Beantwoord

Internet valt weg en beeld freezes

  • 6 January 2020
  • 35 reacties
  • 520 keer bekeken

Hallo, vandaag is mijn internetverbinding 2x weggevallen: internet lampje op Experia box V8 brand rood.

2x verholpen door spanning uit te schakelen en na 10 sec. weer inschakelen: internet werkt dan weer.

Geen storing in mijn postcode.

Heb sinds vorige week ook tv van KPN icm nieuwste 4K ontvanger (VIP5202) en internet snelheid verhoogd naar 100MB/s

Mijn tv is een LG Oled welke geen 4K is: ik merk dat er regelmatig beeld freezes zijn. (beeld stopt heel even, geluid loopt gewoon door)

ontvanger is rechtstreeks aangesloten op Experia Box V8

Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Nadia 15 January 2020, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Badge +19

De vraag is natuurlijk is het modem kapot of is er ergens een probleem met de kabel. Probeer deze tool eens.https://www.kpn.com/service/internet/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Hoi, deze had ik al geprobeerd en nu nogmaals gedaan: geen problemen vastgesteld

Had voordat ik tv van KPN had nooit problemen met Internet: nu dus al 2x vandaag.

Verder probleem met tv ontvanger en beeld freezes welke erg irritant zijn.

Badge +19

Da's toch raar he. Dat rode lampje is niet goed natuurlijk. Werkt internet wel goed?

Als modem gereset is wel weer. Heb overigens glasvezel

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje al een paar minuten van de stroom gehaald?

Nee wel 30 seconden en dat is lang genoeg.

10 min is een beetje overdreven denk je niet ?

Badge +19

Die 10 minuten heb je niet van mij haha. Ik denk je alles wel gedaan hebt. Wacht op een medewerker. Die pakt jouw topic vandaag uiterlijk morgen op. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Of bel de klantenservice 0800-0402 gratis maar kost je bergen tijd.

Gisteren geen probleem gehad met uitvallen internet.

Wel nog steeds op bijna alle zenders beeld freezes: het beeld blijft dan 1 ms stilstaan waarbij het geluid wel gewoon doorloopt. Deze freezes komen ongeveer 1x per minuut. 

Hopelijk dat er snel een medewerker dit topic opneemt…..

Reputatie 6
Badge +9

Dag @PeterMar. Van harte welkom hier en goed dat je dit meldt. Bij het doormeten van je verbinding zie ik inderdaad dat je verbinding gisteren twee keer is verbroken. Verder zie ik geen verbrekingen, dus het lijkt me goed om een aantal zaken uit te sluiten. Ik lees dat je de Experia Box en het glasvezelmodem beide al eens hebt herstart. Ik wil je vragen om ook eens je tv-ontvanger los te koppelen, je Experia Box te resetten en je tv-ontvanger weer aan te sluiten. Merk je dan verbetering? En zou je ook eens een speedtest willen doen om je internetsnelheid te controleren?

Hallo Natasja, heb modem gereset en speedtest gedaan. Snelheid 90Mbps download, en 57Mbps upload.

Ga nu testen met tv: houd je op de hoogt.

PS: upload is wel aan de lage kant: dit zou toch ook rond de 90Mbps moeten zijn?

 

Na testen blijkt dat er nog steeds zeer regelmatig beeld freezes zijn. Graag hoor ik hoe jullie dit gaan oplossen. Op 30-12-2019 is de monteur geweest om mijn nieuwe abonnement in bedrijf te stellen.

Aangezien ik het tv kastje zelf al had aangesloten en toen al deze beeld freezes zag heb ik dit natuurlijk aan de monteur gemeld. Hij meende dat allemaal goed zou komen: NIET DUS!

Ik kom van Canal Digitaal en heb dit daar nog nooit meegemaakt; beeldkwaliteit is echt wel slechter van KPN. 

Grt. Peter

Badge +19

Ergens zit iets fout dat is wel duidelijk. Maar wat. Ik ben bang dat het de speld in de hooiberg is. Is dat lampje nog steeds rood?

Nee, geen rood lampje. Valt op dat de freezes vooral bij RTL 7 zijn. Helaas reageert KPN nog niet……

 

Badge +19

En je kijkt naar de glasvezelkanalen? 661 etc

Ja, en deze zijn zichtbaar beter dan de standaard HD kanalen. Verder bij NPO1 glas maar heel af en toe beeld freezes

Gisteren Fox 1 gekeken: om de paar minuten beeld freezes.

Wanneer mag ik eindelijk een reactie van KPN verwachten??????

Ik geef het op.

Ga per direct op zoek naar een andere aanbieder…………….

Bedankt KPN. was kort maar krachtig

Badge +19

Dat begrijp ik helemaal. Jammer dat het zo moet lopen. 

Reputatie 7
Badge +11

Ben bang dat je topic er langs is geglipt🤔

 

Nwaarom een 4K abonnement en ontvanger als je geen 4K TV hebt? Is alleen maar duurder.

Badge +19

@Casey iedereen mag zelf bepalen welk abonnement hij of zij neemt en is aan niemand verantwoording schuldig. Het is al triest genoeg dat ts  deze problemen heeft.

Reputatie 7

Hallo @PeterMar, hier ben ik dan. De helpende hand. Het spijt mij enorm dat je even op een antwoord hebt moeten wachten, dat is niet netjes. Zoals @Tycha aangeeft, is het er helaas bij ingeschoten. Zij heeft mij via een PM geattendeerd op deze wrange situatie. We gaan dit oplossen. Want naar een regelmatig stilstaand beeld kijken is vreselijk irritant :expressionless:

Hallo Natasja, heb modem gereset en speedtest gedaan. Snelheid 90Mbps download, en 57Mbps upload.

Down- en upload snelheid is prima. Bedankt voor het testen! Daar zit ‘m gelukkig de crux niet. 

Je hebt gelukkig ook je gegevens aangevuld in je forumprofiel. Mooi, ik start meteen een lijnmeting. Op basis van die resultaten zal ik zo komen met een vervolgstap. I'll be back :sunglasses:

 

Reputatie 7

Slecht of haperend beeld komt door een probleem in je verbinding.
Volg op onze site een paar eenvoudige stappen om weer goed beeld te krijgen: Oplossen van slecht of haperend beeld

Oké Nadia, bedankt dat er eindelijk iemand reageert…

Hopelijk belt de monteur nu wel van te voren: vorige keer niet gebeurd.

Verder voor Casey: als je goed gelezen had dan zie je dat ik helemaal geen 4K abonnement heb maar enkel de 4K ontvanger welke sinds 10-2019 standaard geleverd wordt………..

Reputatie 7

Yes, graag gedaan @PeterMar! :) Ik hoop dat het vrijdag is opgelost. Laat je het hier weten? :)