Beantwoord

Internet upgrade status

  • 4 May 2019
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

Ik wacht al meer dan een week op mijn VDSL upgrade (30/5 -> 200/20).
Mijn.kpn.com geeft aan : "Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk."

Ik heb al 4 maal contact gehad met de telefonisch helpdesk. Deze lijken in de wirwar van systemen
geen verduidelijking te kunnen vinden over de exacte reden voor de stagnatie van het doorvoeren van de wijziging.

Ik heb afgelopen dinsdag het volgende SMS bericht van KPN gehad:
"Beste klant, wij hebben een probleem gesignaleerd tijdens de activatie van een van uw diensten. Wij gaan dit z.s.m. voor u oplossen. Dit kan tot maximaal 72 uur duren. Wij informeren u via SMS zodra het is opgelost. Mvg, KPN"

De 72 uur zijn inmiddels verstreken, ik heb zojuist weer de helpdesk gesproken en nog steeds geen opheldering gekregen.

Kan *iemand* mij vertellen wat er aan de hand is, hoe lang het nog gaat duren, en wat er exact aan de hand is?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 6 May 2019, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Goedemorgen,

Is er een KPN medewerker die naar bovenstaande kan kijken?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Ha @pet0r, welkom! We hebben het een beetje druk, vandaar dat ik nu pas aan je bericht toe kom! Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik of ik de reden kan vinden.
Hi @Marcia_ ,

Ik heb sinds het openen van dit topic geen contact meer gehad met KPN.

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld met postcode, huisnr en klantnr.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Yes, top. Ik heb even gekeken en zie dat het de 14e verwerkt gaat worden. Er moet vermoedelijk een wijziging plaatsvinden in de wijkcentrale, waarvoor dan weer een monteur geregeld moet worden. Dat lijkt de reden waarom het wat langer duurt dan verwacht. Nog even geduld dus!
Dank je wel voor je reactie en opheldering @Marcia_ ! We gaan geduldig afwachten.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem!
Hi,

Ik zie dat er vanochtend een update is uitgevoerd.
In de beheer interface van mijn ZTE modem zie ik:
Bonding Total Bitrate (Up/Down)66025/157026 kbps

De downrate komt redelijk in de buurt van de 200mbit die ik afgenomen heb. De uprate lijkt echter te hoog. Niet dat ik daarover zou moeten klagen.. 😉 (Iets met slapende honden..)

Echter, als ik een speedtest uitvoer piek ik op zo'n 72/73 mbit download. Ongeveer de helft van de downrate die het modem aangeeft.

Word er nog gesleuteld aan de instellingen? Kan ik nog verdere snelheidswijzigingen verwachten?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
De downrate komt redelijk in de buurt van de 200mbit die ik afgenomen heb. De uprate lijkt echter te hoog. Niet dat ik daarover zou moeten klagen.. 😉 (Iets met slapende honden..)
Haha heel fijn! ;-)

Echter, als ik een speedtest uitvoer piek ik op zo'n 72/73 mbit download. Ongeveer de helft van de downrate die het modem aangeeft.

Word er nog gesleuteld aan de instellingen? Kan ik nog verdere snelheidswijzigingen verwachten?

Ik verwacht dat je lijn na max. 48 uur echt stabiel is. Mocht je dan nog niet meer halen, laat je het even weten? Je doet die speedtest wel bekabeld trouwens?