Vraag

Internet valt regelmatig weg, tv blijft werken

  • 5 October 2019
  • 12 reacties
  • 337 keer bekeken

Ik heb Kpn glasvezel 100/100 met een experiabox V10.
Sinds kort een wifi mesh systeem (Amplifi) dat ingesteld als bridge bekabeld aan de experiabox hangt. Wifi van experiabox is uitgeschakeld, want dat heeft nooit lekker gewerkt.
Wifi signaal van de amplifi blijft en is prima, maar internet valt weg, ook op de bekabelde desktop computer. Tv blijft ook gewoon werken. De experiabox herstarten helpt het probleem op te lossen, maar het internet komt ook vanzelf weer terug. Maar dat duurt vaak een paar minuten. De Amplifi herstarten helpt niet.
Probleem doet zich soms meerdere keren per dag voor.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Ehh, er is iets vreemds gebeurt. Ik had als topic titel iets in de trend van "Internet valt regelmatig weg, tv blijft werken." Maar daar heeft iemand "Internet valt regelmatig weg na installeren Amplifi" van gemaakt. Hiermee suggererend dat de Amplifi de boosdoener zou zijn? Ik zou graag weten wie dit veranderd heeft en met welke reden?


Reputatie 7
Badge +30
Ha @hoogt007, welkom terug! Ik denk dat één van mijn collega's de titel van je bericht heeft aangepast. Wij doen dat soms als we vinden dat een andere titel de lading beter dekt. Hij kan dan bijvoorbeeld beter gevonden worden door andere klanten die je verder kunnen helpen. Als ik jouw bericht zo lees, dan kan ik daaruit niet opmaken dat het aan de Amplifi ligt. Ik heb 'm dus weer gewijzigd, sorry voor de verwarring.

Als ik je gegevens erbij haal, zie ik dat er volgende week een monteur komt. Heeft dat er iets mee te maken? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Reputatie 5
Badge +6
Same maar ik gebruik de experiawifi's en wacht ook nog op antwoord
Bedankt Marcia voor het aanpassen.
Op het moment dat ik je reactie lees valt het internet ook weer weg.
Bijgaand een foto van de lampjes in de meterkast, waar ik niets vreemds zie, en de melding op de Amplifi van dat moment. Op het moment dat ik dit schrijf komt het internet ook weer terug.
Wat ik de afgelopen dagen ook heb gemerkt is dat als ik internet radio luister via Sonos, waarvan de bridge rechtstreeks aan de experiabox hangt hier ook regelmatig korte storingen in zitten, die met gewoon internet niet opvallen.

De monteur komt langs omdat ik hogere snelheid heb aangevraagd (200/200) daarvoor schijnt er een ander glasvezel kastje gemonteerd te moeten worden. Ik hoop eigenlijk dat daarmee het probleem ook opgelost is. Maar het zou mooi zijn als hij ook nog even aandacht aan dit probleem kan geven.


Reputatie 7
Badge +30
Ah, dat klopt inderdaad. Wil je het eens bij hem voorleggen? Ik zie vanuit hier ook geen gekke dingen. Je kunt de bekabeling tussen de Experiabox en het glasvezelkastje nog eens nalopen. Wellicht zie je daar iets vreemd. Wil je me op de hoogte houden?
Reputatie 7
Badge +24



Euhm... zijn dit utp stekkertjes? Ziet er heel slordig uit. De grijze buitenmantel hoort tot in het stekkertje door te lopen. Hier is dit niet zo. Vooral de middelste is heel erg slecht. Grote kans dat hier je problemen vandaan komen.
@Nick83 Dat zijn inderdaad de UTP stekkertjes, de mantel is inderdaad te lang gestript.
Wat is de reden dat je hierdoor de stekkertjes verdenkt, de mantel heeft volgens mij geen functie anders dan de draadjes bij elkaar te houden toch? UTP; Unshielded Twisted Pair?
Daarnaast zijn dit netwerkkabels die naar bedrade aparaten gaan die allemaal tegelijk geen internet hebben op het moment dat het internet wegvalt.
@Marcia_ Helaas kreeg ik vandaag bericht dat de monteur a.s. maandag niet komt voor de hogere snelheid, omdat mijn "internetverbinding nog niet gereed is"...
Tussen glasvezel kastje en modem zit een origineel KPN UTP kabeltje en dat ziet er netjes uit.
Reputatie 7
De monteur komt langs omdat ik hogere snelheid heb aangevraagd (200/200) daarvoor schijnt er een ander glasvezel kastje gemonteerd te moeten worden.
De NTU de jij hebt is geschikt voor Gigabit verbindingen dus wat dat betreft komt die monteur voor niets.
Gisterenavond viel het internet weer weg op een cruciaal moment voor onze zoon. Zijn game-pc hangt voor belangrijke momenten bekabeld aan de experiabox. Na de eerste keer alle andere kabels uit de experiabox getrokken dus ook van de Amplifi... voor de zekerheid. Helaas weer een uitval. Ligt dus niet aan kabels of de Amplifi Wifi router.
Reputatie 7
Badge +30
Dan lijkt het me toch goed dat er een storingsmonteur jouw kant op komt. Dan moet ik wel eerst de installatiemonteur eruit halen én voor het aansturen van een monteur moet ik de Experiabox resetten. Ik begrijp uit je verhaal dat dat niet altijd uitkomt. Misschien is het dus beter om even te bellen met de klantenservice. Dan kan je op een moment dat het jou uitkomt een afspraak maken. Mocht je toch willen dat ik dit voor je doe, zou je me dan willen laten weten wanneer het het beste uitkomt? Zowel het resetten van de Experiabox alsook de monteursafspraak. Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur.
Reputatie 7
Badge +30

Ik was een paar dagen afwezig en zie nu dat je nog niet gereageerd hebt. Laat je de installatiemonteur staan? Als ik nog iets voor je kan betekenen, nu of later, laat het dan gerust weten.Â