Beantwoord

Internet valt regelmatig weg

  • 11 November 2019
  • 7 reacties
  • 154 keer bekeken

Wij hebben al enkele jaren KPN. Nu hebben we regelmatig (meerdere keren op een dag) last van wegvallende internetverbinding. Dat was in ons vorige huis als zo (maar daar betonnen vloeren, dus dachten dat het wellicht daarmee te maken heeft), nu in onze nieuwe woning (met houten vloeren) nog steeds meerdere keren op een dag hetzelfde probleem. Als mijn kinderen aan het gamen zijn, valt de verbinding regelmatig weg (ondanks meerdere versterkers die we er tussen hebben staan). Ook ons alarmsysteem neemt meerdere keren niets op, omdat we gene WiFi hebben. Ik hoop dat hiervoor een oplossing is, want het is niet werkbaar zo. 

Groet,

Cindy

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 November 2019, 20:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Cindy, welkom op het forum! Lastig dat je verbinding zo veel verbreekt. Ik begrijp dat het hier in al deze gevallen om wifi gaat? Kun je verder toelichten hoe alles in huis verbonden is met elkaar en waar het staat? Vanaf de Experia Box tot aan de verschillende eindapparaten en wat er aan kabels en overige apparaten tussenzit. Dan gaan we eens kijken of we de oorzaak kunnen vinden.

Beste Erik,

 

Dank voor je reactie. Beneden komt de verbinding binnen (zie afbeelding 1) en daar staat de Experia Box en de WiFi ontvanger. In de meterkast op de begane verdieping staat een WiFi Versterker (zie afbeelding 2) Boven op de eerste verdieping hebben wij een tv staan, met daarbij een tv ontvanger in het stopcontact (zie afbeelding 3), vervolgens hebben wij boven op zolder een Wifi extender van TP link staan (zie afbeelding 4). Wij beschikken door de WiFi extender over 2 netwerken. Het normale netwerk, een netwerk met EXT er achter en eentje met 5Gext er achter.

 

Wat doen wij verkeerd, want regelmatig valt de niet zozeer het signaal weg, als wel dat we totaal geen snelheid hebben. Als ik dit doormeet, dan zegt hij gewoon dat we een top snelheid hebben. Hoe kan dit opgelost worden?

Groet,

 

Cindy

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de foto's en de toelichting, Cindy! Ik heb alleen nog niet helemaal duidelijk wat er aan elkaar vast zit. Beneden heb je de Experia Box. Die zit op je aansluitpunt. Daar staat een wit kastje naast zie ik. Dat is de Wifi ontvanger die je noemt? Die zit aan de Experia Box vast met een kabel? Wat is het merk en type van dit kastje? In de meterkast staat een Wifi Versterker geef je dan aan. Hoe is deze aangesloten op de Experia Box? Met een kabel, of draadloos?

Dan de TP Link zit op zolder, zit daar een bijpassende adapter bij aan de kant van de Experia Box? Wat is het typenummer of typenaam van dit apparaat?

 

Wil je ook je forumprofiel invullen? Dan kan ik aan deze kant wat dingen doormeten.

 

Verder, iets dat niet ideaal is (maar op zich geen invloed zou moeten hebben op de wifi) is de plaatsing van de draadloze adapter (de DVS650). Voor een zo goed mogelijke verbinding daarvoor plaats je de draadloze adapter in het stopcontact in de muur. Vervolgens kun je dan de verlengdoos in de draadloze adapter steken. Als je tv signaal nu goed is en je hebt daar geen problemen mee, dan kun je het eerst wel zo laten. Maar mocht je eens problemen krijgen, pas dat dan even aan.

Hoi Erik,

Nogmaals wat ontzettend fijn dat je ons verder wil helpen (excuus voor de vertraging soms).
Ik heb zoals gevraagd mijn profiel ingevuld. 

Daarnaast even antwoord op je vragen: 

  • Het kastje naast de Experiabox is de box van het alarmsysteem en heeft dus niets met de WiFi te maken,
  • De WiFi ontvanger in de meterkast is neem ik aan draadloos verbonden, want niet via een draad :-) Er branden blauwe / groene lichtjes op, dus ga er vanuit dat dit goed is verbonden. De WiFi versterker (van het merk Arcadyan) is op ons vorige adres meeverkocht door de KPN monteur, omdat we anders te slecht ontvangst zouden hebben, deze kostte zeker iets van 100 euro, best een hoop geld,
  • De TP link boven op zolder is geïnstalleerd volgens de instructie die is meegeleverd. Ik ga er ook vanuit dat deze correct werkt, aangezien we dus extra WiFi netwerknamen er bij hebben, die ook een WiFi signaal laten zien (meestal drie streepjes) 

Het probleem blijft dus niet persé de WiFi ontvangst (want deze staat meestal op het volledig aantal strepen), maar het wegvallen van de snelheid, terwijl er niets bijzonders in huis aan de hand is. Nu is mijn zoon boven aan het gamen, en behalve dit mailtje dat ik aan jullie typ is er niemand die gebruik maakt van de WiFi op dit moment. Toch valt zijn snelheid steeds weg tijdens het spelen, waardoor zijn spel vastloopt (lek zoals hij dat noemt).

Ik hoor graag wat te doen. We overwegen over te stappen naar een andere provider, omdat we ruim 70 euro per maand betalen voor WiFi die niet goed genoeg werkt. 

Bedankt vast.  

Badge +19

Begrijp ik het goed dat de Wi-Fi versterkers niet bekabeld zijn aangesloten aan de experiabox???

Beste Joep,

Nee, dat klopt, die zijn niet bekabeld aangesloten omdat dit allemaal draadloze producten zijn. Als ik kabels in mijn huis had gewild, had ik wel meteen vanuit een box de kabels doorgetrokken door mijn hele huis. Juist om dit te voorkomen werken we met WiFi en Draadloze versterkers, die nota bene door KPN zelf zijn aangeraden / geleverd en geïnstalleerd zijn (monteur). 

 

Bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +30

Vertraging geen probleem, Cindy. Die door de monteur geleverde Wifi versterker is dan zo'n model? Dan kan het inderdaad draadloos aangesloten worden. Dat type heeft een lampje op de voorkant die groen zou moeten branden bij goede verbinding. Als hij naast de Experia Box staat, dan zal dat ook wel zo zijn. Maar dan kan het wel zijn dat de verbinding die jullie met dat apparaat hebben minder goed is omdat hij in de meterkast staat. Heb je de mogelijkheid om die buiten de meterkast te plaatsen?