Beantwoord

Internet valt veel weg

  • 1 September 2019
  • 5 reacties
  • 236 keer bekeken

Hallo,

Mijn internet valt sinds een maand of twee/drie constant weg. Wij hebben in oktober de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN en de eerste maanden werkte het perfect. De snelheden klopten, het internet was stabiel en viel praktisch nooit weg.

Sinds kort valt het internet bijna dagelijks, soms meerdere keren per dag, weg. Ik moet dan onze Experia V10a uit zetten, stroom er af en daarna weer aan zetten. Meestal werkt het internet dan direct weer. Heel sporadisch moet ik de glasvezelbox even 30 seconden van de stroom afhalen om het weer werkend te krijgen. Een reset op de V10a heeft hier niet bij geholpen.

Wij halen onze internetsnelheden op glasvezel (500/500) nog steeds, dat functioneert dus naar behoren. Het is alleen heel erg instabiel op het moment.

Ik gebruik voor mijn PC een LAN kabel, vanaf de V10a gaat er dus een kabel naar een Netgear R7000 router waar mijn PC op aangesloten zit. De Netgear R7000 heb ik sinds aanschaf (2-3 jaar oud) nog nóóit een reset hoeven geven. Voor de duidelijkheid, de WiFi valt ook weg.

Het internet valt extra snel weg als ik een download aan zet. Of dit een Torrent is of bijvoorbeeld Steamclient dat maakt niet uit. Soms als ik KPN interactieve TV aan heb in combinatie met een tweede stream (Twitch) dan valt het ook weg.

Heeft iemand een STRUCTURELE oplossing? Ik heb de KPN klantenservice kort geleden telefonisch gesproken en zij gaven aan dat het een bekend probleem is bij de V10a en dat vervangen van de box geen nut zou hebben. Nou begrijp ik dat, maar is het op dit moment onacceptabel hoe vaak mijn internet weg valt. Ik ben bij Ziggo weg gegaan omdat zij mij geen stabiel internet konden bieden, daar was ik bij KPN mega tevreden over maar de laatste tijd valt dit dus tegen. Een reset van tijd tot tijd hoort er misschien bij, maar dagelijks of meermaals per dag wordt mij te gek.

Ik zie graag de ideeën (en de oplossing) tegemoet!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 September 2019, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @CalvinD93 . Welkom op het forum.
Bijzonder vervelend dat je deze hinderlijke storing ervaart. Als ik je verhaal goed lees ben je iemand die véél uit de verbinding wil halen. Dat is uiteraard je goed recht en wij bieden die 500/500 niet voor niets. Ik snap dat het probleem erger wordt als er een torrentclient in het spel is? Gebeurt het trouwens als de verbinding volledig benut wordt? Of ook als er niet actief gedownload wordt?
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Uiteraard wil ik graag analyseren of de verbinding in orde is. Heb jij misschien ook een eigen router? Aangezien je glasvezel hebt is het (betrekkelijk) eenvoudig om de experiabox, tijdelijk, buiten spel te zetten. Het zou een mooie gelegenheid zijn om te kijken of het probleem door de experiabox veroorzaakt wordt.
Hallo @Erwin_ , bedankt voor de reactie.

Het gebeurd voornamelijk met downloaden. Maar ook wel eens met (twee tegelijk) streams bekijken. Dus het internet wordt dan inderdaad goed benut.

Ik heb een eigen router, die zou ik kunnen aansluiten en dan het probleem proberen na te bootsen door downloads en streams actief te zetten. Hier heb ik echter op zijn vroegst morgenavond tijd voor. Ik zal dit uitvoeren en de bevindingen hier plaatsen. Hoe zou ik deze router dan precies moeten aansluiten? Kan ik de Experia V10a gewoon loskoppelen en vervangen of moet ik het anders aansluiten?
@wjb heeft hier een aantal nuttige topics over geschreven: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Het kan wat ingewikkelder worden als je diensten als itv en telefonie ook werkend wil krijgen. Voor internet is het (gelukkig) niet heel ingewikkeld.
Wat voor soort router heb je liggen?
Ik zal er morgen even naar kijken @Erwin_ . Ik heb een Netgear R7000 liggen, deze functioneert momenteel als een switch en zendt een wifi signaal uit op de boven verdieping.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het weten!