Mijn internet valt sinds een maand of twee/drie constant weg. Wij hebben in oktober de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN en de eerste maanden werkte het perfect. De snelheden klopten, het internet was stabiel en viel praktisch nooit weg.
Sinds kort valt het internet bijna dagelijks, soms meerdere keren per dag, weg. Ik moet dan onze Experia V10a uit zetten, stroom er af en daarna weer aan zetten. Meestal werkt het internet dan direct weer. Heel sporadisch moet ik de glasvezelbox even 30 seconden van de stroom afhalen om het weer werkend te krijgen. Een reset op de V10a heeft hier niet bij geholpen.
Wij halen onze internetsnelheden op glasvezel (500/500) nog steeds, dat functioneert dus naar behoren. Het is alleen heel erg instabiel op het moment.
Ik gebruik voor mijn PC een LAN kabel, vanaf de V10a gaat er dus een kabel naar een Netgear R7000 router waar mijn PC op aangesloten zit. De Netgear R7000 heb ik sinds aanschaf (2-3 jaar oud) nog nóóit een reset hoeven geven. Voor de duidelijkheid, de WiFi valt ook weg.
Het internet valt extra snel weg als ik een download aan zet. Of dit een Torrent is of bijvoorbeeld Steamclient dat maakt niet uit. Soms als ik KPN interactieve TV aan heb in combinatie met een tweede stream (Twitch) dan valt het ook weg.
Heeft iemand een STRUCTURELE oplossing? Ik heb de KPN klantenservice kort geleden telefonisch gesproken en zij gaven aan dat het een bekend probleem is bij de V10a en dat vervangen van de box geen nut zou hebben. Nou begrijp ik dat, maar is het op dit moment onacceptabel hoe vaak mijn internet weg valt. Ik ben bij Ziggo weg gegaan omdat zij mij geen stabiel internet konden bieden, daar was ik bij KPN mega tevreden over maar de laatste tijd valt dit dus tegen. Een reset van tijd tot tijd hoort er misschien bij, maar dagelijks of meermaals per dag wordt mij te gek.
Ik zie graag de ideeën (en de oplossing) tegemoet!
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel