Beantwoord

Internet trager dan haalbare snelheid

  • 5 January 2020
  • 33 reacties
  • 424 keer bekeken

Beste mensen.

Na heel wat speurwerk ben ik achter het volgende gekomen:

Mijn abonnement is 50 mbits per sec, met experia v10.

Op mijn adres kan maximaal 35 mbit p/s ontvangen worden met de huidige aansluiting.

Echter op de meeste speed testen kom ik niet hoger dan 16!

De test van kpn en Ziggo gaven de snelste aan: 18.

Voor het streamen van full hd films is echter 25 mbit p/s gewenst.

Ik heb de kabels vervangen door nieuwe, geen verschil in de testen.

wifi en kabel testen uitgevoerd en laten verbeteren.

De home cinema en aanverwante artikelen is geschikt voor 2k en doet het heel goed.

Het verschil met 4k discs is waarneembaar maar minimaal.

 

Graag wil ik toch wel over de 25 mbit p/s heen.

Wat kan ik doen of kpn doen om het op te lossen?

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 January 2020, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Ps op een scherm van 3,5 meter bij 2,5 meter valt mindere kwaliteit echt wel op, zelf irritant!

Zo irritant dat we de film willen afzetten(is gebeurd)

We hebben even moeten sparen, maar we hebben het..beamer met scherm 4k ready en thx sound system…., portomonix ligt nog bij te komen.

Nu de goede films nog, zonder blu ray en streamen.

Luke yoda obi-one kely-ren r2d2 cp3o come here!!!!

 

Met vriendelijke groet

Iemand nog ideeën over films streamen? of over laptop technologie?,

Op mijn oude laptop, nog geen 5 jaar oud, was live streamen eigenlijk gewoon geen optie. Hakkelend en stotend i.i.g. via KPN ITV. NPOstart dat ging nog… net.

Nu heb ik een andere laptop (met SSD ipv HDD) en het loopt allemaal als een zonnetje. Kan gewoon KPN ITV gebruiken en andere streams.

Het kan dus wel degelijk aan de laptop liggen.

1080p op 25 Mb/s is volgens mij alleen bij Bluraydisc het geval. Want 4k via internet is 25 Mb/s.

720p stream internet: 2.5 Mb/s; 1080p (HD) via internet: 5 Mb/s; 4k video streaming 25 Mb/s.
bron1

bron2

Reputatie 7
Badge +7

Op de helppagina’s van mijn provider vond ik dit interessante informatie  inzake snelheden

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

Wellicht heb je hier wat aan

@ peter,

Waar ik vooral tegenaan gelopen ben dat zijn de termen die door apparaat producenten lukraak door elkaar heen gebruikt worden, alsof ze herman finkers ingehuurd hebben.

Met inmenging van de verversingssnelheid om het “makkelijker” te maken?

1080p is 2k, 2k is Full hd en daar is 25-30 mbit per seconde voor nodig, 4k (ultra hd) waar ze mee adverteren zal rond de 35 a 40 mbit nodig hebben en is nu nog maar 4k “ready”.

Dit is de “echte bioscoop standaard” (4k), op schermen onder de 60 inch valt dat bijna niet op.

Gewoon hd is 720. Dit wordt vaak verkocht als full hd door aanbieders, zoals Pathe.

Onderstaand plaatje geeft goed aan (naar mijn mening) wat wat is.

Het geeft denk ik ook aan wat de knelpunten zijn: projector vs monitor vs tv.

Hoe hoger een bepaalde resolutie is hoe groter je beeld kan worden.

Alles onder de 1080p is geen bekijken op zo een groot scherm.

Om terug te komen op de laptop: als ik via de hdmi kabel een signaal naar de home cinema stuur, gaat de laptop naar max 1080 toe. inderdaad best kans dat dit ook een probleem geeft, en de hdmi kabel.

De harde schijf is een ssd 125 gb, laptop is nog geen jaar oud.

SELECT LARGE-SCREEN RESOLUTIONS

Resolution name Horizontal x vertical pixels Other names Devices
8K 7,680x4,320 8K UHD TVs
"Cinema" 4K 4,096x[unspecified] 4K Projectors
UHD 3,840x2,160 4K, Ultra HD, Ultra-High Definition TVs, monitors
2K 2,048x[unspecified] none Projectors
WUXGA 1,920x1,200 Widescreen Ultra Extended Graphics Array Monitors, projectors
1080p 1,920x1,080 Full HD, FHD, HD, High Definition TVs, monitors
720p 1,280x720 HD, High Definition

TVs

En zo komen we met zijn alle heel wat verder, vriendelijk bedankt.

Om te kunnen gaan streamen zal ik verder moeten gaan zoeken naar aanbieders die het ongecomprimeerd aanbieden en dus in uhd hebben? Zoals Disney+ en Mircosoft films, hmm mijn eigen kpn ga ik nu ook eens uitpluizen.

Mijn ervaringen met streamen is dat 5-8mbit niet voldoende is voor full hd (2k)en krap aan genoeg is voor gewoon hd(720).

 

Met vriendelijke groet, Jeroen

 

Hallo @hd viewer , volgens de richtlijnen van Netflix, zie hieronder heb je voor HD streamen slechts 5Mbit/s nodig en geen 25Mbit/s zoals jij schrijft, dat geldt voor UHD (4K)-streams:

Aanbevolen snelheid van internetverbinding

Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding

  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding

  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit

  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit

  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

 

 

Wat niet vermeld wordt bij Netflix of je bij die 5 op 720p zit of al op 1080p… Ik neem aan 720p, want 5 is wel laag voor 1080p.

Ook bij Full HD (1080) kan het aardig verschillen. Bij de providers loopt dat met een 1080i50 H.264 stream (EBU standaard) van 7 Mb/s tot 12,5 Mb/s.

De streams bij Netflix (en de meeste anderen) gaan automatisch afhankelijk van de capaciteit van de lijn en, ook niet onbelangrijk, het aangesloten device (scherm resolutie bv).

HD zijn verschillende resoluties. 720p, 1080 i/p.
Verder nog qua scherm deze termen HDready, Full HD, FHD (laatste 2 zijn hetzelfde), 4k, UHD.

Kijk hier ook eens :wink: : Breedbeeldweetjes: verschillende resoluties.

Bedankt voor alle reacties.

Nou is Pathe een ander verhaal….

Ze zeggen dat 720 full hd is, dat is het dus niet, ik heb hier heel wat email verkeer over gehad met ze, en er werd schorvoetend toegegeven dat hun hd max 720 is.

Ze werken aan 1080? dit ben ik diverse keren tegen gekomen en gehoord, echter een jaar na de eerste gevonden melding is er nog niets veranderd.

Pathe is en blijft voorlopig nog sd, hd ready en “gewoon” hd, zeker niet full hd/fhd of uhd.

 

Netflix doet het aardig, hun geven wel degelijk full hd 1080p streaming mogelijkheid, met de pairbonding is de kwaliteit er goed op vooruitgegaan

Ze vermelden echter niet wat in fhd of uhd is, ze hebben wel het grootste assortiment in fhd/uhd, het meeste in stereo geluid en niet het bioscoop geluid(oke thx is een verhaal apart)

De films van disney+ zijn van uitstekende kwaliteit in full hd en ultra hd, wedrom is de kwaliteit er op vooruitgegaan na pairbonding.

Mircosoft movie heeft ook uitstekende kwaliteit in full hd en ultra hd, maar niet al hun films zijn verkrijgbaar in uhd, beetje jammer.

 

Mijn instellingen van laptop naar beamer zijn in 2k full hd, 4k uhd is haalbaar met onze beamer.