internet valt vaak weg in middag en avond

  • 16 November 2019
  • 6 reacties
  • 260 keer bekeken

Badge

Sinds ongeveer een week geleden valt mijn netwerk steeds uit. Ik had gehoord dat er in mijn wijk glasvezelkabels werden aangelegd, maar ik zie daar niks van op de website staan als ik mijn postcode check.

 

En ik weet niet of dit er iets te maken mee heeft maar mijn frequentie gaat steeds van 2,4hz naar 5


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Karimhalaf, Goed dat je je vraag hier stelt op ons Forum!

Als ik het goed begrijp valt je internetverbinding regelmatig weg. Betekent dit dat je netwerknaam (SSID) ook verdwijnt of blijft deze wél zichtbaar en moet je opnieuw verbinden. 
Als je je gegevens aanvult in je profiel kan ik meekijken wat er aan de hand is. Zou je een seintje kunnen geven als dit is gebeurt? 

Trouwens, gebeurt het wisselen van 2.4 GHz naar 5 GHz naarmate je dichterbij de Experiabox komt? Dan is dit logisch 5 GHz heeft meer internet snelheid maar een korter bereik. 2.4 GHz heeft een lagere internet snelheid maar een groter bereik. 

Hopelijk spreken we elkaar snel weer.

Badge

Nee de wifi naam blijft staan maar geeft een kruisje aan op mijn telefoon en de frequentie veranderd niet naar mate de afstand dat ik van de modem vandaan ben

Reputatie 7
Badge +17

@Karimhalaf Bedankt voor je reactie. Ik zou graag even met je meekijken. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Ik weet 't al ik had gezien in mn straat dat ze bezig waren met glasvezel

Reputatie 7
Badge +17

@Karimhalaf  Bedankt voor het invullen van je profiel, heb je het modem al gereset, ik zie namelijk geen problemen in het netwerk. 

Een (harde) reset lost vaak dit probleem op. 
Op de postcode check zie ik dat er geen glasvezel is aangelegd wat invloed heeft op jou specifieke verbinding. 
Het kan natuurlijk zijn dat het in jou omgeving wel is gebeurt, maar niet op de wijkverdeler die voor jou van toepassing is. 

Reputatie 7
Badge +17

@Karimhalaf 
Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer