Beantwoord

Internet valt regelmatig weg

  • 4 January 2019
  • 15 reacties
  • 3579 keer bekeken

De laatste paar dagen ervaren wij regelmatig problemen met onze Experia Box V10. Het internet via de Wifi valt 1x per dat uit en gaat dan eigenlijk alleen maar aan na het herstarten van de box. Telefoon en laptop hebben wel gewoon een Wifi netwerk, maar geen internet. Als ik in de laptop een kabel stop heb ik wel internet. Ook de TV doet het gewoon (Netflix via de KPN TV alleen niet lijkt het). Speelt nu sinds deze week echt dagelijks. Daarvoor hadden we het ook wel eens (1x per maand ongeveer).

Zijn er meer mensen met deze problemen? Is er een oplossing voorhanden?
icon

Beste antwoord door Joran 12 February 2019, 13:14

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Koen, welkom op het forum! Ik geloof niet dat dit een algemene storing is. Heb je de V10 of de V10A? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Met die gegevens kan ik een aantal testen uitvoeren op de Experia Box.
Goedemiddag.
Ik meende dat wij de enige waren maar er zijn dus meer.
Wij hadden vanmiddag al 2 keer er last van en in de afgelopen tijd ook al last zo nu en dan.
Ik heb net gebeld er over en er werd mij verteld dat het aan t eco lichtje/knopje lag en dat ik hem moest resetten naar fabrieksinstellingen dus gedaan ik weet niet niet of het de oplossing is maar ook het wifi is bar en boos hier en nog steeds ook na jullie onlinetool wifituner.

Hendrik.
Hoi Koen, welkom op het forum! Ik geloof niet dat dit een algemene storing is. Heb je de V10 of de V10A? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Met die gegevens kan ik een aantal testen uitvoeren op de Experia Box.

Hallo Joran, bedankt voor je reactie. Wij hebben de v10A. Ik heb mijn profiel bijgewerkt met de gevraagde gegevens. Alvast bedankt voor je hulp. Vandaag alweer 2x de modem moeten resetten, gisteren wel 5x waaronder 3x tijdens een film kijken via Netflix 😕
Reputatie 7
Badge +28
Je doelt dan op Netflix via de TV-ontvanger? Of via een apparaat dat op WiFi zit?

Ik heb de Experia Box ook nog een keer moeten resetten, sorry daarvoor. Verder zie ik, behalve de herstarts, geen probleem op de lijn. Dat is niet zo raar in dit geval. WiFi problemen zijn op afstand niet te meten.

Gisteren is het dus erger geworden? Als het precies 1x per dag wegvalt kan dit het gevolg zijn van een bug in de V10A. De oplossing voor die bug verwachten we in de eerstvolgende firmwareupdate. Je kunt dit op de volgende manier omzeilen:
  • Ga naar http://192.168.2.254
  • Log in met de gegevens op de sticker op de achterkant van de box
  • Ga naar Network > LAN en zet de Lease time hoger. Je kunt bijvoorbeeld twee weken kiezen
  • Druk op Save settings
  • Herstart vervolgens de Experia Box
Dit is een workaround, geen oplossing. Zodra de eerstvolgende firmwareversie er is verwacht ik dat dit probleem is opgelost. Ik hoop dat je het gedeelte van Netflix nog verder kunt toelichten.

@Dag: Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Ik wil je uitnodigen een nieuw topic aan te maken zodat we niet beide storingen door elkaar behandelen.
Je doelt dan op Netflix via de TV-ontvanger? Of via een apparaat dat op WiFi zit?

Ik heb de Experia Box ook nog een keer moeten resetten, sorry daarvoor. Verder zie ik, behalve de herstarts, geen probleem op de lijn. Dat is niet zo raar in dit geval. WiFi problemen zijn op afstand niet te meten.

Gisteren is het dus erger geworden? Als het precies 1x per dag wegvalt kan dit het gevolg zijn van een bug in de V10A. De oplossing voor die bug verwachten we in de eerstvolgende firmwareupdate. Je kunt dit op de volgende manier omzeilen:
  • Ga naar http://192.168.2.254
  • Log in met de gegevens op de sticker op de achterkant van de box
  • Ga naar Network > LAN en zet de Lease time hoger. Je kunt bijvoorbeeld twee weken kiezen
  • Druk op Save settings
  • Herstart vervolgens de Experia Box
Dit is een workaround, geen oplossing. Zodra de eerstvolgende firmwareversie er is verwacht ik dat dit probleem is opgelost. Ik hoop dat je het gedeelte van Netflix nog verder kunt toelichten.

@Dag: Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Ik wil je uitnodigen een nieuw topic aan te maken zodat we niet beide storingen door elkaar behandelen.


Het was Netflix via de TV ontvanger inderdaad. Op dat moment ligt ook het internet via WiFi eruit. De TV ontvanger zit via een DVS aangesloten op het netwerk. Hij valt meerdere keren per dag uit (gisteren totaal 3x, eergisteren wel 5x). Ik zal vanavond de lease time in ieder geval even hoger zetten maar aangezien het meer dan 1x per dag is verwacht ik niet dat dit de oorzaak is.

Bedankt zover. Ik laat de resultaten in ieder geval wel even weten
Reputatie 7
Badge +28
Zie je dat ook aan het lampje op de DVS? Als mijn gegevens me niet in de steek laten zit er een DVS650 aangesloten. Wordt het middelste lampje daarvan rood als je een storing hebt?

Laat maar weten of het invloed heeft om de leasetime aan te passen. Als dat niet het geval is stel ik voor dat we een monteur aansturen om met een ander modem te testen.
Reputatie 7
Badge +28
@KoenLo Heb je nog kunnen testen? Ik ben benieuwd of dat enige invloed had.
@KoenLo Heb je nog kunnen testen? Ik ben benieuwd of dat enige invloed had.

Hallo Joran, excuses was een weekje op vakantie. Vanavond gelijk de boel weer moeten resetten tijdens Netflix. Begint nu wel echt vervelend te worden....:-(
Reputatie 4
Badge +4
@KoenLo,

Zou je de TV ontvanger eens (tijdelijk) via een vast kabel kunnen aansluiten en dan nogmaals netflix starten?
Heb je alleen de tv ontvanger op de DVS zitten of zit hier nog meer apparatuur aan (switch ect)

Persoonlijk ben ik geen voorstander van dit soort apparatuur, je hebt nagenoeg geen controle over wat de 2 devices aan het doen zijn en zou misschien nog beter een wifi bridge kunnen opzetten via een wifiversterker van KPN (mits de afstand of overige blokkades niet in de weg zitten).

Hoor het wel.
Reputatie 1
Ik begrijp uit je omschrijving, dat het internet via een vaste verbinding goed werkt.

Mijn tips om het wifi signaal stabieler te krijgen:

  1. Probeer het toegangspunt (de Experiabox waarschijnlijk) op een andere plaats te zetten. Misschien wordt door een of ander apparaat op de wifi band een storinkje veroorzaakt en is verplaatsen of draaien van het modem voldoende.
  2. Sluit een extra routertje aan op de Experiabox met een netwerkkabel. Zet deze router dan wat dichterbij de apparatuur, die afhankelijk zijn van wifi.
  3. Ik heb begrepen, dat de ontvangst van wifi verbetert, wanneer het modem wat hoger staat.
  4. Wanneer je toegang hebt tot de webinterface van de Experiabox (browser 192.168.2.254), zou je de Experiabox het wifi kanaal ook zelf kunnen laten bepalen door de 'Auto' in te stellen. (Zie screendump)

Via een vaste kabel (zonder tussenkomt van dvd) ook geen internet. Vanmorgen alweer de boel
moeten resetten. Het WiFi signaal is op volle sterkte, maar er komt geen internet door. Tv en opgenomen programma’s terugkijken werkt wel gewoon.
Reputatie 1
Wanneer je via een vaste verbinding, met ethernetkabel toch uitval van internet ervaart, zou ik ook eens kijken of je op het stopcontact waarop je POE adapter is aangesloten, nog andere apparaten hebt 'lopen'.

Toen ik twee jaar geleden verhuisde, hadden we precies dezelfde problemen, die je hebt beschreven.
Er is toen een monteur langsgeweest, die de meterkast opende en zag dat op het dubbele stopcontact in de bovenste aansluiting een apparaat was aangesloten (ik geloof een oplader van de accuboor) en in het onderste contact de POE adapter.

Toen hij de oplader van de accuboor weghaalde, was het probleem instant opgelost.
Reputatie 7
Badge +28
Goede tips hier, fijn om te zien 🙂 Als deze tips geen verschil maken lijkt het me tijd dat we een monteur aansturen. @KoenLo: Kun je dan aangeven wanneer een afspraak het best uitkomt? Dat mag ook per privébericht.
Goede tips hier, fijn om te zien 🙂 Als deze tips geen verschil maken lijkt het me tijd dat we een monteur aansturen. @KoenLo: Kun je dan aangeven wanneer een afspraak het best uitkomt? Dat mag ook per privébericht.

Privebericht gestuurd want de problemen blijven aanhouden 😔
Reputatie 7
Badge +28
De storing is inmiddels opgelost door de monteur 🙂 De NT en Experia Box zijn beide vervangen.

Reageer