Beantwoord

Internet valt weg en beeld freezes

  • 6 January 2020
  • 35 reacties
  • 520 keer bekeken

Hallo, vandaag is mijn internetverbinding 2x weggevallen: internet lampje op Experia box V8 brand rood.

2x verholpen door spanning uit te schakelen en na 10 sec. weer inschakelen: internet werkt dan weer.

Geen storing in mijn postcode.

Heb sinds vorige week ook tv van KPN icm nieuwste 4K ontvanger (VIP5202) en internet snelheid verhoogd naar 100MB/s

Mijn tv is een LG Oled welke geen 4K is: ik merk dat er regelmatig beeld freezes zijn. (beeld stopt heel even, geluid loopt gewoon door)

ontvanger is rechtstreeks aangesloten op Experia Box V8

Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Nadia 15 January 2020, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Oké Nadia, bedankt dat er eindelijk iemand reageert…

Hopelijk belt de monteur nu wel van te voren: vorige keer niet gebeurd.

Verder voor Casey: als je goed gelezen had dan zie je dat ik helemaal geen 4K abonnement heb maar enkel de 4K ontvanger welke sinds 10-2019 standaard geleverd wordt………..


een 4K ontvanger zonder 4K abonnement is voor mij nieuw. Klopt dat Nadia?

Reputatie 7
Badge +28

@Casey 

@PeterMar heeft gelijk. Dit is al een tijdje de praktijk bij nieuwe klanten. 

Wat betekent dit voor mij? 

Word je na 1 oktober klant bij KPN? Dan krijg je de nieuwe tv-ontvanger met afstandsbediening. Om programma’s in 4K te kunnen kijken met deze tv-ontvanger, heb je wel een bijpassende abonnement nodig. Voor bestaande klanten blijft KPN de huidige tv-ontvangers ondersteunen en verbeteren.

https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/kpn-introduceert-nieuwe-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening.htm

 

 

Reputatie 7

Ik kan dat inderdaad bevestigen, @Casey :) Maar dat hebben we niet zo groots gecommuniceerd, begrijpelijk dat deze memo jou is ontgaan. 

Hoe is de monteursafspraak gisteren gegaan, @PeterMar? Is het nu opgelost?  

@Casey

@PeterMar heeft gelijk. Dit is al een tijdje de praktijk bij nieuwe klanten. 

Wat betekent dit voor mij? 

Word je na 1 oktober klant bij KPN? Dan krijg je de nieuwe tv-ontvanger met afstandsbediening. Om programma’s in 4K te kunnen kijken met deze tv-ontvanger, heb je wel een bijpassende abonnement nodig. Voor bestaande klanten blijft KPN de huidige tv-ontvangers ondersteunen en verbeteren.

https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/kpn-introduceert-nieuwe-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening.htm

 

 

Bedankt Noordzee.

Sorry voor de late update: inmiddels is vervangen: modem, kabels, glasvezel kastje, Qbic (in verdeelstation glasvezel), nieuw 4k kastje maar probleem is nog steeds niet opgelost.

Dit k kastje loopt bijna elke dag vast met melding: zender niet beschikbaar: zap voor en terug van zender, of groene lampje gaat uit en doet helemaal niets meer…...

Wat mij opvalt is dat de monteurs geen volledige informatie hebben over wat er tot nu toe bij mij is gedaan door vorige monteurs! (komen met bon van mijn eerste melding!)

Uiteindelijk nu contact met de super monteur van KPN: Op advies van hem de HDMI kabel rechtstreeks in tv gestoken en niet via AV receiver (volgens eerdere monteurs geen probleem) : dit gaf problemen met de kopieerbeveiliging protocol van de HDMI? ik kon de beeldresolutie niet wijzigen als ik via de AV receiver keek maar nu wel.

Volgens de monteur is de stream 100% en geen storingen: probleem ligt waarschijnlijk aan HDMI protocol om kopiëren tegen te gaan.

De super monteur zou as woensdagmorgen komen maar zegt af omdat hij ineens een cursus heeft. dus moet nog een nieuwe afspraak maken. Heb een oud Arris kastje nu erbij staan en deze lijkt nu goed te functioneren.

Al met al ben ik niet blij: al 2 maanden ergernis: beeldfrezes, kastje vastlopen, opnieuw opstarten kastje.

Reputatie 7

Hé @PeterMar, goed dat je weer terug bent.

Uiteindelijk nu contact met de super monteur van KPN: Op advies van hem de HDMI kabel rechtstreeks in tv gestoken en niet via AV receiver (volgens eerdere monteurs geen probleem) : dit gaf problemen met de kopieerbeveiliging protocol van de HDMI? ik kon de beeldresolutie niet wijzigen als ik via de AV receiver keek maar nu wel.

Volgens de monteur is de stream 100% en geen storingen: probleem ligt waarschijnlijk aan HDMI protocol om kopiëren tegen te gaan.

Dat klopt.Onze apparatuur is beveiligd met HDCP. Dat betekent dat je onze tv-ontvanger via HDMI alleen rechtstreeks met de tv kan worden verbonden. De beveiliging is een vereiste om content via de ontvanger aan te bieden. Om (kopie)misbruik te voorkomen.  

Fijn om te lezen dat je stream nu 100 % is. Ervaar jij sinds het rechtstreeks aansluiten van de tv-ontvanger ook verschil? Heb je geen last meer van storingen? 

 

Hoi Nadia, is alleen zeer jammer dat er 3 monteurs zijn geweest die vertelden dat het niets uitmaakte dat het signaal via de av receiver loopt....…

Verder is het probleem helemaal nog niet opgelost.  Met 4k kastje nog steeds volop freezes. Hopelijk dat de supermonteur woensdag iets kan bereiken maar ik heb er een zwaar hoofd in. Zal er waarschijnlijk op neerkomen dat het 4k kastje omgeruild wordt voor oudere uitvoering Arris waardoor geen Bluetooth afstandsbediening…

Houd je op de hoogte 

Reputatie 7

Hoi Nadia, is alleen zeer jammer dat er 3 monteurs zijn geweest die vertelden dat het niets uitmaakte dat het signaal via de av receiver loopt....…

Ja, dat is inderdaad niet handig! 

Verder is het probleem helemaal nog niet opgelost.  Met 4k kastje nog steeds volop freezes. Hopelijk dat de supermonteur woensdag iets kan bereiken maar ik heb er een zwaar hoofd in. Zal er waarschijnlijk op neerkomen dat het 4k kastje omgeruild wordt voor oudere uitvoering Arris waardoor geen Bluetooth afstandsbediening…

Heel irritant die freezes (stilstaand beeld)! Ik verwacht dat de monteur hier een oplossing voor heeft. Ik kan me niet voorstellen dat je de 4K tv-ontvanger moet inleveren. Lijkt me eerder een probleem in de aansluiting. Maar dat zal de supermonteur vast boven water weten te krijgen. 

Ik zie je bericht (vandaag) graag tegemoet :)  

Laatste (zichtbare) update van deze soap is 20 maart 2020

Destijds hebben meerdere monteurs en andere KPN-ers zich er bijna 21/2 maand mee beziggehouden en het probleem was nog steeds niet opgelost.

Ben zeer benieuwd hoe het verdere verloop van deze zaak is geweest.

Graag zou ik zien dat de nadien gevoerde ‘gesprekken’ in deze casus ook op het forum worden geplaatst zodat we kunnen lezen hoe de problemen zijn opgelost (of niet)  

Reputatie 7

Hi @Nielka, leuk dat je hier even voorbijkomt. Welkom op het Forum :) 

Het is meestal niet gebruikelijk dat een hele casuïstiek openbaar wordt gedeeld. Dat is aan de topicstarter om kenbaar te maken. Ik kan je geruststellen, nadat de laatste monteur is geweest is het opgelost.

Het KPN forum is een openbare ruimte, dat betekent dat alle berichten voor iedereen inzichtelijk zijn. Problemen of hulpvragen die je hier leest komen soms ook bij andere klanten voor, of kunnen juist heel uniek van aard zijn. Geen één huis is hetzelfde, en zo zijn de bewoners en behoeften ook weer anders. Heb jij een soortgelijke vraag? Deel het dan gerust met ons, we kijken graag met je mee wat voor jij de beste oplossing is :)Â