Beantwoord

Internet valt bij regelmaat weg.

  • 20 October 2019
  • 14 reacties
  • 136 keer bekeken

Dag,

 

Mijn glasvezelverbinding via Experiabox V 9 is niet stabiel. Internet valt bij regelmaat weg. Mijn experiabox wordt ondersteund door 2 wifiversterjkers (door monteur geplaatst). Ik heb ruim in en rond de woning internet, maar sinds een paar weken valt de verbinding steeds weg. Het herstelt soms snel en soms na minuten.

ik betaal veel geld per maand en wil dit niet.

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 October 2019, 12:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PB60 

 

Heb je de Experiabox al een keer gereset? 

 

Hallo @PB60 , je zou het volgende eens kunnen proberen:

  1. alle netwerkapparaten uit, glasvezelmodem, V9, wifi-extenders.
  2.  wacht minimaal 30 seconden, start dan eerst de glasvezelmodem op.
  3.  als deze in bedrijf is start dan de V9 op.
  4.  als deze in bedrijf is start dan de extenders 1 voor 1 op

 Gaat het nu beter?

 

Dag beiden,

 

Dank je wel ik gat het proberen. Dat wordt waarschijnlijk vanavond. Ik laat de uitkomst weten.

mvg

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @PB60 Dank voor het doen van je melding hier op het KPN Forum! Je hebt al goede tips gekregen, zie ik, en ik hoop van harte dat ze helpen. Voor mijn beeld: speelt dit probleem enkel met wifi? Is het wel stabiel als je een bekabelde verbinding gebruikt? In dat geval zou je ook de betreffende wifi versterkers kunnen resetten / opnieuw kunnen koppelen. Welke exemplaren heb je? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @PB60 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Is alles inmiddels duidelijke geworden? Als ik je nog ergens mee kan helpen, dan lees ik het graag. 

Hoi Bart

 

Hoi Bart ik heb bovenstaande versterkers (2) geïnstalleerd  door monteur KPN.

Het wegvallen is enkele weken geleden begonnen.

Ik heb geen bekabelde verbinding maar de originele KPN stekkers.

Na alles een keer uitgezet te hebben, is het wegvallen sterk verminderd maar nog niet helemaal weg. 

Ik denk zelf dat het ook met Netflix te maken kan hebben. Nadat we via 200 Netflix inschakelden  begon volgens mij het gezeur. Inmiddels Netflix opnieuw geïnstalleerd en of het kan of niet, bijna geen wegvallen meer.

Je betaalt dik 80 euro per maand dus het mag eigenlijk wel als een zonnetje  werken toch...

 

Bedankt allen voor de hulp.

PB60

Reputatie 7
Badge +20

Hallo! Dank voor de toelichting. Waar ik nieuwsgierig naar bent: als je een ontvanger bekabeld op de Experia Box aansluit, heb je dan nog steeds problemen? Als dat niet zo is kunnen we er vanuit gaan dat het probleem in je wifi zit. Je hebt Experia Wifi's, zie ik. Natuurlijk ben ik het met je eens dat je aansluiting moet werken. Wifi kan echter behoorlijk instabiel zijn en dit soort dingen kunnen gebeuren. Je kunt de Experia Wifi's ook resetten en opnieuw aansluiten. Dit wil ik je ook aanraden. 

Als dat een kwestie is van aan - en uitzetten wil ik de versterkers wel doen :)

Kabels zijn geen optie voor mijn vrouw (haha)

 

Mvg

PB60

Reputatie 7
Badge +20

Definitief zal ook niet hoeven, maar een bekabelde test kan wel het één verduidelijken. ;-) 

Resetten is heel simpel: de ‘reset-knop’ zit achter op het apparaat. Op deze pagina vind je bij de ‘Veelgestelde vragen’ de mogelijkheid om de installatiekaart te downloaden. Daar staat alles nog duidelijker op

Dag Bart,

 

Ik ga ze resetten. Dank je wel!

 

Mvg

PB60

Badge +19

Even voor de duidelijkheid? Je hebt glasvezel en je werkt met draadloze verbindingsets???

Beste Joep,

Het klinkt alsof we iets raars doen. Want idd doen we dat.

 

Mvg

Badge +19

Iets raars niet hoor want het gebeurt (te) vaak. Maar de draadloze verbindingsets zijn zo gevoelig voor storingen in het electriciteitswerk. Er is maar één manier om echt een goed netwerk te hebben.  Sluit alle tv ontvangers direct bekabeld aan op de experiabox. Zet op iedere verdieping bekabeld een Wi-Fi versterker neer. En ik weet het is een berg werk maar je krijgt er nooit spijt van. En eigenlijk weet ik 100% zeker dat jouw problemen opgelost zijn.

Reageer