu helemaal geen WiFi hebt! Nu je weet hoe je in de webinterface kunt komen: hoe staan de WiFi instellingen van je Experiabox op dit moment? Je kunt deze vinden onder 'WiFi' en dan 'Geavanceerd'.
Ik heb de experiabox net terug gezet naar de fabrieksinstellingen via de app en het werkt weer. Overigens viel vanavond alles enkele keren uit en is het nu zelfs sneller. kom nu aan -55 in de kamer en bij de experiabox -45. Zo sterk is het nog nooit geweest????
Reputatie 7
Badge +28
Goed nieuws! Waar de twee extra herstarts vandaan komen is me niet helemaal duidelijk. De verbinding ziet er nu in ieder geval prima uit. Het is mogelijk dat de draadloze kanalen zijn aangepast door de fabrieksreset en dat deze kanalen beter werken. Gezien de problemen die je al hebt gehad lijkt het me verstandig de omruilafspraak wel door te laten gaan.

Wat Fon betreft: Zoals Koen aangaf staat jouw account goed ingesteld. Er is geen blokkade, we zien dat KPN WiFi is ingeschakeld in de Experiabox en het toegangsgebied is internationaal. Ik ben wel benieuwd of je hetzelfde account gebruikt als wij zien. Daarover heb ik je nog een privébericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @mslingen, bedankt voor je privébericht waarin je aangeeft dat je WiFi nu perfect werkt met de nieuwe Experiabox! Wat betreft FON: heb je de mogelijkheid indien het inloggen in het buitenland nog steeds problemen geeft vanaf de locatie in kwestie contact met ons op te nemen? We kunnen dan bekijken wat er precies misgaat 🙂
Bedankt ga ik doen indien nodig.

Reageer