Als ik de speedtest op KPN.com doe dan haal ik 4Mbps. Ik dit probleem aangemeld via de Helpdesk.
Hier hebben ze mijn modem snelheid gecontroleerd. Die ligt op 17Mbps. Ze kunnen niets vinden. Probleem zou bij mij thuis liggen. Echter ik heb het probleem met een bedrade PC en met een laptop op Wifi. Deze geven exact de snelheid.
Als ik speedtest doe via speedtest.net dan haal ik wel 17Mbps. Op internetsnelheid-testen.nl hal ik deze snelheid ook.
Zal het probleem bij mijn newsgroup Xlned liggen? Dus hier het probleem aangemeld. Zij hebben via allerlei testjes met input van mij zoals: ping, traceroute, speedtest, bestand downloaden aangegeven dat het probleem niet bij hun ligt op hun servers.
Wat is het dan wel? XLned vermoedt dat het een routerings probleem is in de infra van KPN naar het internet. Hoe is te verklaren dat de ene website wel 17Mbps geeft en dat kpn zelf met hun speedtest 4Mbps geeft. Probleem ligt niet bij mij thuis, maar van KPN naar het internet.
Mijn normaal internet is ook traag. Ik merk het met het ophalen van websites en met youtube.
Heeft KPN een wijziging/change gedaan voor 4-1-2014 in hun internet infrastructuur?
Ben zelf IT-er. Dus ik denk aan BGP routing problemen etc...
Help, hoe dit op te lossen???
Beste antwoord door Jack1977
Hm, hier ook
kom vrijdagmiddag thuis om de monteur te ontvangen, had al een week m'n beste systeem naast de router gehad en maximaal 30Mbps gezien
Ik zet de computer aan, doe een speedtest: "54Mbps"
"Als de tandarts er aan komt is spontaan de kiespijn weg"
20 minuten later belt de Monteur dat hij even naar de (wijk)centrale zou rijden om m'n lijn door te meten
:mansurprised:???
Ik dacht dat hij al iets had gedaan, maar nee dus
Als een **bleep** in de nacht is het verdwenen, oorzaak en oplossing onbekend
...Nou maar weer m'n Wifi onderhanden nemen omdat ik spontaan signaal begin te verliezen :robotfrustrated:
Bekijk origineel
kom vrijdagmiddag thuis om de monteur te ontvangen, had al een week m'n beste systeem naast de router gehad en maximaal 30Mbps gezien
Ik zet de computer aan, doe een speedtest: "54Mbps"
"Als de tandarts er aan komt is spontaan de kiespijn weg"
20 minuten later belt de Monteur dat hij even naar de (wijk)centrale zou rijden om m'n lijn door te meten
:mansurprised:???
Ik dacht dat hij al iets had gedaan, maar nee dus
Als een **bleep** in de nacht is het verdwenen, oorzaak en oplossing onbekend
...Nou maar weer m'n Wifi onderhanden nemen omdat ik spontaan signaal begin te verliezen :robotfrustrated: