Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 19 november 2017
  • 38 reacties
  • 11402 keer bekeken

Heb het afgelopen jaar onwijs veel last gehad van wegvallend internet. Heel irritant als je midden in een netflix film of serie zit en internet valt weg. Ook wifi klapt eruit. Na een kleine 5 minuten doet alles het weer. Met beetje geluk kun je dan een uur kijken voordat het weer gebeurd. We hebben 4 KPN monteurs langs gehad in het afgelopen jaar. Alles is nu bekabeld aangesloten (behalve mobiele telefoons uiteraard) omdat de monteurs dachten dat het alleen een wifi probleem was. Heb denk ik zo'n 15 keer naar KPN gebeld en iedere keer weer gaan ze dezelfde testen en protocollen af die dus totaal niet werken bij ons. Is er iemand die die dit probleem kent en in vredesnaam wel weet wat we hier aan kunnen doen??? Wordt er gek van.
icon

Beste antwoord door wjb 20 november 2017, 08:50

Heb je een DSL aansluiting of een glasvezel aansluiting?
Als je een glasvezel aansluiting hebt, haal dan bij de volgende storing de NTU (glasvezelmodem) even van stroom af. Doet de Internet verbinding het daarna vrijwel direct weer?
Bekijk origineel

38 reacties

Oke, Thx!
Verbinding is tot nu toe sinds de aanpassing niet meee down geweest. ?
Die Pop zit in een soort verdeel kast centraal in de wijk bij jou in de buurt. Dat kan dus alleen door de KPN monteur gedaan worden.
Hoe pas de die POP aan?
@wjb

De KPN monteur is geweest. Na veel wikken en wegen zijn we tot de conclusie gekomen dat het probleem niet in de NTU zat maar in de POP (Point of Presence) . De GBIC had een compatibiliteits probleem met de NTU door een bug in de software in deze specifieke combinatie alleen 😀

Even kijken of alles nu stabiel blijft maar denk het wel.
Vandaag komt een monteur. Verbinding bleef wegvallen. Kabel tussen NTU en experiabox vervangen. Nogsteeds wegvallende verbinding
Toen stroom van NTU eraf en erop verbinding kwam meteen weer.

Nogmaals dank voor je hulp
WJB of iemand anders nog ideeen? 😄Ook voor jou geldt mijns inziens dat de NTU waarschijnlijk de boosdoener is.
Vervang de netwerkkabel tussen NTU en Experia Box nog een keer om die uit te kunnen sluiten.
Bij een volgende storing, haal alleen de NTU even van stroom af. Komt de Internet verbinding daarna vrijwel direct weer tot leven, zorg er dan voor dat KPN jouw NTU komt vervangen.
WJB, dankjewel voor de bevestiging. Ik ga Je suggesties uitvoeren.
Zal laten weten wat er uit komt.

Nogmaals bedankt !😀
Reputatie 7
WJB of iemand anders nog ideeen? 😄Ook voor jou geldt mijns inziens dat de NTU waarschijnlijk de boosdoener is.
Vervang de netwerkkabel tussen NTU en Experia Box nog een keer om die uit te kunnen sluiten.
Bij een volgende storing, haal alleen de NTU even van stroom af. Komt de Internet verbinding daarna vrijwel direct weer tot leven, zorg er dan voor dat KPN jouw NTU komt vervangen.
WJB of iemand anders nog ideeen? 😄
Hi WJB

Ik merk enige verbetering na veranderen van DNS naar openDNS. Maar valt toch weer weg. Intervallen zijn wat ruimer. Nu ruim 2 uur geleden nog weer. Keer daarvoor zat er meer dan 24 uur tussen.
Misschien toch NTU issues? Of experiabox.
Wjb dank voor de tip!
Reputatie 7
Kies dan voor openDNS, zo maak je het Google wel heel makkelijk om jouw profiel verder aan te vullen.
Heb primaire dns entry 192.168.2.254 verandert in 8.8.8.8 . Kijken wat dat doet
Thanks !
Ja in de wxperia box instellen.
Sindsdien heb ik altijd goed internet
Nicovb : bedoel je op de experiabox?
Wel goede verbinding in huis en tv doet het maar internetten lukt niet?
Oplossing:
In de modem de dns server van b.v google of een open dns die wel altijd bereikbaar is zetten. ipv die van kpn. En probleem is over.
Al zal KPN zeggen dat het daar niet aan kan liggen.

Succes
Wij hebben dus exact hetzelfde probleem. Snelste KPN glasvezel pakket 500/500. Wegvallend internet voor ongeveer 5 minuten meestal 1 of 2x per 24 uur. Heb nav dit forum en aanbeveling om NTU uit/aan te doen ook geconstateerd dat vrijwel direkt internet het weer doet.
Is het mogelijk dat iemand van KPN hier eens naar kan kijken?
Reputatie 7
Badge +22
@Justin_
Lijkt me prima afspraak. En hoe ga ik jou bereiken als de storing de aankomende weken weer voor gaat komen?
Door te reageren in dit topic. 🙂 Dan komt het helemaal goed!
@Justin_
Lijkt me prima afspraak. En hoe ga ik jou bereiken als de storing de aankomende weken weer voor gaat komen?

@wjb
Thnx voor je hulp in deze. Zoals je gelezen hebt zijn we een heel stuk verder gekomen.
Reputatie 7
Badge +22
Je cynisme kan ik me in dit geval goed voorstellen, hoor! Wjb is inderdaad geen medewerker van KPN, maar ik wel. 😉

Wat ik met je wil afspreken is het volgende: we kijken de situatie voor nu even aan. Mocht je nu, na het resetten van de NTU, toch weer problemen krijgen, laat me dat dan weten. In dat geval plan ik een monteur voor je in, met de instructie om jouw NTU te vervangen.
Reputatie 7
Dat er geen storing meer geweest is sinds het uit en weer aan zetten van de NTU is hoopvol maar geen oplossing.
Zodra de storing nog een keer optreedt laat dan de NTU vervangen.
@Justin_
Hallo Justin,

Nee dit is tot op heden nog niet gelukt. Ik heb afgelopen Maandagavond met een collega (ene Johnny)van het KPN Klantcontactcenter in Enschede aan de telefoon gehangen. Hij zou een servicemonteur voor mij in plannen. Helaas werkte zijn systeem op dat moment niet en zou hij mij gisterochtend terugbellen om de afspraak alsnog te maken. Er is niet teruggebeld....lekker dan.

Ik heb tot op heden het advies van wjb opgevolgd en dat is zo te merken een goede zet geweest. Sinds ik de NTU van de stroom heb afgehaald (tijdens de zoveelste storing) is er geen storing meer geweest.
Logischerwijs ben ik nog wat scpetisch gezien het feit we al bijna een jaar last van deze storingen hebben. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn om na meer dan 20 belletjes, 4 KPN monteurs, ruim 20 testprotocollen e.d. nu eindelijk te oorzaak te hebben gevonden.

Het enige probleem is dat ik nu niet goed weet waar we goed aan doen.
Moeten we de NTU laten vervangen? (met de kans dat de storingen op een of andere vage wijze terugkomen) of de huidige NTU laten zitten? (en dan het hele traject opnieuw in in de hoop wel een KPN medewerker te vinden die ons vooruit wil helpen.)

Excuus als ik wat cynisch overkom maar je zult begrijpen na het traject wat we hebben afgelegd mijn vertrouwn in KPN lichtelijk gedaald is. Helemaal als je nagaat dat wjb (geen KPN medewerker bij mijn weten) in de 1e reactie al direct het probleem naar voren krijgt.

Hoor graag van je. (Evengoed bij voorbaat al dank voor je reactie)
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Smurfoo, welkom op het forum! Balen dat je internet regelmatig wegvalt. Ik verwacht inderdaad dat wjb de vinger op de zere plek legt: er is iets met de NTU.

Heb je telefonisch een afspraak kunnen maken met 1 van onze monteurs?
@wjb
Top...ik hang al aan de lijn met KPN as we speak.

Reageer