Beantwoord

Internet valt regelmatig weg

  • 23 May 2023
  • 13 reacties
  • 167 keer bekeken

Sinds een aantal weken valt het internet regelmatig voor een aantal minuten weg.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 31 May 2023, 17:23

Bekijk origineel

13 reacties

Er is wel WiFi maar geen internet verbinding. Ik zie dat er meer problemen mee zijn op het forum. Zou de software van de Experiabox teruggezet kunnen worden naar de stabiele versie?

 

@Bram_ Kan je hierin iets betekenen? Momenteel weer storing.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Zjost, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Ik lees dat je het over WiFi hebt, heb je dit probleem ook met een verbinding via een netwerkkabel naar de Experiabox? Mag ik ook weten of de televisieontvanger op dat moment wel werkt? 

Zou je ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daarna hetzelfde willen doen met de Box 12? 

Hi Alex, zowel WiFi als Bedraad internet valt weg. Dit geld ook voor de tv ontvanger. Meestal speelt dit probleem vanaf 22:00 tot 07:00.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, heb je dit ook gedaan? 

Zou je ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daarna hetzelfde willen doen met de Box 12? 

 

@Alex_P Ja al meermaals stroomloos gemaakt. Ook een keer voor 30 minuten, heb ooit begrepen dat je daarna opnieuw wordt aangemeld bij de wijkcentrale. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bijzonder dit, ik heb nu een meting uitgevoerd maar ik zie geen rare dingen. Mag ik vragen om op het moment dat dit weer gebeurt gelijk met ons te bellen op het gratis nummer 0800 0402? Dan kunnen we namelijk live meekijken terwijl het gebeurt. 

Hi @Alex_P@Alex_P  vorige week tijdens een storing contact opgenomen. Kreeg het telefoonnummer van KPN netwerk omdat hun wel in de wijkcentrale konden kijken. KPN Netwerk geeft aan dat dit bij KPN ligt en dat jullie hiervoor een ticket moeten aanmaken. 

Reputatie 7
Badge +24

Het klopt inderdaad dat wij als provider een melding/ticket aan moeten maken. Dat heb ik bij deze gedaan. Hou je mobiele telefoon de komende dagen in de gaten, mijn collega's zullen contact met je opnemen en indien nodig een monteur aansturen. 

Ik heb de WiFi van mijn KPN Experiabox 12 uitgeschakeld en maak gebruik van twee Asus Zenwifi XT8 routers voor de WiFi in de woning.

De Asus ZenWiFi’s staan in de accespoint modus zodat de Experiabox de IP adressen blijft uitgeven.

Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een aantal maanden valt het internet regelmatig weg. Ik heb nu enkele weken op alleen de Experiabox gedraait en heb het probleem niet meer met wegvallend internet.

Is er iets softwarematig de afgelopen maanden gewijzigt in de Experiabox waardoor dit probleem is ontstaan?

Kan ik aan de instellingen in de Experiabox nog iets wijzigen?

Kan ik aan de instellingen in de Experiabox nog iets wijzigen?

Hallo @Zjost je zou de wifimanager eens kunnen draaien en dan niet voor wifipunten kiezen maar voor instellingen wijzigen/optimaliseren.

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

Wel even de wifi op de KPN modem activeren en op je eigen wiwipunten uitschakelen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat je ook nog kunt proberen is om Asus routers eens helemaal te resetten, zover ik weet hebben wij niets in de werking hiervan aangepast doormiddel van een update of iets dergelijk. 

Reageer