Beantwoord

internet valt bijna dagelijks uit

  • 12 November 2019
  • 31 reacties
  • 321 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

hallo,

 

ik heb sinds een tijd dat het internet bijna dagelijks uitvalt.

ik moet dan de experiabox v8 resetten en dan werkt alles weer voor een tijd.

heeft u een oplossing om dit te verhelpen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 November 2019, 18:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Badge +19

Valt het helemaal uit? Dus zowel bekabeld als Wi-Fi?

Reputatie 7
Badge +28

Ik denk dat je jouw Experiabox moet laten vervangen. 

Reputatie 1
Badge

ja zowel bekabeld als wifi valt dan uit. GSM gaat dan weer naar 4G (dat is niet erg) en de tv valt uit (dat is minder fijn). Nadat de experiabox en tv-ontvanger zijn gereset. werkt het weer even.

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat je jouw Experiabox moet laten vervangen. 


waarom denk je dit Noordzee?

Reputatie 1
Badge

Valt het helemaal uit? Dus zowel bekabeld als Wi-Fi?


@Joep1965  ja zowel bekabeld als wifi valt dan uit. GSM gaat dan weer naar 4G (dat is niet erg) en de tv valt uit (dat is minder fijn). Nadat de experiabox en tv-ontvanger zijn gereset. werkt het weer even.

Badge +19

Dan lijkt er toch iets mis met het modem. Er zal een medewerker aan te pas moet komen.  Doorgaans reageren ze binnen 48 uur.

Reputatie 1
Badge

@Joep1965 & @Noordzee . okay.. dank voor jullie reactie

Reputatie 7
Badge +28

Ik denk dat je jouw Experiabox moet laten vervangen. 


waarom denk je dit Noordzee?


Omdat jouw Experiabox nu ineens kuren heeft. Dan wordt het tijd voor een nieuw exemplaar. 

Reputatie 7
Badge +28

Het wachten is nu op een moderator. Het is de laatste tijd best druk op het forum, dus nog even geduld. 

 

Hoi @ceekuu . Welkom op het forum.

Ik zie dat er al het een en ander besproken is. Je schrijft dat het internet wegvalt. Ook bedraad. Op welk apparaat merk jij dit? 

Is er misschien ook een draadloze verbindingset in het spel? ( dat zijn van die witte stekkers in het stopcontact die een alternatief bieden voor een lange kabel)

Samengevat: Kun je jouw netwerk eens beschrijven vanaf de experiabox? Hoe en wat is er allemaal aangesloten. 

Reputatie 1
Badge

hoi @Erwin_ 

het probleem is er nog steeds..

ik merk dat het bedrade verbinding wegvalt omdat de Tv-Ontvanger geen signaal doorgeeft en ik dus geen TV kan kijken.

op het moment dat ik nu dit bericht type valt weer de wifi weg.

vanaf mijn experiabox V8 heb ik:

  • een kabel gaat naar mijn Tv-ontvanger (Arris)
  • een kabel gaat naar de draadloze verbindingsset (DVS 650) voor de tv op de slaapkamer
  • een kabel gaat naar het zwarte experia wifi kastje

mvg

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ 

 

net weer het probleem gehad dat de verbindingen wegvallen.. bijna dagelijks weer dat de verbinding wegvalt.. hebben jullie al een oplossing?

Reputatie 7
Badge +28

De oplossing heb ik al eerder gemeld. Dat is het omwisselen van jouw Experiabox voor een nieuw exemplaar. 

Reputatie 1
Badge

dat is helemaal correct maar ik had de hoop dat iemand van @KPN dat ook zou zien en er een nieuwe opgestuurd zou worden maar dat werkt schijnbaar niet zo.. ik ga morgen wel even naar de KPN winkel en probeer het daar wel te regelen

@ceekuu :  Helaas zit het weekend er tussen. Maar ik help je graag verder, @ceekuu . Ik wil je hier ook wel over bellen. Mocht je dat op prijs stellen, wanneer schikt het? 

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ in principe kun je altijd wel bellen hoor. 

Leuk je gesproken te hebben. We hebben samen alles nog even doorlopen. Ik heb nog een glimpje hoop dat een harde reset gaat helpen. Laat je weten hoe het afloopt? Mocht het niet baten spring ik uiteraard weer voor je in de bres. 

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ Erwin, ik heb gedaan wat we besproken hebben maar dit heeft helaas het probleem niet opgelost  de afgelopen dagen heb ik elke dag dezelfde uitval van internet en WiFi ervaren.

Reputatie 7
Badge +28

@Erwin_ 

Hoe nu verder?  Omwisselen van de Experiabox voor een nieuw exemplaar? 

 

 

Leuk je (weer) gesproken te hebben. Ik heb vanavond weinig vertrouwen in mijn meet instrumenten. Dat zul je gemerkt hebben, @ceekuu :-)

Ik heb via een omweg mijn logistieke collega's gevraagd jou een ander modem toe sturen. Mocht dat niet lukken gaan we maandag opnieuw bellen. Ik houd je sowieso op de hoogte!

Nog geen reactie van de collega's. Waarschijnlijk zijn de alle verzoeken van de afgelopen dagen aan het verwerken. Kan nog even duren. Ik hoop morgen definitief uitsluitsel te hebben. 

Goed nieuws! Er is een nieuwe experiabox onderweg. Heb je ook wat logistieke info ontvangen via de SMS?

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ goed nieuws en ja ik heb bericht ontvangen dat deze onderweg is.. Ik zal laten weten als alles weer goed werkt.. dank je wel voor je inzet hierin

Reputatie 7
Badge +28

Goed nieuws! Er is een nieuwe experiabox onderweg. Heb je ook wat logistieke info ontvangen via de SMS?

 

Mooi, maar het heeft in dit geval wel erg lang geduurd. Twintig dagen geleden schreef ik…..

 

Ik denk dat je jouw Experiabox moet laten vervangen. 

 

Maar goed, laten we hopen dat de nieuwe Experiabox inderdaad de oplossing is. 

 

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ ik probeer nu al meer dan 2 uur de nieuwe xperiabox aan de praat te krijgen maar hij geeft geen groen lampje (deze blijft rood) na herhaaldelijk opnieuw opstarten en 1 reset lijkt het niet te gaan lukken. Ik volg gewoon het stappenplan wat bij  de modem zat.

Kun jij zien of het signaal wel goed naar mijn huis verstuurd wordt?

Wordt er een beetje moedeloos van ondertussen.