Vraag

Internet valt vaak weg. Tv blijft werken

  • 21 January 2019
  • 22 reacties
  • 713 keer bekeken

Jaren KPN internet gehad op de analoge lijn nooit problemen gehad. Nu naar nieuwbouw met glasvezel en nu valt steeds frequenter het internet weg. Soms kort soms wat langer. Herstarten van het modem en of totale reset hiervan helpt niets. Nu las ik of ntu NFu kastjes welke storingen zouden geven.
Ik vraag me af hoe dit probleem definitief op te lossen.

22 reacties

Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je nu in gebruik?
Experia v10

Reputatie 7
Gelukkig ... nog een echte V10 en geen V10A. ;)
Haal bij de eerstvolgende storing eventjes de stroom van de NTU af en doe helemaal niets met de Experia Box. Komt Internet dan weer op?
Ik ga er de eerst volgende storing mee aan de slag, zal ws morgen wel zijn 💪
het herstarten helpt tijdelijk , hierna loopt t internet weer trager en valt wel
Reputatie 7
Ik neem aan dat er iemand van KPN meeleest en binnenkort zal reageren om je verder te helpen.
daar ga ik wel vanuit, anders moet ik de telefoon gaan hanteren .. maar kpn kennende zal het goed komen
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Advo Dat is natuurlijk niet zoals het moet zijn. Dank alvast voor het plaatsen van de foto's. Wat ik me nu afvraag: met welke kleur branden de diverse lampjes als zo'n storing optreedt? En het speelt dus alleen bij internetgebruik: de tv blijft altijd actief? Kun je me vertellen of je gebruik maakt van een bekabelde verbinding? Of heb je het één en ander draadloos aangesloten?

Zou je ook jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Advo Ik zie dat je je gegevens hebt ingevuld, dus ik kan het één en ander gaan nakijken. Kun je de situatie nog wel even toelichten, door antwoord te geven op de vragen die ik je stelde? Dat helpt mij verder bij het zoeken. Ik hoor graag van je!
Dag Bas,

Dat klopt.

ik zie geen verandering van lichtjes tijdens de storing. wifi bereik blijft overal het zelfde alleen stokt het signaal lijkt wel
Reputatie 7
Badge +20
Dag Advo. Internet valt dus weg, het ontvangst van de tv blijft echter goed. De lichtjes op je Experia Box veranderen niet van kleur en je gebruikt internet via wifi. Klopt dit? Ik heb echt een duidelijke omschrijving van de situatie nodig, om te kunnen bepalen wat er aan de hand kan zijn.
Reputatie 7
En antwoorden op de vragen die gesteld zijn.
Dag https:///members/advo-340160 Dat is natuurlijk niet zoals het moet zijn. Dank alvast voor het plaatsen van de foto's. Wat ik me nu afvraag: met welke kleur branden de diverse lampjes als zo'n storing optreedt? groene kleur , alle lampjes branden . En het speelt dus alleen bij internetgebruik: de tv blijft altijd actief? de tv blijft gewoon actief, storing treedt ook op zonder tv gebruik. Kun je me vertellen of je gebruik maakt van een bekabelde verbinding? Of heb je het één en ander draadloos aangesloten? tv is bekabeld door kpn aangelegd. er is een bedrade verbinding van modem naar kpn wifi repeater/accespoint aangelegd. internet wordt in het gehele huis draadloos gebruikt.

Zou je ook jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Yes. Dat had ik nodig. Het probleem lijkt dus betrekking te hebben op je wifi: de lampjes branden zoals het moet en met het tv-kijken merk je niks. Om het helemaal zeker te weten kun je het testen, door bijvoorbeeld een laptop bekabeld te gebruiken. Als die verbinding dan stabiel blijft is het duidelijk.

Je wifi kun je optimaliseren door onze wifi tuner te draaien. Deze tool meet je signaal, doet enkele aanpassingen en je krijgt een helder advies over vervolgstappen. Zou je deze eens willen proberen?
die heb ik al eens gedraaid. het wifi signaal blijft volledig aanwezig maximale sterkte en toch is er geen internet
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk. Je geeft aan dat je een kpn wifi repeater/accespoint hebt aangesloten. Welk apparaat is dit? En zou je deze eens uit je opstelling willen verwijderen en kijken of het dan wel werkt?
Het apparaat dat door KPN wordt geleverd. Maar uitzetten heeft geen invloed. Het WiFi signaal blijft gewoon volledig maximaal alleen geen internet. Dit gebeurt ook op de andere etages. Mi gaat er iets mis met het internetsignaal en niet de WiFi sterkte
Reputatie 7
Badge +20
Ik snap je afweging, maar ik denk dat je signaal prima in orde is: alle lampjes branden groen en ik zie niets raars op je lijn. Daarom zou ik je toch echt willen vragen om dit apparaat er volledig tussenuit te halen.
Ik ga er morgen weer mee aan de slag, je hoort van me.
Het blijft gewoon een groot drama. Zelf zonder de repeaters moet de v10 om de 4 dagen geworden gereset. Daarna werkt alles gewoon weer helemaal naar behoren. Voor 4 dagen dan. Glasvezel kastje resetten heeft totaal geen invloed. Alle lampjes branden overal en daar waar het hoort. Maar geen internet of heel traag 65 en hoed werkend internet. Ik denk echt dat de v10 gewoon op is
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Advo Wat jammer dat het nog steeds niet soepel loopt. Ik zie dat je vanochtend ook contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Ik kan zien dat de collega met wie je hebt gesproken de Experia Box heeft omgeruild voor een ander exemplaar. Het kan uiteraard zo zijn dat er iets met je Experia Box aan de hand was en dat het nu is opgelost door je van een nieuwe te voorzien. Dat zou mooi zijn. Ik zou het alleen erg zonde vinden als er toch iets anders speelt en dat de problemen blijven bestaan.

Vandaar dat ik doorvroeg en nu uit nieuwsgierigheid doorvraag: voordat ik kan concluderen dat een Experia Box defect is wil ik al het andere hebben uitgesloten. Je hebt de repeater er dus tussenuit gehaald. Merkte je verschil, buiten dat het na 4 dagen weer mis ging? Ging dit nu specifiek om wifi? Heb je het ook bekabeld getest? Je hebt net glasvezelkastje gereset, maar heb je de Experia Box zelf ook gereset en teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Ik hoop van harte dat het nu probleem nu is opgelost. Laat het gerust weten als je nog ergens tegenaan loopt.
Beste Bart ,

dank voor je reactie. Dat klopt er is nu een ruiling gaande ik hoop en ga er vanuit dat dit de oplossing gaat bieden. Problemen lopen al langer en zijn na de verhuizing van koper naar glasvezel juist slechter geworden.
Het modem is meermaals teruggezet. T probleem blijft. Ik las soort gelijke problemen (elke 3-4 dagen herstarten van bet modem waarna weer goed internet) welke verholpen zijn na aanschaf nieuw modem.
ik waardeer je nieuwsgierigheid.
Repeaters zijn uit geZet, gehaald. Opnieuw ingesteld alle varianten zijn de Revu gepasseerd.

Nu 2 accespoints Mbv de repeaters dat werkt prima.
Printer alles werkt dan weer naar behoren in een tijdvak van 3-4 dagen waarna modem herstart moet worden en alles weer naar behoren werkt.

Vandaar Mn bel-actie.

Ik hoop met je mee en dank je voor je beantwoording .... Ik hou je op de hoogte.

Groet,

ad

Reageer