Beantwoord

Internet uitval

  • 18 February 2021
  • 5 reacties
  • 276 keer bekeken

In de Maintenance log wordt de volgende melding bij herhaling (meerdere keren dagelijks) gedaan: 18.02.2021 20:03:42TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated 18.02.2021 19:46:22InfoSYSTR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed 18.02.2021 19:46:14InfoSYSTR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed.

Gedurende die tijden is de internet verbinding dood. Nogal irritant tijdens een conferentie.

icon

Beste antwoord door enz on 26 February 2021, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @enz on, welkom op het forum! De volgorde hierin is net andersom. TR069 is een communicatieprotocol dat gebruikt wordt voor de communicatie tussen ons beheersysteem en de Experia Box. Wat ik verwacht dat hier gebeurt is dat je verbinding uitvalt, en daarom ook de verbinding met ons beheersysteem. Kun je aangeven hoe jij Experia Box is aangesloten op je aansluitpunt, wat voor aansluitpunt je hebt (glasvezel of IS/RA) en hoe de lampjes branden op de Experia Box als de verbinding uitvalt? Zou je verder ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik hier ook een kijkje nemen naar de verbinding. 

Hi Erik,

Zoals gevraagd heb ik het forumprofiel ingevuld met de gegevens die bij mij bekend zijn.
 

Het het gebruikte  modem/router = KPN Box - Sagemcom

Glasvezel aansluiting.

 

Hoe de lampjes op het modem branden weet ik niet dat moet ik eens controleren tijdens een uitval.

 

 

Hi Erik,

Gisterenavond heb ik de status vanad de lampjes op de modem kunnen waarnemen tijdens een storing.

Het Internet lampje knipperde tijdens deze gebeurtenis.

22.02.2021 21:25:01 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

22.02.2021 21:24:57 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

22.02.2021 21:23:38 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

22.02.2021 21:23:36 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been

initiated

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @enz on. De lampjes lijkt op zich in orde, maar alsnog is het dan zo dat de Experia Box geen connectie kan maken met ons beheerplatform. En dat zou wel gewoon moeten kunnen. Ik zie hier ook de afgelopen dagen meerdere verbrekingen in de verbinding, geïnitieerd vanuit de Experia Box. Het wijst in z'n geheel toch op een instabiliteit, alleen waar die dan precies zijn oorzaak vindt kan ik niet opmaken hier. Er springt niets uit waar ik naar kan wijzen en “A-ha!” bij kan zeggen. Het lijkt me verstandig om te zien of we hier een monteur voor kunnen aansturen. Mij lukt dat op dit moment niet omdat er vandaag (nog) geen verbreking is geweest. Ik wil je dan ook aanraden om te bellen. Doe dat dan zodra je een verbreking hebt. De collega kan dan ter plekke het een en ander met je nakijken en hopelijk een monteur inplannen of een technische melding aanmaken. 

Dank je, @enz on. De lampjes lijkt op zich in orde, maar alsnog is het dan zo dat de Experia Box geen connectie kan maken met ons beheerplatform. En dat zou wel gewoon moeten kunnen. Ik zie hier ook de afgelopen dagen meerdere verbrekingen in de verbinding, geïnitieerd vanuit de Experia Box. Het wijst in z'n geheel toch op een instabiliteit, alleen waar die dan precies zijn oorzaak vindt kan ik niet opmaken hier. Er springt niets uit waar ik naar kan wijzen en “A-ha!” bij kan zeggen. Het lijkt me verstandig om te zien of we hier een monteur voor kunnen aansturen. Mij lukt dat op dit moment niet omdat er vandaag (nog) geen verbreking is geweest. Ik wil je dan ook aanraden om te bellen. Doe dat dan zodra je een verbreking hebt. De collega kan dan ter plekke het een en ander met je nakijken en hopelijk een monteur inplannen of een technische melding aanmaken. 

 

Hallo Erik,
Hartelijk dank voor de aandacht aan dit probleem.
Ik ook gezien dat er de er gisteren en ook vandaag nagenoeg geen uitval is geweest.
Als het zich weer gaat voordoen zal ik jouw advies opvolgen en bellen.