Beantwoord

Internet uitval KPN Box 12

  • 29 June 2021
  • 13 reacties
  • 186 keer bekeken

Hallo, ik heb regelmatig last van uitvallen van de internet verbinding. Ik heb glasvezel en een box 12. De WiFi van de box 12 staat uit, dit gaat via UniFi. Op de box12 blijven de lampjes groen, en het tv signaal blijft wel actief. Het uitvallen gebeurd random, na een paar minuten is de verbindingĀ weer terug. Volgens mij zijn er meer gebruikers die hier last van hebben, hoor graag de oplossing.Ā 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 2 July 2021, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Is het alleen Wi-Fi Wat uitvalt of ook de bekabelde pc of laptop?

Vaste internet verbinding, WiFi verbinding blijft goed maar heeft dan ook geen internet verbinding.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Noppie Dijkie. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat de verbinding soms even wegvalt. Dat kan inderdaad erg vervelend zijn. Heb je andere apparaten bekabeld op jouw ExperiaBox aangesloten en valt de verbinding daarop ook weg? Heb je de stappen op onze ServicepaginaĀ al eens doorlopen en jouw Experiabox gereset? Als dit het probleem niet verhelpt wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag.Ā :blush:

Goedemorgen, ik heb de gegevens ingevoerd. Na vorige week een complete reset gedaan te hebben van de router leek hij enige tijd stabiel. Echter nu weer constant uitval. Zojuist de helpdesk aan de lijn gehad, hij gaf aan dat er geen storing was op de router en het probleem echt bij mij zit. Ik vraag mij af waar dat dan inzit, direct uit de box 12 gaat er Ć©Ć©n poort naar een Netgear GS108v3 deze verdeelt alles naar de TV ontvangers en mijn Unifi HD Flex accespoint. Wifi van de box 12 staat uit.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

Heb je andere apparaten bekabeld op jouw ExperiaBox aangesloten en valt de verbinding daarop ook weg?Ā 

Heb je de mogelijkheid om een apparaat rechtstreeks op de ExperiaBox aan te sluiten. Ik ben benieuwd of de verbinding dan ook weg valt. Wellicht zit het probleem wel in jouw Netgear switch.

Dank voor de tip Vikash, ik ga dit proberen en laat het weten.Ā 
Ā 

groet,

Norbert

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen, ik heb de gegevens ingevoerd. Na vorige week een complete reset gedaan te hebben van de router leek hij enige tijd stabiel. Echter nu weer constant uitval. Zojuist de helpdesk aan de lijn gehad, hij gaf aan dat er geen storing was op de router en het probleem echt bij mij zit. Ik vraag mij af waar dat dan inzit, direct uit de box 12 gaat er Ć©Ć©n poort naar een Netgear GS108v3 deze verdeelt alles naar de TV ontvangers en mijn Unifi HD Flex accespoint. Wifi van de box 12 staat uit.Ā 

GS108Ā met daarop TV ontvangers aangesloten, daar gaat het mis. De GS108 heeft geen IGMP snooping wat voor problemen zorgt. Dan moet je de GS108E hebben, die ondersteunt dat wel. Als je alle tv ontvangers loskoppelt kun je ook makkelijk ontdekken of de problemen daarmee opgelost zijn. Als dat zo is dan de switch vervangen voor een GS108E.

Ā 

Ā 

GS108Ā met daarop TV ontvangers aangesloten, daar gaat het mis. De GS108 heeft geen IGMP snooping wat voor problemen zorgt. Dan moet je de GS108E hebben, die ondersteunt dat wel. Als je alle tv ontvangers loskoppelt kun je ook makkelijk ontdekken of de problemen daarmee opgelost zijn. Als dat zo is dan de switch vervangen voor een GS108e

Sorry ik was niet duidelijk, ik heb de GS108e ertussen zitten.Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees dat alleen WiFi uit valt. Dan zal je het denk ik toch bij dat unifi accespoint moeten zoeken.Ā 

Vorige week de box12 herstart, daarna een week geen storing gehad. Vandaag weer ellende, na wederom twee maal een herstart is het weer stabiel. Lijkt mij dat er iets is met de Box12, enig idee iemand?

ps, de internet verbind valt weg, zowel bekabeld als op de WiFi.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet goed verholpen is. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten maar kon zelf niet bijzonders ontdekken. Ik zou je willen vragen om gelijk contact op te nemen met onze klantenservice (0800 0402)Ā zodra dit weer eens gebeurd, dan kunnen zij gelijk jouw verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden.Ā 

Dank je Vikash, dat zal ik doen.Ā