Beantwoord

Internet valt af en toe weg.

  • 1 September 2019
  • 11 reacties
  • 260 keer bekeken

"Wij kijken Netflix via een laptop van nog geen jaar oud, een Asus i5 met 8GB. Af en toe wordt het beeld slecht en blijft Netflix laden. Wij moeten dan opnieuw opstarten. Soms na een half uur en drie keer op een avond en sommige avonden niet. Onze downloadsnelheid lijkt ok, verder kan ik ook niets vinden. Waar zou dit aan kunnen liggen?"

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 September 2019, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19
Hangt de laptop bekabeld aan de experiabox?
Via WiFi. De laptop staat1 mtr. van de router.
Hoi @E. Dijkstra . Welkom op het forum.
Het lijkt me heel irritant en zo wil je niet naar netflix kijken. Ik durf niet te zeggen waar het aan ligt. Het zou je wifi verbinding kunnen zijn.
Zijn er, als jullie kijken, ook andere mensen op het netwerk die misschien downloaden of youtube kijken?
Nee, hoogstend de ipad die gebruikt wordt voor naslag. Mijn vermoeden is dat er een buffer volloopt, omdat ook tijdens een spel dat op die laptop gespeeld word er af en toe haperingen optreden. Ik zou alleen niet weten waar of welke buffer. Ik verdenk echter de router. Enig idee hoe ik dat zou kunnen controleren?
Het Wifi kanaal is zo dat ik geen probleem heb met de buren.
Dank voor de extra info. Laten we er wat dieper induiken:

  • kun je service tool eens proberen om te kijken hoe het met de wifi gesteld is?
  • Zou je, als dat geen oplossing biedt, het modem eens kunnen herstarten. (30 seconden van het stroom)
Zou je, als het probleem zich wéér voordoet eens op de laptop kunnen kijken of er misschien een ander programma'tje actief is? Dat eventueel de bandbreedte aanspreekt.
Dat is soms wat lastig te achterhalen maar een goede tip is om even alle ikoontjes rechts beneden bij langs te gaan en te kijken of je ieder programma'tje herkend en eventueel checkt of het (ongewild) contact kan maken met het internet.
Badge +19
Over welk type modem hebben we het hier?
Reputatie 2
Als de afstand tot de Experiabox één meter is, zou je dan ook eens een netwerkkabel kunnen gebruiken.
Netwerkkabels zijn altijd beter.
Plus dat je daarmee eenvoudig kan zien of je Wifi roet in het eten gooit of dat het want anders is. Het kan ook voorkomen dat de Wifi in de laptop een mankementje heeft en nu heb je nog garantie begrijp ik.
Hoe is het nu met de verbinding, @E. Dijkstra ? Heb je tijd gehad om de tips toe te passen? Mocht de storing aanhouden, laat het weten.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, weet je mij te vinden!
Reputatie 2
Jammer dat de afloop niet bekend is, wellicht hadden anderen daar van kunnen leren.