Vraag

Internet valt contant uit voor een paar minuten

  • 3 April 2020
  • 22 reacties
  • 258 keer bekeken

Wij hebben recent een upgrade van ons internet gehad naar 100mb, en ook een nieuwe Experia box, maar internet (bekabeld en wifi) blijft continu uitvallen (rode en oranje lampjes), daarna komt het na een paar minuten weer terug. Het is een paar weken goed gegaan, maar nu elke dag fout en ongeveer 2 x per uur valt het internet weg, soms werkt het een uur en soms 2 minuten. De service tools helpen niet en zeggen dat er geen probleem is. Gezien de situatie kan een monteur niet langskomen, maar elke hulp wordt gewaardeerd! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Hoi ik ben benieuwd welke experiabox  je hebt. Heb je glasvezel of koper? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Dank je wel experia v10 en hieronder de screenshot 

 

Badge +19

Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen ? Gezien het rode lampje ben ik bang dat er iets fout zit tussen de wijkkasten het modem. 

Hoi @Jdegroot225 . Welkom op het forum.

Dat klinkt als een behoorlijk irritante storing. Het is verstandig om, zoals @Joep1965 schrijft, een harde reset te doen. Dat moet met een pinnetje in het reset gaatje ( 10 seconden indrukken).

Voordat je dat doet ben ik ook benieuwd hoe het modem is aangesloten. Kun je dat vertellen? Liefst ook met lengte van de gebruikte kabels (bij benadering).

Ik wil ook even zeker weten dat er geen zogenaamde splitter tussen het hoofdaansluitpunt en de experiabox zit.  De gewenste situatie is een kabel van maximaal 2 meter direct van Is/ra naar de experiabox.

Kun je tevens je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? (mocht de storing blijven bestaan)

Dank jullie wel, de kabel is 3 meter lang ongeveer en ook wat ouder, dus ik zat er wel aan te denken om die te vervangen, hij is wel direct aangesloten van de experia box aan de muur in de woonkamer.
 

Ik denk dat er bij de hoofdaansluiting wel een splitter is, er zijn hier verschillende appartementen die allemaal in 1 grote meterkast zitten en ik zie daar wel een splitter, maar weet niet zeker of dat voor het internet is. De huizen en infra zijn vrij oud, maar omdat het een paar weken wel goed is geweest hoopte ik dat dat weer terug kon komen, het leek toen iets langzamer trouwens maar wel stabiel, toen was het rond de 35mb/s up en download (na de upgrade naar 100) en nu 90 download en 60 upload maar instabiel. 35 snelheid is prima voor ons gebruik dus dat hebben we liever als dat stabiel is! 
 

Het profiel is ook ingevuld, laat maar weten wanneer ik de hard reset kan doen, vanochtend is het alweer een paar keer uitgevallen. Bedankt alvast! 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Jdegroot225, het lijkt inderdaad niet geweldig. De reset kan je nu al doen! Zo snel mogelijk, des te beter ;-). Heb je een nieuwe kabel bij de hand? Anders toch even op gepast afstand naar de bouwmarkt? Laat maar even weten wat eruit komt!

Dank je wel,  ik ben bang dat de reset niet echt geholpen heeft, ik zal ook een nieuwe kabel kopen om te zien of dat helpt en laat het hier weten. 

Reputatie 7
Badge +24

Top. Kun je misschien ook een foto maken van die splitter? En die foto dan ook hier plaatsen?

Ik zie overigens op moment van schrijven dat de modem ook niet online is, en dat er redelijk wat onderbrekingen zijn geweest in de afgelopen 24 uur. Kan het zijn dat ik het nu net meet terwijl je met die kabel bezig bent?

Hi Alex, dank je, nee de kabel komt morgen, heb hem online besteld, heb ook een tijdelijke 4g mifi met een ander abonnement genomen naast deze internetverbinding, om op terug te vallen. Die onderbrekingen zijn de dagelijkse problemen ben ik bang, ik zal een foto van de splitter plaatsen ook, Mvg 

Reputatie 7
Badge +24

Ik wacht geduldig af.

Hi Alex, helaas heeft de nieuwe kabel niet geholpen, de verbinding wordt nog steeds regelmatig onderbroken, hier ook een foto van de splitter (maar dat kan ook een tv kabel zijn), mvg

 

Reputatie 7

Hoi @Jdegroot225, dit is inderdaad een coaxkabel :) Een splitter heeft een Cat5e of RJ11 aansluiting.

Dank jullie wel, de kabel is 3 meter lang ongeveer en ook wat ouder, dus ik zat er wel aan te denken om die te vervangen, hij is wel direct aangesloten van de experia box aan de muur in de woonkamer.

Dat zou best eens kunnen helpen. Heb je dat geprobeerd?

Dank je, ja ik heb de nieuwe kabel maar het heeft niet geholpen, zijn er nog andere dingen die we kunnen proberen? Zoals gezegd het heeft een tijdje goed gewerkt en toen leek het lagere snelheid rond 35mbps, kunnen we dat misschien proberen aangezien er geen monteur kan komen momenteel? 

Ik krijg momenteel helemaal geen contact met jouw experiabox. Staat hij uit? De kabels die op de foto staan zijn van de kabelaar en staan los van KPN.

Ik ben toch nog even benieuwd naar het aansluitpunt in jouw woonkamer. Kun je een foto maken van de experiabox en (indien mogelijk) de kabel die naar het KPN aansluitpunt gaat? Ik begrijp dat je dat kabeltje (telefoonkabeltje) hebt vervangen? Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Ik hoop  dat het lukt.

Hij heeft het net een paar uur goed gedaan, maar viel nu net weer uit, hieronder de foto! 

 

Reputatie 7
Badge +30

Top. Nog een vraag, zodat we het helemaal duidelijk hebben: is dit het originele aansluitpunt? Of wordt er, bijvoorbeeld vanuit de meterkast, doorgelust naar deze? Check ondertussen in ieder geval eens of de bekabeling er allemaal stevig in zit. 

Voor zover ik weet is het het originele punt. Hij doet het nu trouwens al een tijdje goed, sinds gistermiddag, en weer met langzamere (35mbps download 20up) snelheden, zoals gezegd ging dat eerder ook een paar weken goed. Hebben jullie daar invloed op? Zo ja, kunnen jullie dit aub zo houden tot eind april en tot een monteur kan komen, want is goed mee te werken zo als het constante verliezen van verbinding niet gebeurd. 

Reputatie 7
Badge +30

Als jou verbinding regelmatig onderbrekingen vertoont, dan kan het zijn dat we optimalisering toepassen. Binnen KPN noemen we dat DLM (Dynamic Line Management). Daarbij houdt ons systeem je verbinding in de gaten. Als dan blijkt dat de kwaliteit van je verbinding niet goed is, past het systeem automatisch frequenties aan zodat je op een ander frequentieprofiel terecht komt. Dit betekent in de praktijk dan dat je snelheid over het algemeen ietsje minder wordt, en de stabiliteit beter.  

Alleen, ik zie dergelijke ingrepen bij jou niet terug. Wat ik wel zie is dat er nu ongeveer 43 Mbit binnenkomt, en dat je verbindingsstatus als twijfelachtig wordt gezien. Oftewel, stabiel is het nog niet. Het probleem zal hem waarschijnlijk dan zitten in de bekabeling rondom het aansluitpunt..En dat is wel iets waar een monteur naar moet kijken. Als je wilt kan ik proberen die in te plannen. Als bij jou in huis niemand ziekteverschijnselen vertoont, dan is een monteur wel mogelijk. Hij zal dan alleen werkzaamheden verrichten aan/rondom het aansluitpunt en de Experia Box. 

Dus de keus is aan jou. Of we kijken het nog even aan in de hoop dat het stabiel genoeg blijft. Of we gaan een monteur proberen te plannen.

 

Dank je Erik, ik denk dat het het beste is als de monteur kan komen, aangezien dit al een tijdje aan de hand is en het lastig werken is met de instabiliteit. Er zijn geen ziekteverschijnselen bij ons, dank je wel voor je hulp. 

@Jdegroot225 : ik krijg je niet te pakken. Dus heb ik een monteur ingepland op 10-4  tussen 10:00 en 12:00

Mocht dit niet uitkomen, laat het weten. We kunnen alleen verder in de toekomst herplannen.  Laat je weten of de sms met info wel goed is aangekomen?

Ja dit is goed aangekomen, morgen is prima! 

Reputatie 7

Hey @Jdegroot225, vandaag is een monteur bij je langs gekomen. Hoe is de stand van zaken nu? :)Â