Beantwoord

Internet valt meerdere keren per dag weg

  • 18 May 2022
  • 7 reacties
  • 174 keer bekeken

Reputatie 1

Het internet bij mij valt meerdere keren per dag weg.
De ene keer duurt het 5 minuten en de andere keert 20 en het is er uit zichzelf weer. Modem resetten zorgt niet voor het gewenste resultaat want het is er geen seconde eerder.

Dan denk je ik bel de klantenservice. Nou wachttijd 9 minuten en 2 minuten geleden was het internet er weer dus kunnen ze niets verder “uitlezen” dan alleen de aansluiting.
Volgens de klantenservice valt de aansluiting niet weg dus moet het in het modem liggen.
Maar ja dat kunnen wij pas uitlezen als het weer weg valt.

In de tussentijd moet ik maar even een paar meter kabel door mijn huis gaan leggen en aan de laptop, smart tv, en alle wifi apparaten aansluiten aansluiten. 
Alle andere modems en switches er tussen uit halen (er zijn geen andere modems en switches).
En ik moet vooral weer bellen als het opnieuw uitvalt (Alsof ik de hele dag zit te wachten tot ik KPN weer eens mag gaan bellen). Oja en de geniale tip om even via deze link: 
https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet 
het probleem na te gaan als het gebeurd. Wie werken er op de klantenservice? 
Als je geen internet hebt kun je niet naar een website gaan 😒

Beste KPN ik heb alleen vandaag 7 keer contact met jullie gezocht. Dit feest gaat nu al sinds februari aan. Elke keer zou het probleem bij mij liggen. De apparatuur is via de wifi (en een apparaat bekabeld) op jullie V10 modem aangesloten die aan jullie ingang van huis is geplugd.

Fix gewoon dit probleem! Ik ben zo klaar met KPN zijn service.
Of wat voor service door moet gaan.
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 20 May 2022, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Hallo @Karl goed dat je hier het verhaal verteld.  We gaan je helpen.  Eerst een paar vragen.  Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed? Heb je tv van kpn en werkt dat goed? Gaan er rode of oranje ledjes branden op het modem bij uitval?

Reputatie 1

Hallo @Karl goed dat je hier het verhaal verteld.  We gaan je helpen.  Eerst een paar vragen.  Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed? Heb je tv van kpn en werkt dat goed? Gaan er rode of oranje ledjes branden op het modem bij uitval?

He @Joep1965 ik heb telefonie, tv en internet van KPN. Alles is op dat moment ook verdwenen.
De ITV decoder is aangesloten met kabel en ook een desktop, beiden hebben op het zelfde moment geen verbinding meer.
In en uit bellen is ook niet meer mogelijk. (Geen kiestoon).

Er gaan geen rode of oranje lampjes knipperen.
Het internet lampje blijft wel statisch op groen staan (dus niet knipperen).
Eco staat ook niet aan. 

 

Badge +19

Dat is wel heel vreemd.  Heb je glasvezel of via de koperlijn?

Reputatie 1

Koperlijn. 
En er is ook geen pijl op te trekken wanneer het weg valt, soms 3 keer per uur.
Soms een paar uur of een dag niet.

Badge +19

Weet je hoe je moet inloggen in het modem?

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @Karl, ik sluit me aan bij @Joep1965: dit is wel heel vreemd 🤔

Aangezien álles wegvalt, lijkt het op een probleem met de algehele verbinding. Maar je geeft aan dat de lampjes op je modem wel normaal blijven branden en dat de klantenservice geen fouten in het KPN domein ziet (totaan het modem).

Ik wil dan ook graag zelf even een aantal metingen uitvoeren, wellicht zie ik iets dat mijn collega over het hoofd heeft gezien.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!