Beantwoord

Internet valt meerdere keren per dag uit. Help!

  • 21 January 2022
  • 7 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1

Dag allen,


Ik hoop dat iemand ons kan helpen want we worden er zo ondertussen gek van. Sinds we zijn overgestapt naar KPN valt de internetverbinding bij ons meerdere keren per dag, soms meerdere keren per uur, uit. We hebben 1 gbps glasvezel internet met een Experia 12 modem/router en 2x Smartwifi mesh apparaten (om de internet naar de zolder te krijgen waar ik werk). 

Wat is er al geprobeerd:

  • Experia 12 resetten
  • Smartwifi resetten
  • Experia 12 is ook al een keer omgeruild
  • Wifi op experia 12 handmatig uitgezet

Wat valt mij op:

  • Nadat de smartwifi geïnstalleerd is, d.w.z. dat het lampje continue groen brandt, neemt het de wifi van de experia 12 niet over maar zet het eigen netwerk er naast. Dus dan heb je 2 identieke netwerken die uitzenden. 
  • Ik las dat een nieuwe versie van de software van de modem soortgelijke problemen geeft, maar de onze zit op ‘SGEJ10000312’ dus dat lijkt me dan goed?
  • In de logs zie ik heel vaak onderstaande voorbijkomen. Volgens mij ook op de tijdstippen dat het internet inderdaad wegvalt. Het is ook altijd het internet dat wegvalt, niet het wifi-netwerk. 
    Date/Time Severity Module Message
    21.01.2022 19:06:04 Info SYS

    Modem login was successful

    21.01.2022 19:01:54 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 19:01:52 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 18:44:57 Info SYS

    Modem login was successful

    21.01.2022 18:44:44 Info SYS

    Incorrect Modem credentials was provided at login

    21.01.2022 18:43:55 Info SYS

    Incorrect Modem credentials was provided at login

    21.01.2022 18:40:22 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 18:40:17 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

    21.01.2022 18:40:13 Info PPPOE

    PPPoE connection successfully established with user credentials.

    21.01.2022 18:40:13 Info PPPOE

    PPPoE connection successfully established with user credentials.

    21.01.2022 18:38:49 Error PPPOE

    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

    21.01.2022 18:38:45 Warning PPPOE

    Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

    21.01.2022 18:38:45 Error PPPOE

    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

    21.01.2022 18:01:53 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 18:01:51 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 17:01:52 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 17:01:50 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 16:01:51 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 16:01:49 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 15:01:50 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 15:01:48 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 14:01:49 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 14:01:47 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 13:29:18 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 13:29:11 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

    21.01.2022 13:29:07 Info PPPOE

    PPPoE connection successfully established with user credentials.

    21.01.2022 13:29:07 Info PPPOE

    PPPoE connection successfully established with user credentials.

    21.01.2022 13:28:45 Error PPPOE

    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

    21.01.2022 13:28:41 Warning PPPOE

    Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

    21.01.2022 13:28:41 Error PPPOE

    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

    21.01.2022 13:01:48 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 13:01:46 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 12:01:47 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 12:01:45 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

    21.01.2022 11:22:06 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

    21.01.2022 11:21:58 Info SYS

    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

    21.01.2022 11:21:54 Info PPPOE

    PPPoE connection successfully established with user credentials.

    21.01.2022 11:21:54 Info PPPOE

    PPPoE connection successfully established with user credentials.

    21.01.2022 11:20:22 Error PPPOE

    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

    21.01.2022 11:20:18 Warning PPPOE

    Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

Heeft er iemand een idee, kan iemand helpen?

 

Groeten,

Michael

icon

Beste antwoord door MKWZ 26 January 2022, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @MKWZ . Welkom op het forum.

Dat is geen goede start, zo.  Valt alleen het draadloze gedeelte weg of stopt de hele verbinding ermee? 

Reputatie 1

Hi @Erwin_,

 

Volgens mij het gehele internet. Ik heb geen computer via ethernet verbonden maar als ik naar de modem kijk tijdens zo’n storing dan knippert het internet lampje. Dat komt ook overeen met de logs als ik die juist interpreteer.

Ik zie een omruil in het systeem. Klopt het dat dit jouw tweede box12 is?

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie een omruil in het systeem. Klopt het dat dit jouw tweede box12 is?

Wat is er al geprobeerd:

  • Experia 12 resetten
  • Smartwifi resetten
  • Experia 12 is ook al een keer omgeruild
  • Wifi op experia 12 handmatig uitgezet

Zie punt 3:wink:

Reputatie 1

Dat klopt, dit is mijn tweede Experia 12

Ik had mijn leesbril even moeten schoonmaken, excuus . ;-)

Nu zie ik dat een collega gisteren contact heeft gehad en een monteur heeft ingepland. Is dit bij jou bekend?

 

Reputatie 1

Klopt, een monteur is vandaag langsgekomen. Hij had geconstateerd dat het probleem niet aan ons ligt maar hij kwam er ook niet uit, morgen komt er een specialist langs. 

Afwachten en hopen dus..