Beantwoord

internet traag sinds 4-1-2014. KPN probleem

• 9 januari 2014
  • 65 reacties
  • 12741 keer bekeken

Sinds vrijdagavond 4 januari 2014 heb ik slechts 3,2 Mbps. Hier kwam ik achter bij het downloaden vanaf mijn newsgroup provider XLned.

Als ik de speedtest op KPN.com doe dan haal ik 4Mbps. Ik dit probleem aangemeld via de Helpdesk.

Hier hebben ze mijn modem snelheid gecontroleerd. Die ligt op 17Mbps. Ze kunnen niets vinden. Probleem zou bij mij thuis liggen. Echter ik heb het probleem met een bedrade PC en met een laptop op Wifi. Deze geven exact de snelheid. 

Als ik speedtest doe via speedtest.net dan haal ik wel 17Mbps. Op internetsnelheid-testen.nl hal ik deze snelheid ook.

Zal het probleem bij mijn newsgroup Xlned liggen? Dus hier het probleem aangemeld. Zij hebben via allerlei testjes met input van mij zoals: ping, traceroute, speedtest, bestand downloaden aangegeven dat het probleem niet bij hun ligt op hun servers.

Wat is het dan wel? XLned vermoedt dat het een routerings probleem is in de infra van KPN naar het internet. Hoe is te verklaren dat de ene website wel 17Mbps geeft en dat kpn zelf met hun speedtest 4Mbps geeft. Probleem ligt niet bij mij thuis, maar van KPN naar het internet.

Mijn normaal internet is ook traag. Ik merk het met het ophalen van websites en met youtube.

Heeft KPN een wijziging/change gedaan voor 4-1-2014 in hun internet infrastructuur?

Ben zelf IT-er. Dus ik denk aan BGP routing problemen etc...

Help, hoe dit op te lossen???

icon

Beste antwoord door Jack1977 10 februari 2014, 20:58

Hm, hier ook

kom vrijdagmiddag thuis om de monteur te ontvangen, had al een week m'n beste systeem naast de router gehad en maximaal 30Mbps gezien

Ik zet de computer aan, doe een speedtest: "54Mbps"

"Als de tandarts er aan komt is spontaan de kiespijn weg"

20 minuten later belt de Monteur dat hij even naar de (wijk)centrale zou rijden om m'n lijn door te meten

:mansurprised:???

Ik dacht dat hij al iets had gedaan, maar nee dus

Als een **bleep** in de nacht is het verdwenen, oorzaak en oplossing onbekend

...Nou maar weer m'n Wifi onderhanden nemen omdat ik spontaan signaal begin te verliezen :robotfrustrated:

Bekijk origineel

65 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste arjen_b,

Ik wil graag nog eens je verbinding nameten. Je geeft aan dat je bij XLned de snelheid niet haalt, maar via speedtest en internetsnelheid-testen.nl weer wel. Voor zover mij bekend, zijn er geen wijzigingen geweest in het KPN-netwerk, dus tast ik net zo goed als jij in het duister over wat er speelt. Mocht ik na een meting tot de conclusie komen dat de verbinding tot en met het modem goed is, dan zit er toch iets niet goed bij jou in huis of in de verbinding met XLned. Stuur mij in een privébericht je contractnaam, postcode en huisnummer en dan laat ik spoedig meer van me horen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 6
Badge +10
Zit er wllicht een firewall in de weg? Kan ook zijn dat een virusscanner de zaak vertraagd. Mijn download ligt op 94mbps maar met utorrent haal ik dat ook niet vanwege de scanner. Controller ook of de poorten die gebruikt worden wel open staan.

Hey!

Ik heb sinds 2 weken exact hetzelfde probleem. Heb alles al geprobeerd en een aantal keer met kpn aan de lijn gehangen, en niets werkt.

Heb er een topic over gemaakt bij tweakers : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/41538132#41538132

Hallo allemaal,

Wat nu een interessant is dat Stephan excat hetzelfde probleem ervaart. 

Het lijkt daardoor niet een lokaal probleem te zijn. Waar zit het dan wel?

Gisteren heeft KPN mij een nieuw modem gestuurd. Deze heb ik geinstalleerd. Dit heeft helaas niet geholpen om het probleem op te lossen.

Hey! Nieuw modem heb ik ook gehad (v9!! Woehoe!) maar het hielp niet aan de snelheid... Ben doorgestuurd naar de afdeling maatwerk en ik hou jullie op de hoogte van hun resultaten..

Reputatie 3
Badge +4
Hoi StephanvanAmelsfoort, 

Mooi dat de collega's van Maatwerk het opgepakt hebben, ik ben erg benieuwd naar de uitkomst! 

Met vriendelijke groet, 
Werner

KPN Webcare. 

Ook ik heb hetzelfde probleem. Gebeld, een V8 gekregen het blijft traag. Als ik op speedtest.net de server automatisch laat kiezen haal ik 3.2 Mbbs. Kies ik server eindhoven dan haal ik 28 Mbbs.

Meer upload dan download snelheid.......

Snap er niks van is sinds de kerst. Alles geprobeerd, kabels eruit, andere kabel niets helpt.

Ga ook maar weer bellen.

Reputatie 5
Badge +11
Dag Smelein,

Zou je mij in een privébericht je contractnaam, postcode en huisnummer willen sturen? We zijn bezig met een inventarisatie van deze problematiek zodat het in onderzoek genomen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 3
Badge +4
Beste StephanvanAmelsfoort,

Zou jij mij in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant kunnen sturen? 

Welk modem had je voor de V9? 

Zoals je ziet krijgen we meer meldingen en ironisch genoeg lijk ik zelf thuis hetzelfde probleem te hebben!

Met je gegevens kan ik jouw storing inzien en hopelijk kunnen we daar informatie vinden om het probleem van anderen (en van mij ;)) op te lossen! 

Met vriendelijke groet, 

Werner 
KPN Webcare. 

Reputatie 3
Badge +4
Beste Scoopline, 

Zou jij mij ook in een privébericht je postcode, huisnummer kunnen sturen? We willen graag gegevens verzamelen van iedereen met dit probleem, zodat we zo snel mogelijk een oplossing kunnen vinden. 

Alvast bedankt! 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare. 

Ook bij ons thuis het zelfde probleem, echter nog niet de moeite genomen om KPN te bellen.

ook bij speedtest.net de snelheid gecontroleerd en op standaart serverkeuze een snelheid om van te huilen maar bij het handmatig kiezen van een server in de buurt komt het wijzertje wel waar het wezen moet.

Ik heb er verder geen verstand van hoor maar zou het kunnen dat de router automatisch contact maakt met de verkeerde server? of moet je bij speedtest.net altijd je eigen dichstbijzijnde server kiezen?

Nee, dat zou niet moeten. Ik doe de test wel vaker, en voor de kerst haalde ik zoder zelf een server te kiezen 38 Mbbs.

Wij wonen in Dirksland 3247da, als ik speedtest.nl gebruik heb ik een bijna gelijke up en download snelheid van +/- 2 Mb/s.

Als ik speedtest.net gebruik en kies een server in Rotterdam 38,2Mb/s en up 3.7 Mb/s.

Vanwaar deze verschillen?

Reputatie 5
Badge +11
Goedemorgen allen,

Samen met Werner heb ik een aantal gegevens bij jullie uitgevraagd. Deze heb ik gebundeld en gisteren verstuurd naar een afdeling die dit kan gaan onderzoeken wat er precies speelt. Dank voor de medewerking en ik hoop dat ik binnenkort meer weet.@hhogendoorn. Je zou ook de speedtest van KPN zelf eens kunnen proberen. Alvast een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Ook de speedtest van kpn geeft die resultaten. Voorheen gaf hij bij server 1 een goede snelheid en bij server 2 niet, nu is het bij mij in beide gevallen bagger.

Je realiseert je overigens Raul dat jullie speedtest dezelfde software gebruikt als die van speedtest.net? 

Helaas, maar waar,

ook hier sinds eind december het zelfde probleem,

ik heb erg traag internet op mijn ipad,

dus ik vermoede dat het probleem aan apple lag,

echter nu met mijn laptop ervaar ik hetzelfde,

zeer traag tot geen internet, zowel bekabeld als via wifi haal ik op beide toestelen maximaal 2,37Mb dowload en 2 Mb upload.

heel af en toe heb ik wel volle snelheid, maar dit is meer niet als wel.

het vreemde is, dat de tv verbinding wel goed is.

ik heb nu 5 verschillende speedtests gedaan op verschillende servers in NL.

heeft iemand al een oplossing gevonden hiervoor? want ook mij wordt verteld dat het aan mijn apparaten moet liggen....

puntje Jammer KPN....

Kan je wel bijvoorbeeld torrenten met je volle snelheid? Want dat kan ik wel, maar usenet of youtube is een duidelijke no go...

Ik begrijp dat er meer mensen zijn met traag internet, en ik begrijp dat je hulp wil, maar ik persoonlijk (maar ik wil dit topic niet kapen) zou graag zien dat het hier duidelijk geconcentreerd bleef op mensen met het zelfde specifiek probleem als de TS en ik, namelijk :

Sommige websites en services zijn snel, andere zijn traag. En dit geen issue aan de kant van de desbetreffende website of service.

Bij mij is het nog steeds trage soep. Gisteravond was internet in zijn geheel traag. Zelfs surfen ging bijna niet!

Daarnaast is Usenet niet vooruit te krijgen. Wordt er op protocol en/of poort nummer gefilterd? Usenet gebruikt poortje 563.

Ik ben benieuwd wanneer dit wordt opgelost. Duurt nu al weer een paar weken.

Groet,

Arjen

Reputatie 5
Badge +11
Hallo arjen_b,

Ik heb het uitgezet bij de afdeling die dit kan uitzoeken, maar ik wacht zelf ook nog op een antwoord. Ik vind het heel vervelend dat ik nog geen oplosing kan bieden, maar ik ben in deze zaak ook afhankelijk van anderen. Tot die tijd is het helaas afwachten. Ik hoop spoedig helderheid te verschaffen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Vandaag bij iemand met een Ziggo verbinding met mijn eigen computer mijn usenet account getest.

Daar blijkt dat er niets mis is met mijn computer en mijn usenet provider XLned. Mijn downloads komen op de Ziggo verbinding met maximale snelheid binnen.

Dus het probleem ligt toch echt in de KPN infrastructuur naar het internet toe!

software wijzigingen op de DSLAM misschien?

ik heb ook last een erg trage verbinding. ik lees de klachten van de andere in het forum en deel dit ook

groet

rik

Reputatie 5
Badge +11
Hallo arjen_b,

Had deze kennis een vergelijkbaar abonnement bij Ziggo wat snelheid betreft? Ik heb overigens vandaag te horen gekregen, dat ze mijn ticket niet verder behandelen omdat er een cap op de nieuwsgroepen zou zitten en de verbinding verder in orde zou zijn. Maar jij bent voor zover ik de enige die zich meldde met dit probleem bij nieuwsgroepen. Ik verzamel nog steeds gegevens en kijk om me heen waar ik nu hiermee terecht kan.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 7
Hoi _Raul_,

Is er misschien een correlatie met de onderstaande berichten:

Last van een hoge ping.

instabiel internet en slechte ping (deze is echt schrikbarend!!!)

Hoge ping ? Laatste poging.

Ik weet het niet, maar al deze meldingen zijn recent en behoeven mijns inziens aandacht van jullie!

Beste WJB,

Het gaat hier niet over de ping, maar over fluctuerende downloadsnelheden, de ping (in mijn geval) is goed en stabiel. Het downloaden van verschillende websites fluctueert echter enorm in snelheid, en daar ligt ons probleem.

_Raul_

Het gaat niet alleen over usenet dus. En zelfs al zou er een cap liggen op usenet, ligt die dan op (in mijn geval) 400 KB/s? Want dat is al reden genoeg voor mij om per direct over te stappen op Ziggo. 

Dan wil ik nogmaals herhalen dat het niet alleen usenet is, maar in mijn geval bijvoorbeeld ook de populaire websites 9gag en youtube. En begin alstublieft niet over varierende snelheden ivm drukte of slechte verbinding aan hun kant, ik kan nog 10tallen websites opnoemen waar ik het zelfde probleem ervaar.

Dit probleem ligt bij KPN, ergens ligt er iets op zijn gat waardoor alles mis loopt. Ik wil je verzoeken dit jouw team van experts sterk op het hart te drukken.

Reputatie 4
Badge +8
Beste Rikske,

Ik wil graag je verbinding nakijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer en de naam van de contractant? Kan je dan tevens aangeven of je een trage verbinding hebt met draadloos of bekabeld internet? 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reageer