Beantwoord

Internet & TV down na komst monteur

  • 28 November 2019
  • 9 reacties
  • 60 keer bekeken

Onlangs hebben wij ons abonnement veranderd van 50Mbit naar 500Mbit +4K TV. We hebben jarenlang zonder problemen internet & TV gehad van KPN.

 

10 minuten nadat de monteur weg was hield alles op met werken. Bij de Experia Box V10 staan “services” en “internet” op rood. Dat is nu al een paar uur zo. De volgende monteur kan pas over een week komen :/

 

Is er misschien een technische helpdesk die mij kan helpen? Aangezien alles jarenlang heeft gewerkt, lijkt het me dat dit toch redelijk makkelijk op te lossen moet zijn. De medewerkers van de normale helpdesk lijken geen technische support te kunnen geven en verwijzen direct door naar een monteur.. die pas over een week kan langskomen.

 

:( 

icon

Beste antwoord door JV-VB 3 December 2019, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi JV-VB, welkom op het forum! Wat vervelend dat het er zo ineens is uitgeklapt. Vul je forumprofiel in en laat hier even weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik voor je kijken of en wat we nu kunnen doen.

Hi Erik, forum-profiel is ingevuld. Hoe graag meer van je. 

Hoi @JV-VB . Als ik de gegevens in het ticket lees, heeft jouw glasvezelkastje momenteel geen signaal. 

Ik neem aan dat daar nog wel gewoon stroom op staat? Als dat het geval is en het glasvezel lampje brandt niet kan het zijn dat er in de centrale verkeerd gepatcht is. Dat zou één verklaring kunnen zijn.

Het kastje kan ook stuk zijn. Het is in ieder geval speculeren en een oplossing heb ik vanaf hier niet. Daar moet echt een monteur bij om de situatie ter plekke te bekijken.

Ik zie deze voor maandag gepland staan. Helaas kan ik deze niet bespoedigen. Dat spijt me oprecht want ik weet dat het weekend net begonnen is. 

Heb jij een smarttv of een chromecast? Ik heb 50GB altijd online bundel op je mobiele nummer gezet. Op die manier zou je itv kunnen streamen. 

Hi Erwin,

Gister kwam een monteur langs die het probleem niet heeft kunnen verhelpen. Het lijkt er steeds op alsof de monteurs geen idee hebben wat ze moeten komen doen. Ze hebben telkens niet het juiste pasje of kastje bij zich. Er zou vanochtend weer een monteur langs komen, maar die is er nog steeds niet. Ondertussen hebben we al bijna een week geen internet en geen TV, en heb ik al drie dagen thuis zonder internet moeten werken om op de monteurs te wachten. 

 

De 50GB die je op mijn mobiele nummer hebt gezet, daar heb ik niks aan. Dat is een prepaid nummer waarvan ik de simkaart kwijt ben..

 

Cheers,

 

Jan

Hoi Jan,

Ik heb even snel contact gezocht met de monteursplanning. Kun je er voor zorgen dat je zo bereikbaar mogelijk bent vanaf nu? Dan gaat mijn collega bellen om een nieuwe afspraak in te boeken. 

Waarom weer een nieuwe afspraak? Ze zouden vanochtend toch komen? Ben ik weer voor niks thuis gebleven. Dit begint wel behoorlijk irritant te worden nu.

 

Ik ben alleen bereikbaar op ….

Ik durf het je niet te zeggen, Jan. De collega kon alleen zien dat er (nog) geen monteur was aangestuurd. Excuus daarvoor.

Ik heb net even weer voor je gebeld, om dat nieuwe contact nummer door te geven. De collega wist te vertellen dat je zelf ook al contact gezocht hebt. De monteur is onderweg.

Ik hoop dat de zaak nu voor eens en altijd opgelost gaat worden! 

De monteur is net langs geweest en heeft het probleem netjes opgelost.

 

Het was uiteindelijk redelijk simpel: de switch naar het nieuwe snellere profiel moest in de centrale kast worden omgezet. Dit had ook de eerste keer gekund (was letterlijk 10mns werk). De monteur die de eerste keer langs kwam had geen idee wat er moest gebeuren, en de monteur die gister langskwam had geen toegang tot de centrale kast (“juiste pasje”).

 

Mijn tip voor KPN: zorg dat je zulke acties in je interne processen duidelijk opschrijft, zodat de monteur weet wat hij moet doen. Nu hebben wij een week moeten wachten zonder internet (en heb ik 3x thuis moeten blijven..), terwijl dit gewoon bij de eerste afspraak geregeld had kunnen worden. Het lijkt me dat het voor KPN ook veel goedkoper moet zijn zulke handelingen direct in 1x te regelen ipv 3x iemand langs te sturen.

 

Dank verder voor online / telefonische hulp. 

Helemaal eens, Jan. Dit is allemaal extra gedoe en geregel. 

De bottleneck lijkt in dit geval bij de monteurs te zitten. Wat er precies mis is gegaan kan ik niet nagaan maar ik zal feedback geven. 

Ik ben blij dat alles nu weer werkt. Voor toekomstige vragen, weet je mij te vinden.