Beantwoord

Internet valt uit (vooral bij het downloaden)

  • 24 June 2021
  • 41 reacties
  • 643 keer bekeken

Goedendag, 

 

We hebben sinds kort internet en Tv van Kpn, alleen valt het internet regelmatig uit.

Dit lijkt vooral te komen wanneer ik grote bestanden downloaden bijv bij Battle.net en Rockstar launcher.

 

Als ik dan naar de modem loop zie ik dat het lampje van internet knipper en later ook de wifi.

Als het internet weg valt, zie ik dat ook op mijn taakbalk (rechts)

Meestal pakt de modem zichzelf weer op en werkt het weer een poosje.

Tv werkt dan ook niet opt moment van uitvallen

 

We hebben Kpn box 12

 

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Stapp 4 July 2021, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?

1 pc en 1 tv bedraad, opwifi wat telefoons en een laptop

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Heb je ergens een switch of Wi-Fi versterker staan?

Gewoon koper, geen glasvezel. voor de rest zit er nergens een versterker of ver deler

Badge +19

 Welke snelheid haal je als je bekabeld meet?

 PING ms

8

 DOWNLOAD Mbps

28.00

 UPLOAD Mbps

3.45

 

Met battle.net bijvoorbeeld download ik max met 3.5 Mbps

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ idm een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat je gewoon een prutverbinding hebt. En dat er niet veel aan te doen is.

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

30 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

 

Of is een screenshot noodzakelijk?

Badge +19

Nee hoor dit is voldoende.  De snelheid is niet super natuurlijk maar je zou daarmee gewoon grote bestanden kunnen downloaden.  En voor de tv wordt bandbreedte gereserveerd dus die zou het altijd moeten blijven doen. Ik denk toch dat je het bij de pc moet zoeken. Iets softwarematigs. Heb je nog een andere pc waar je mee kan testen?

Bedankt voor je reactie, het kan dus ook aan de pc liggen als het lampje van internet knippert op het modem bij uitval ?

 

Heb nog een pc staan, ik zal het daar mee ook proberen.

Hoi @Stapp . Welkom op het forum.

Zo te lezen is er al het een en ander besproken. Ik wil zelf graag jouw lijn doormeten om te kijken of die wel stabiel is. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?

@Erwin_ gedaan ;)

Reputatie 5
Badge +4

Ik denk toch dat je het bij de pc moet zoeken. Iets softwarematigs.

Als de tv ook niet werkt als de verbinding wegvalt, lijkt het me niet in de pc te zitten.

@Stapp . Ik zie een hoop verbrekingen maar na de 23e lijkt de lijn plotseling weer stabiel. Komt dit omdat jij na deze datum geen grote downloads meer hebt gedaan?

Klopt na de 23ste heb ik niet veel meer  gedownload enkeleen updatetje van 200mb denk ik en gewoon wat internetten.

Hoe ziet jouw aansluitpunt (het zogenaamde is/ra punt) er uit? En is de box12 daar rechtstreeks mee verbonden? (hoe lang is het kabeltje dat tussen is/ra en box12 zit?)

Je mag desnoods wel een foto toevoegen.

Hierbij de foto, de laatste afbeelding waar de kabel het huis binnen komt ziet er niet heel goed uit

 

‘Mooie’ ouwe lasdop en een behoorlijke kink in de kabel. Het hoeft niets te betekenen maar ik word er niet direct vrolijk van.

@NHendriks : Wat denk jij? Gezien de symptomen lijkt het mij zeker de moeite waard om hier een monteur naar te laten kijken. @Stapp : Kan ik jou vandaag bellen?

(ik werk tot 15:00)

Ja hoor geen probleem

Ik krijg geen contact met je vrouw, @Stapp . Wanneer ben jij zelf thuis? 

(mocht ik het nummer niet goed hebben, kun je die ook in je profiel zetten en mij een seintje geven?)

Profiel aan gepast staat bij opmerkingen 

Gelukt! De monteur staat voor morgen geboekt. Ik lees graag hoe het afloopt!

Bedankt! Je hoort van mij!