Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Internet valt weg

Reputatie 3
Badge
Ik heb een nieuwe computer ( HP - Pavilion TS 11 ) gekocht, maar de internet verbinding valt steeds weg.
Als ik op probleem oplossing druk, wordt de adapter bijgesteld. ( dat gebeurt telkens weer )
Daarna werkt het ongeveer vijf minuten goed en dan is het weer mis.
Ook wanneer ik het apparaat 's morgens start, is er nooit verbinding.

Mijn andere computer ( HP _ Elitebook ) die er naast staat ) heeft van dit alles geen last.
Wat is hier het probleem en wie helpt ?
Peter

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hallo Peter, begrijp ik goed dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsadapter? Heb je de verbinding ook al eens getest met de WiFi verbinding of met een bekabelde aansluiting?
Reputatie 3
Badge
Hallo Marina
De adapter zit in het modem en in het stopcontact.
Is dat een draadloze verbindingsadapter ?
Ik geloof dat het een alledaags systeem is; niets bijzonders.
Misschien kun je dat testen wat nader uitleggen
Peter.
Reputatie 7
Badge +13
In deze link kun je zien en lezen wat een draadloze verbindingsadapter is. Met het testen bedoel ik of je jouw HP Computer wel kunt verbinden met de WiFi(draadloze verbinding) en/of met een kabel die je direct aansluit vanaf de computer op je Experiabox. Ik ben benieuwd of je dan wel verbinding krijgt.
Reputatie 3
Badge
Hallo Marina

Ik heb de adapter maar verwijderd, want niets hielp. Heb de ralink wifi adapter toen weer m.b.v de ethernetkabel gedownload ( om jouw vraag te beantwoorden; dat ging probleemloos ) en nu is het maar afwachten of dat werkt.

Groeten
Peter.
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen Peter, goed om te lezen dat het met de ethernetkabel probleemloos werkt. Ik begrijp dat je hiermee de ralink wifi adapter weer hebt gedownload. Ik ben hier niet bekend mee. Je gebruik geen DVS (draadloze verbindingsadapter) van KPN zelf?
Reputatie 3
Badge
Hallo Marina

Nou, dat met die reinstallatie bleek niet te werken. Toen alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en het resultaat daarvan weet ik nog niet. ( lijkt goed )

Wat die adapter betreft; die was geinstalleerd. Het is een refurbished apparaat. ( nog geen jaar oud.)
Die hoef je toch niet zelf te installeren ?

Peter.
Reputatie 7
Badge +13
Hopelijk blijft het stabiel nu je de fabrieksinstellingen hebt teruggezet. We wachten het af 🙂 Ik durf niet te zeggen of je het zelf moet installeren, het is mij nog niet duidelijk welk merk en type DVS adapter je in gebruik hebt. Ik ben niet bekend met een ralink wifi adapter. Als je gebruik maakt van deze adapters heb je vast een bepaalde versie in gebruik en kunnen we opzoek gaan naar de instellingen hiervan.
Reputatie 3
Badge
Hallo Marina

Alle verbindingsproblemen lijken nu wel opgelost. Leve de fabrieksinstellingen.

Groeten
Peter
Reputatie 7
Badge +13
Erg fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Als je toch weer problemen ervaart of je hebt nog andere vragen, dan zien we je graag weer terug op het forum!
Reputatie 3
Badge
Nee, Marina, niet opgelost. Ik was te voorbarig.

Om jouw mail te kunnen lezen heb ik de probleemoplossing moeten inschakelen om weer verbinding te krijgen. Dan krijg ik de mededeling dat er veranderingen aan mijn systeem zijn aangebracht ( welke weet ik niet ) en een half uur later is het weer mis.
IK ging vanmorgen even boodschappen doen ( er was verbinding ) kwam een half uur later thuis en het was mis.
Terwijl ik dus helemaal niets doe wordt de verbinding verbroken.

Peter.
Reputatie 7
Badge +13
Nee 😞 wat balen! De verbinding verbreekt nog steeds alleen op de nieuwe computer? Welke merk/versie adapter heb je in gebruik? Ik had het al vaker gevraagd, maar tot nu toe geen antwoord hier op gehad. Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik in mijn systeem kijken of ik nog opvallende dingen tegen kom.
Reputatie 3
Badge
Hallo Marina

Ik heb één en ander aangevuld.

Het type adapter ( ik hoop dat je dat deel dat in het stopcontact steekt bedoelt ) is ( geen merknaam ) RDA 024120020-CA. Ik geloof dat het type 1200 is (1 ledje ).

En natuurlijk 'made in China'.

Dit is aangelegd door een KPN monteur en nog origineel. Niets aan veranderd.
Wel wordt er op de KPN website gesproken over een adapter setje. Ik heb alleen maar dat ene ding in het stopcontact.

Peter.

p.s word je niet kotsmisselijk van me ?
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen Peter,

Nee zeker niet, ik vind het juist heel vervelend voor je dat het nog steeds niet is opgelost. Geen zorgen 😉 DVS type RDA 024120020-CA zegt mij niets. DVS 1200 wel. Als je deze adapter gebruikt, zou je dan de stappen oplossen storing met de draadloze verbindingsset 1200 willen doornemen?
Reputatie 4
Badge +6
volgens mij is het een wifi probleem
en heeft dit niks met de draadloze verbinding set te maken (stekker dingen dat internet via lichtnet gaat)
laptop elitebook heeft geen probleem met wifi
ik zie dan ook het probleem in de andere laptop

probeer is op hp de laatste wifi drivers te downloaden voor jou interne wifi kaart (ook adapter genoemd)
hier willen nog wel eens problemen mee zijn

ik snap dus niet echt waarom de verbinding set hier genoemd word

als jij even de gegevens van jou nieuwe hp stuurt kan ik ook wel even de drivers voor je op zoeken en hier een link plaatsen of gegevens van mini pci-e kaart (adapter)
mocht je dit willen
Reputatie 3
Badge
Hallo Marina

Ik weet niet hoe, maar het lijkt erop dat het probleem zichzelf heeft opgelost.
Ik heb even afgewacht om zeker te zijn, maar nu heeft mijn apparaat, wanneer ik het start, geen enkel probleem het netwerk te vinden en de verbinding te behouden.

Ik heb, voor zover ik mij kan herinneren niets gedaan, maar het werkt weer.

Bedankt voor jouw hulp.

Peter.
Reputatie 4
Badge +6
even een vraag wat bedoel je met netwerk
het thuisnetwerk of problemen met het wifi verbinding zodat je niet op het internet kan
Reputatie 3
Badge
O.K
Wifi
Het wereld netwerk, zeg maar.
Reputatie 4
Badge +6
oke ik ondervind zelf in het thuisnetwerk mijn mappen niet goed werken sinds die windows 10 1803 update
bij jou is het een verbinding probleem
al naar nieuwe drivers gekeken voor je wifi kaart
Reputatie 3
Badge
Ik geloof dat ik alles goed heb bijgewerkt. Dank zij HP support assistent.

Maar ik heb een HP Pavilion 11 en (voor de volledigheid maar hiermee bestond het probleem niet ) een HP elitebook 8440p.
Peter.

p.s ziet Marina dit ook ?
p.s 2 waar vind ik die Wifi drivers in apparaat beheer; ik kon het niet vinden.

Reageer