Beantwoord

Internet valt meerdere keren per dag weg

  • 22 September 2019
  • 11 reacties
  • 370 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties
Sinds een week of twee valt de internet verbinding meerdere keren per dag voor enkele minuten weg. Meestal in de avond, maar ook overdag. Het betreft een glasvezelverbinding. Ik heb de Experiabox (V10) reeds gereset naar de fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen. De TV lijkt er geen last van te hebben, of herstelt zich heel snel. Netflix ligt er wel enkele minuten uit in zo'n geval.

Daarvoor altijd een betrouwbare verbinding gehad, maar nu wordt het toch wel vervelend ondertussen.

Kunt u zien wat er aan de hand is?

Met vriendelijke groet,
Marc Hulshof
icon

Beste antwoord door mhu 30 September 2019, 12:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @mhu, welkom! Top dat je je profiel al aangevuld hebt: ik ben meteen in je gegevens gedoken. Vanuit onze kant zie ik niet meteen iets raars. Heb je ook al eens het glasvezelkastje (NT) zelf van het stroom gehaald? Doe dat eens voor een minuut of twee. Ik ben benieuwd naar de bevindingen!
Bedankt Marcia,
Ik zal vanavond de stroom eraf halen en dan kijken hoe het gaat. Terugkoppeling volgt.
Deze avond rond 19:30 (na een nieuwe storing) het glasvezelkastje en vervolgens de Experiabox gereset. Maar helaas heeft het niet mogen baten. Om 21:16 lag het internet er weer uit. TV ging gewoon verder.

Nog even ter aanvulling: Om 22:11 lag het internet er weer uit. TV haperde heel even. De Experiabox bleef "Connected" als IPv4 Connection Status aangeven, pas na 2 minuten kwam er een "Your broadband IP connection is down" melding en kort daarna werkte de verbinding weer. De IPv4 Online Duration resette op dat moment naar 0.
Reputatie 7
Badge +30
Vreemd. Ik vermoed dat er dan een monteur je kant op moet komen. Wil je reageren op het privébericht dat je zo van me krijgt? Dan kunnen we en afspraak inplannen.
Ik word hier niet vrolijk van. Vlak nadat ik een monteur heb aangevraagd, wordt op afstand de modem gereset en teruggezet naar de basisinstellingen. Met als gevolg dat mijn vrouw niet meer kan werken en ik al mijn eigen instellingen weer opnieuw kan doorvoeren. Overleg zou wel zo netjes zijn geweest.

Nu weet ik ook niet wat er is uitgespookt. Nieuwe firmware versie misschien? Als de problemen door deze actie opgelost zijn, dan kan ik straks die monteur zelf betalen, omdat ie dan voor niets komt. Dus kan ik nu alleen maar hopen dat het internet er vanavond weer uit ligt. Uh, wacht even, dat wou ik juist vanaf 😞
Reputatie 7
Badge +30
Hé, dat is vreemd! Ik zie geen melding dat wij dit hebben gedaan, dus ik durf niet te zeggen wat er precies gebeurd is. Klopt het dat je 'm vanavond zelf ook weer gereset hebt? Kan ik daaruit concluderen dat het daarmee niet opgelost is?
Ik heb de instellingen hersteld en daarna werkte het weer. Maar rond half tien 's avonds lag de boel er weer een paar minuten uit, dus het probleem is er nog steeds.
Reputatie 7
Badge +30
Hopelijk kan de monteur dit morgen verhelpen.. Wil je nog even laten weten wat er uitgekomen is?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @mhu, ik ben nog even benieuwd of de monteur iets voor je heeft kunnen betekenen! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
De monteur heeft het glasvezelkastje vervangen. Sindsdien geen uitval meer gehad, dus ik heb goede hoop dat het probleem daarmee verholpen is.
Reputatie 7
Badge +30
Wat top! Ik ga er dan ook vanuit, zoals eerder in mijn privébericht benoemd, dat er geen kosten in rekening gebracht worden. Mocht dit onverhoopt toch zo zijn: trek dan aan de bel. Ik vergoed deze dan voor je.