Vraag

internet valt telkens weg

• 4 december 2017
  • 9 reacties
  • 617 keer bekeken

Reputatie 1
dag forum.
Ik ben zowel draadloos (laptop) alsook met een ethernetkaart (pc) verbonden met mijn experiabox v10.
Om de tien minuten valt mijn internet weg.
De netwerk adapter en ook wifi adapter geeft aan dat hij goed verbonden is, maar hij kan de dns server niet vinden
Een reset van de experiabox helpt niet en ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkt niet.
Wat wel werkt is een paar minuten wachten, dan word de verbinding zowel met ethernetkaart alsook met wifi weer automatisch in orde gemaakt. Wat ook werkt is mijn apparaat uitschakelen en dan weer inschakkelen.
Wat is er aan de hand als alles goed is aangesloten, alles werkt volgens de controles, maar dat de dns server niet gevonden kan worden, en wat kan ik er aan doen om niet telkens van internet verbroken te worden.
Te weten, mijn telefoon en tv werkt gewoon goed.
te weten, De experiabox geeft als hij de dns server niet kan vinden, geen verkleuring van lampjes aan

mvg johan

9 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Jammer dat te horen, Johan :(

Dan gaan we verder kijken. Je gaf al aan dat je het wegvallen ervaart via kabel en wifi. Zou je toch eens willen testen of je PC deze problemen ook heeft als je hem rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aansluit? Zo kunnen we uitsluiten dat de adapters toch de oorzaak zijn/invloed hebben.
Reputatie 1
probleem niet opgelost.
in de eerste instantie leek het probleem opgelost, doch nu ik wat vaker op internet zit, blijft het probleem structureel aanwezig. ook het uitzetten van ipv6 heeft het probleem niet opgelost. ik blijf continu wegvallen en continu de melding ""kan dns server niet vinden ".
het enige wat werkt is de modem die verbonden is met de expiabox en geen problemen aangeeft uitzetten en dan weer verbinding te maken. met een beetje geluk kan ik dan weer een poosje op internet zonder de melding ""kan dns server niet vinden ". op internet betekend soms vijf minuten soms een uurtje. vaststaat dat het probleem blijft spelen en nog niet is opgelost
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen dat het op deze manier weer goed werkt, Johan!
Reputatie 1
dag erik
je oplossing om op de experiabox de ipv6 uit te zetten (en dan de experiabox opnieuw opstarten) lijkt te werken.
sinds deze aanpassing heb ik tot heden geen onderbrekingen meer in mijn verbinding
ik ben niet erg actief bezig geweest op internet, maar gezien de tijd dat ik op internet heb gezeten, had ik er reeds vaak uitgelegen met ipv6 ingeschakeld, en nu zonder ipv6.
bij mij heeft tot heden het uitschakelen van ipv6 op de experiabox en hem dan herstarten zodat het actief word tot heden tot succes geleid en hen ik niet meer de meldingen gekregen dat mijn dns server onbereikbaar was.
bedankt vooralsnog voor uw hulp
Reputatie 7
Badge +27
Ben benieuwd, Johan. Ik wacht je volgende reactie af 🙂
Reputatie 1
aanvulling; na overleg kpn helper:
ipv6 uitgezet op experiabox
volgens advies experiabox opnieuw opgestart
voorgeen had ik wel ipv6 toegang; nu geeft hij op tetspagina aan http://ipv6-test.com/; geen ipv6 toegang.
even afwachten of dit gaat werken
bij wel of geen succes volgt reactie
Reputatie 1
aanvulling; probleem nog niet opgelost; dit is wat ik reeds heb gedaan en mijn situatie
nieuwbouwhuis (dus aan de electra ligt het niet)
experiabox v10; jaar oud
er staan maximaal 2 apparaten gelijk met experiabox verbonden
computer minder dan jaar oud; windows 10
devolo adapter; kpn orgineel
eternetkabel max twee meter; tussen pc en devolo adapter
experiabox terug naar de fabrieksinstellingen gezet
kan dns server niet vinden bij zowel kpn als later het alternatieve dns server van google
verbinding loopt regelmatig goed; doch ""kan dns server niet vinden "; gebeurd ook soms om de vijf minuten
uit forum ben ik niet de enige
weet iemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Johan, welkom terug! Vervelend dat het steeds wegvalt! Daar zit je niet op te wachten natuurlijk. Op het eerste gezicht ziet het er hier allemaal prima uit. Wel heb ik een aantal vragen voor je, die stel ik in een privébericht , wil je daarop reageren? Dan help ik je verder.
Reputatie 1
aanvulling. op mijn tv zie ik wel dat het beeld soms wegvalt en een ronddraaiend oog op de tv verschijnt. (net sls je bij youtube zit en een film is bezig met laden). na een minuut valt dat draaiende ding weg en heb ik weer tv

Reageer