Beantwoord

[internet valt weg] Experiabox 'ethernet uplink'

  • 5 April 2020
  • 9 reacties
  • 317 keer bekeken

Beste KPN,

Omdat de wegvallende internetverbinding aan blijft houden probeer ik het even hier.

Het internet lijkt willekeurig weg te vallen. Het interne netwerk blijft wel bereikbaar. Na het soft rebooten van de Experiabox V8 komt alles weer online.

Uit de status log valt me het volgende op in de experiabox , bij GEEN internet:

Ethernet Uplink: Physical up

Verdere info staat er niet.

NA het rebooten, dus wel inrernet:

Ethernet uplink: CONNECTED

Mode: 100M Full

Wan ip, subnetmask, etc staan er nu allemaal wel.

Als het internet werkt haal ik de volledige snelheid. 

Wat kan ik, behalve het rebooten, doen?

 

Mvg Tim

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 7 April 2020, 21:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft glasvezel? Heeft u het glasvezel modem al eens even stroomloos gehad?

@Nick83 Dat klopt, ik ga de stroom er een minuut afhalen, ik laat weten of het geholpen heeft.

Heb de modem en experiabox allebei 1 minuut van stroom gehad. Krijg zojuist via Uptime Robot die elke 5 minuten het internet pingt melding dat het weer offline is (ben nu niet thuis). De frequentie neemt dus toe naar gemiddeld 1x per dag naar meerdere keren :(.

Reputatie 7
Badge +24

Wat doen de lampjes op de Experiabox dan?

De lampjes op de Experiabox blijven aan, de frequentie van het uitvallen neemt met de dag toe. Zou iemand van KPN een kijkje kunnen nemen of jullie erachter kunnen komen wat er gebeurd? 

Ik reboot de Experiabox door in te loggen in de Experiabox, hier zag ik ineens iets nieuws staan. Bij ‘Mode’ staat 100M Half’

Dat had ik nog niet eerder gezien, bij eerdere uitval stond er altijd: Ethernet Uplink: Physical up zonder verdere informatie eronder.

Ik probeer wat screenshots bij te voegen, misschien verduidelijkt dat de situatie. 

 

Vannacht ontzettend veel uitval gehad, de verbinding lijkt daarna weer online te komen. PingMonitor controleert met een 5 minuten interval. Zie screenshot hieronder. Zou KPN een nieuwe experiabox kunnen opsturen? Ik heb het idee dat deze na zoveel jaren de geest aan het geven is. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @TimSvd, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik lees, als ik even jouw gegevens erbij pak, dat de backoffice dit in behandeling heeft.Je hebt, als het goed is, hiervoor ook een terugbel nummer met pincode gekregen waardoor je contact met ons kan opnemen. Hoe lang dit zal duren is helaas nog niet duidelijk.

Als ik nu een meting uitvoer, voor wegvallende verbinding, krijg ik inderdaad wel dat hier iets mee aan de hand is. Echter, direct daarna vragen ze me om de lampjes correct in te voeren. Nu lukt dat niet zo goed met live contact.. Het kan best aan de Experia Box liggen, of aan de verbinding. Om in ieder geval één mogelijke oorzaak weg te nemen, ruil ik de Experia Box voor je om. Omdat je jouw gegevens al had ingevoerd kon dit meteen.

Morgen na 14.30 (of na het sms'je) kan je jouw nieuwe Experia Box omruilen bij de Plus aan de Korhoenstraat nummer 2. Lever je oude Experia Box + stroomadapter in, in een doos, met hierop geschreven het ordernummer (3925620) en retour adres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn). Vergeet niet om je legitimatiebewijs mee te nemen.

Laat je even weten of het, met de nieuwe Experia Box, beter is geworden? Zo niet, dan ligt het aan de lijn en moeten we kijken of er een monteur beschikbaar is of dat we hier vanwege het coronavirus nog even op moeten wachten.

Sinds de nieuwe experiabox hangt lijkt het opgelost. Uptimerobot meet geen downtime meer sinds de V10 draait.

Reputatie 7
Badge +21

@TimSvd, kijk dat is nog eens goed nieuws op deze paasmaandag! Bedankt voor je terugkoppeling hierin, en nog een fijne dag! :blush:

Reageer