Beantwoord

Internet uitval

  • 12 January 2020
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

In de nacht is het internet uitgevallen op de Experia Box V10.
Op de box lichten twee LED’s op t.w. LED-Internet en LED-Services.

Uitval twee maal op verschillende nachten voorgevallen.
Het drukken van de hersteltoets op de Experia Box V10 heeft het probleem opgelost.

Omdat het probleem zich twee maal heeft voorgedaan vraag ik mij af wat de oorzaak geweest kan zijn.
Er zijn programma’s die ook in de nacht werken en bij uitval van het internet niet meer werken een risico opleveren als het om b.v. bewaking zou gaan.

Ben benieuwd.

Beheerder ‘t Wildspoor

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 January 2020, 14:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Heb je een VDSL aansluiting of een glasvezel aansluiting?

wjb

Heb geen glasvezel aansluiting.

De Box staat op een analoge aansluiting omdat de box op grote afstand ven de centrale staat.

Gr.
Rob
=====

Reputatie 6
Badge +9

In principe kunnen er ‘s nachts altijd werkzaamheden plaatsvinden op het netwerk.
Als je je forumprofiel aanvult met de nodige informatie dan kan de webcare medewerker die dit topic gaat oppakken meteen jouw verbinding erbij pakken en één en ander nakijken.

Dennis,

Werkzaamheden prima.
Als geplande werkzaamheden in de avonden goed worden uitgevoerd kan/mag er geen schade ontstaan bij gebruikers.

Mijn profiel is aangepast.

Gr.,
Rob
=====

Reputatie 7
Badge +30

Hoi WIldspoor, welkom! Dank voor het invullen van je profiel. Wat ik hier zie is dat tussen 4 en 12 januari jouw verbinding zich elke nacht herstart heeft, en ook altijd om precies half 3. De precieze oorzaak hiervan kan ik niet inzien, behalve van waaruit de aansturing kwam. En dat is in dit geval ‘user-request’ wat wil zeggen dat het verzoek daarvoor van jouw kant van de verbinding kwam. Dus iets in de Experia Box heeft ervoor gezorgd dat je verbinding verbroken werd en ook gelijk weer opnieuw opgebouwd. Soms kan het zijn dat dit dan niet helemaal goed lukt, waardoor er niet-groene lampjes kunnen ontstaan. Na de 12e zie ik dit niet meer gebeuren. Zoals ik zei, precieze oorzaak kan ik niet zien.Maar het kan zijn dat de Experia Box ergens op is vastgelopen en dit dan probeert te herstellen door z'n verbinding opnieuw op te bouwen. Als dat niet goed lukt, kan er een serie ontstaan waarbij hij het dan opnieuw probeert etc… Omdat ik na de 12e niets meer zie verwacht ik dat het issue dat er was nu is verholpen. Heb je wellicht een reset uitgevoerd?

Erik,

Een wat late reactie van me, sorry daarvoor.

Dank voor je reactie.

Mij is niets bekend van het opnieuw opbouwen van de EB om precies half drie in de nacht. Alle systemen staan bij me uit om die tijd. Er is geen enkel systeem dat opdrachten kan geven via de EB anders dan de EB zelf.

De eerste keer dat het plaats vond, heb ik in de ochtend de resetknop gebruikt. Dat ging goed. De tweede keer heb ik niets gedaan. De services Led ging na enige tijd op groen. Wanneer de Led rood is gaan staan is me niet bekend.

Het belangrijke onderwerp wat je noemt is niet verholpen! Het is onduidelijk wat er precies is, gebeurt. Ik laat het maar even zo. Gaat het weer spelen meld ik me weer.

Groet en nogmaals bedank voor je reacties.

Rob
=====