Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 19 november 2017
  • 38 reacties
  • 11030 keer bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Kies dan voor openDNS, zo maak je het Google wel heel makkelijk om jouw profiel verder aan te vullen.
Wjb dank voor de tip!
Hi WJB

Ik merk enige verbetering na veranderen van DNS naar openDNS. Maar valt toch weer weg. Intervallen zijn wat ruimer. Nu ruim 2 uur geleden nog weer. Keer daarvoor zat er meer dan 24 uur tussen.
Misschien toch NTU issues? Of experiabox.
WJB of iemand anders nog ideeen? 😄
Reputatie 7
WJB of iemand anders nog ideeen? 😄Ook voor jou geldt mijns inziens dat de NTU waarschijnlijk de boosdoener is.
Vervang de netwerkkabel tussen NTU en Experia Box nog een keer om die uit te kunnen sluiten.
Bij een volgende storing, haal alleen de NTU even van stroom af. Komt de Internet verbinding daarna vrijwel direct weer tot leven, zorg er dan voor dat KPN jouw NTU komt vervangen.
WJB, dankjewel voor de bevestiging. Ik ga Je suggesties uitvoeren.
Zal laten weten wat er uit komt.

Nogmaals bedankt !😀
WJB of iemand anders nog ideeen? 😄Ook voor jou geldt mijns inziens dat de NTU waarschijnlijk de boosdoener is.
Vervang de netwerkkabel tussen NTU en Experia Box nog een keer om die uit te kunnen sluiten.
Bij een volgende storing, haal alleen de NTU even van stroom af. Komt de Internet verbinding daarna vrijwel direct weer tot leven, zorg er dan voor dat KPN jouw NTU komt vervangen.
Vandaag komt een monteur. Verbinding bleef wegvallen. Kabel tussen NTU en experiabox vervangen. Nogsteeds wegvallende verbinding
Toen stroom van NTU eraf en erop verbinding kwam meteen weer.

Nogmaals dank voor je hulp
@wjb

De KPN monteur is geweest. Na veel wikken en wegen zijn we tot de conclusie gekomen dat het probleem niet in de NTU zat maar in de POP (Point of Presence) . De GBIC had een compatibiliteits probleem met de NTU door een bug in de software in deze specifieke combinatie alleen 😀

Even kijken of alles nu stabiel blijft maar denk het wel.
Hoe pas de die POP aan?
Die Pop zit in een soort verdeel kast centraal in de wijk bij jou in de buurt. Dat kan dus alleen door de KPN monteur gedaan worden.
Verbinding is tot nu toe sinds de aanpassing niet meee down geweest. ?
Oke, Thx!

Reageer