Beantwoord

Internet trager dan haalbare snelheid

  • 5 January 2020
  • 33 reacties
  • 424 keer bekeken

Beste mensen.

Na heel wat speurwerk ben ik achter het volgende gekomen:

Mijn abonnement is 50 mbits per sec, met experia v10.

Op mijn adres kan maximaal 35 mbit p/s ontvangen worden met de huidige aansluiting.

Echter op de meeste speed testen kom ik niet hoger dan 16!

De test van kpn en Ziggo gaven de snelste aan: 18.

Voor het streamen van full hd films is echter 25 mbit p/s gewenst.

Ik heb de kabels vervangen door nieuwe, geen verschil in de testen.

wifi en kabel testen uitgevoerd en laten verbeteren.

De home cinema en aanverwante artikelen is geschikt voor 2k en doet het heel goed.

Het verschil met 4k discs is waarneembaar maar minimaal.

 

Graag wil ik toch wel over de 25 mbit p/s heen.

Wat kan ik doen of kpn doen om het op te lossen?

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 January 2020, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als je de snelheid test, staan dan alle tv kastjes en overige apparatuur uit?

Yup, alles staat uit.

Alleen de laptop en de modem staan aan.

Reputatie 7
Badge +24

Wat zegt deze site: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl over uw snelheid? Mogenlijk is die 35 mb alleen haalbaar via pairbounding, wat u nu waarschijnlijk nog niet heeft.

Reputatie 5
Badge +4

Zorg voor een korte optimale verbinding tussen ISRA punt en modem. Maximaal 1 meter met de meegeleverde kabel van KPN.

@fdpg1963 even voor mijn zekerheid:

De isra is dat doosje in de meterkast?

Zo ja, die ging met een 1,5 meter kabel naar de experia.

@Nick83

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

SDF

Max. Pakket

Standaard

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Distributiepunt(en)

Max. Pakket

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

18 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

36 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps

 

Kunt u hier iets mee?

 

@Nick83 

Ik heb even dat “pair bonding” opgezocht.

Ik vermoed inderdaad dat hier het knelpunt ligt.

Ik vermoed inderdaad dat we geen vdsl hebben maar adsl.

Hoe kunnen we dit veranderen, als uw hint juist is?

ps

Kan ik dat zelf niet doen?, ik ben vrij handig met elektronica, ik heb overigens ook zo een “dop” op mijn ingangskabel zitten.

Ik heb een internetaansluiting en nog een telefoon lijn…

Badge +19

Of even bellen met de klantenservice 0800-0402 of wachten tot een medewerker dit oppakt. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

@Joep1965 Ik heb mijn profiel ingevuld.

Beetje jammer dat ik achter “geslacht” niet schrijven kon: nog niet:innocent:

Ik kon alleen mijn klantnummer niet zo gauw vinden.

dank u, en zo komen we verder

Badge +19

Zo zal het ook wel lukken hoor. De medewerker zal het omzetten van je lijntype in gang zetten. Er zal wel een monteur komen om het isra punt aan te passen. En dan kan je genieten van de snelheid die je maximaal kunt halen. Laat je dat nog even weten hoe het afloopt? Dat vinden wij altijd leuk hier😉

@Joep1965 

Dan deel ik mijn enthousiasme graag!

Als echte star wars fan van het eerst uur!

 

De medewerker was al op de hoogte? of vindt hij/zij mij?

Ik snap dit niet helemaal, u zei: De medewerker zal het omzetten van je lijntype in gang zetten.

Het isra punt kan ik eventueel zelf aanpassen, zo moeilijk is dat niet.

Ik moet alleen de nieuwe doos en kabels hebben, aansluitschema lijkt me ook wel handig.

 

Alvast bedankt

Badge +19

Een medewerker gaat hier vanzelf op reageren.  Doorgaans binnen 48 uur na uw eerste bericht. Die gaat de huidige verbinding administratief omzetten naar een nieuwe verbinding.  Daarna komt een monteur aanpassingen doen bij u thuis en wellicht in de centrale. Na het isra punt mag u doen wat u wilt maar alles tot en met het israpunt is verboden gebied voor de gewone sterveling. Maw u mag niet zelf iets veranderen aan het israpunt. 

Met een beetje geluk is as zaterdag dus alles voor elkaar?

:muscle_tone2::thumbsup_tone1:

Badge +19

Nou dat weet ik niet hoor maar als u slim bent,en dat bent u natuurlijk, dan belt u NU 0800-0402. Dag en nacht gratis bereikbaar. De computer vraagt wat uw vraag is. U zegt dan; ik wil een medewerker spreken. Tegen de jongen of meisje die u dan aan de lijn krijgt zegt u; ik heb gezien dat pair bonding op mijn adres mogelijk is. Kunt u dat regelen voor mij. Waarschijnlijk wordt er dan meteen een afspraak voor de monteur ingepland.  

21 januari komt er een monteur.

Het gesprek is me matig gevallen….

Wordt vervolgd

Badge +19

Waarom matig bevallen???

Reputatie 7
Badge +24

Waarom matig bevallen???

Omdat 21 januari niet voor "as zaterdag" valt denk ik :wink:  En de medewerker van KPN zal waarschijnlijk wel heel terughoudend gereageerd hebben op het verzoek om pairbounding.

Hallo @hd viewer , volgens de Netflix recommandatielijst is 5 Mbit/s voldoende voor HD kijken.

Alleen voor UHD (4K) wordt 25 Mbit/s geadviseerd.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @hd viewer, welkom hier op dit forum! Fijn om te zien dat je door verschillende behulpzame forumgebruikers al zo goed geholpen bent :slight_smile: Ik begrijp dat je ook contact gehad hebt met de klantenservice, en dat er op 21 januari een monteur ingepland staat. Dat lijkt me een prima volgende stap. 

Ik ben nog wel benieuwd wat de reden is dat het contact je matig bevallen is? Ik hoor het graag als ik iets voor je kan betekenen. En laat je ons ook weten hoe de afspraak met de monteur afgelopen is?

Ik ben zeer zeker goed geholpen door mede forum gebruikers.

Het gesprek is me niet zo zeer bevallen niet omdat dat de datum pas de 21ste is maar om andere redenen:

 

Note aan Alexa! Gaarne na lezen: dit bericht verwijderen, ik ben niet zo van de negativiteit, pm of pb zou een leuke aanvulling zijn op deze site.

 

Met vriendelijke groeten een 25 jaar lang trouwe klant van kpn! zonder klachten!

Admin: Reactie op verzoek deels verborgen

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @hd viewer, ik begrijp het. Ik heb jouw reactie deels verborgen, zodat andere bezoekers wel zien dat je nog hebt gereageerd. Als je naar een profiel gaat, bijvoorbeeld die van mij door op mijn gebruikersnaam te klikken, dan is daar de mogelijkheid om een privébericht te sturen.

Het spijt me om te lezen dat het gesprek niet prettig verlopen is, dat is niet de bedoeling. Goed dat je dit laat weten. Ik ben wel blij om te lezen dat je verder al zo lang klant bij ons bent en verder geen klachten hebt (gehad). We horen ook graag hoe het bezoek van de monteur afloopt en hoe het verder met je verbinding gaat.

Perfect, ook de uitleg van de pm, dank je

 

Reputatie 4
Badge +3

Pairbonding is een leuke techniek maar is vaak lastig er dan het klinkt. 2 lijnen die samengevoegd wordt tot 1.

 

dus ik hoop voor jou dat kpn de wijziging goed kan doorvoeren  en of jouw koper invoerkabel wel geschikt is voor pairbonding. 21 januari spannend dus🙂alvast hopen dat het gewoon goed komt haha

Ik hoop ook en denk ook zeker te weten dat het de monteur lukt, ik heb weinig zin in een andere provider.

We hebben ondertussen wel een site gevonden die echte uhd films verhuurt/verkoopt.

En niet hd ready onder het mom van ja dit is hd...:rage:

Als er mensen zijn die nog tips hebben voor filmsites dan graag, we willen niet blu rays blijven kopen, maar wat een kijk genot!:smiley:

De monteur is geweest.

Zeer nette, correcte en intelligente jongen.

Onze “speed” zit nu ergens tussen de 32 en 33 mbit per seconde.

Het is dus gelukt!

Hoe weet je of de monteur in de buurt is: je modem valt even uit, dan is hij bezig in de kast(: in de straat

De kwaliteit van online streamen is merkbaar omhoog gegaan, echter nog niet tot onze voldoening.

Voor 1080p streamen moet je 25mb per seconde minimaal hebben, halen we makkelijk dus

Dit kan ook liggen aan de laptop of aan de aanbieder van de film.

Blu ray is setting a minimum limit!(:

Morgen eens een afspraak maken met de laptop handel.

 

Iemand nog ideeën over films streamen? of over laptop technologie?, alvast bedankt.