Beantwoord

Internet valt vaak weg - TV werkt niet

  • 28 June 2019
  • 2 reacties
  • 63 keer bekeken

Hallo;
Mijn internet werkt als ik verbinding heb top - dan haal ik een snelheid van bijna 100mb. Echt gebeurt het vaak dat wanneer ik bijvoorbeeld tijdens het Netflixen of internetten m'n telefoon open (die ook op wifi is) of m'n laptop - dat de verbinding dan wegvalt voor een minuut of 2. Dit gebeurt dagelijks. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

Daarnaast werkt de televisie niet meer van het een op het andere moment. Hij doet het zo'n 1 a 2 seconden en dan bevriest het beeld. Hij heeft het hiervoor ruim een jaar goed gedaan.

Ik heb een Experia box v10 - en de kpn tv box is aangesloten via het stroomnetwerk op zo'n ontvanger voor de verbinding. Daartussen zit een wifiversterker zodat ik ook een kabel heb lopen naar de Apple TV en de Playstation - deze worden uiteraard niet tegelijk gebruikt.

Ik hoop graag op jullie input want ik ben een beetje ten einde raad.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 June 2019, 19:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @NLjelle, welkom! Heel irritant, lijkt me dat.. Als je internet, wat je in je eerste zin benoemt, is dat dan ook via wifi of bekabeld? Zie je op het moment dat internet en tv wegvallen ook iets gebeuren op de Experiabox qua lampjes? Valt de tv gelijk uit met het internet of staat dat los van elkaar?

Wil je, in eerste instantie als test, de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld aansluiten op de V10? Dat heeft altijd de voorkeur. Je kunt sowieso eens proberen om de draadloze verbindingsset opnieuw te koppelen of op een ander stopcontact te plaatsen. Ook ben ik benieuwd of deze problemen zich ook voordoen als je de wifiversterker er tussenuit haalt. Een beetje stap voor stap uitsluiten aan welke apparaten het ligt, zeg maar. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, kunnen we nog iets voor je betekenen?